The Aith Waryachar of the Moroccan Rif

Gestart door Sabadilla, 28/11/2005 om 17:00:51

MBTiza

Citaat van: Tamza op 19/01/2007 om 12:23:26
Het boek is klaar, mensen!





Dit is een foto van de maandagmarkt van de Aith Bouayyash waar veel handel werd gedreven in runderen en vee (nu nog trouwens).

thajmoent

Een ode voor de Ait Wayager en de rest van Arif!

Een bijzondere dank voor Sietske de Boer en Christien Franken.

mIzran

#107
Heb eindelijk het originele boek in het Engels in mijn macht. Maar Tof!  Een mooi diepgaand antropologische werk over het sociale, economische, culturele en religieuze leven in de Rif. Het verdiend een Nederlandse vertaling. Deze behoort uiteraard ook tot mijn boekencollectie!! Het was wel lang wachten. Heb trouwens ook gehoord dat ie ook in het Arabisch zal worden vertaald..

Meld even, waar het te bestellen is. Dank u.

awragh



Mooi dat het boek uit is! We hebben er lang op gewacht, zal een mooi naslagwerk zijn voor Irifyen, Nederlanders en vooral de Aït Waryagher :)

adiossss

mIzran

Voor (meer) informatie over het boek kunnen jullie contact op nemen met SMDN,
die het boek hebben laten vertalen: Farid Aouled Lahcen - 0610290194


Thayouth


Ik wil 'm juist in het Engels. Wetenschappelijke lectuur in het Nederlands leest zo moeizaam.

Iemand enig idee waar ik dit boek (in het Engels dus) kan kopen? Bol.com heeft alleen 'Tribe and society in rural Morocco' van David M. Hart.

Zie: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002838108&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=6_%2eR5Lc_s1EAAAEQmWWRXTEp&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1

farid aith lahcen

Beste mensen/Riffijnen.
Het boek is zoals boven vermeld komt binnenkort uit.
het boek bevat 320 pagina's en gaat niet meer dan â,¬30,- kosten voor studenten en individuen.
Organisaties en overheid instellingen zullen meer betalen voor deze bijzonder editie.


Don_Tmasint ®

kan u ons op de hoogte houden ivm datum ? bedankt.

(is het boek van david hart hiermee volledig vertaald?)

miss.F.

Citaat van: mIzran op 19/01/2007 om 16:55:31
Heb eindelijk het originele boek in het Engels in mijn macht. Maar Tof!  Een mooi diepgaand antropologische werk over het sociale, economische, culturele en religieuze leven in de Rif. Het verdiend een Nederlandse vertaling. Deze behoort uiteraard ook tot mijn boekencollectie!! Het was wel lang wachten. Heb trouwens ook gehoord dat ie ook in het Arabisch zal worden vertaald..

Meld even, waar het te bestellen is. Dank u.

Jij hebt het originele boek?? Uhmm.........wanneer gaan we afspreken???

Tamza

Citaat van: Thayouth op 20/01/2007 om 17:03:59

Ik wil 'm juist in het Engels. Wetenschappelijke lectuur in het Nederlands leest zo moeizaam.

Iemand enig idee waar ik dit boek (in het Engels dus) kan kopen? Bol.com heeft alleen 'Tribe and society in rural Morocco' van David M. Hart.

Zie: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002838108&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=6_%2eR5Lc_s1EAAAEQmWWRXTEp&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Is een heel moeilijk te verkrijgen boek en ook behoorlijk prijzig. Ik heb wel een kopie van het originele versie dankzij een toffe gast. Als je geen moeite hebt met gebonden stencils, dan pass ik em wel door aan jou.

thajmoent

Citaat van: farid aith lahcen op 22/01/2007 om 10:00:57
Beste mensen/Riffijnen.
Het boek is zoals boven vermeld komt binnenkort uit.
het boek bevat 320 pagina's en gaat niet meer dan â,¬30,- kosten voor studenten en individuen.
Organisaties en overheid instellingen zullen meer betalen voor deze bijzonder editie.



Azul farid aith lahcen,
Is er geen subsidie voor organisaties om de boeken in een hoger oplagen te bestellen?
Ik heb begrepen dat je ook advies geeft over het binnenhalen en behouden van subsidies! Misschien kun je ons van dienst zijn?

Alvast bedankt!

Camaron'N'IstIgliwa

Afra,

Once you've bought that mighty book for 30 bucks, you would do a job of paramount benefit for your folks if you can turn it out to an ebook (.pdf if containing illustration, else in plain text, ms reader).

Thayouth

Citaat van: Tamza op 23/01/2007 om 16:45:32
Citaat van: Thayouth op 20/01/2007 om 17:03:59

Ik wil 'm juist in het Engels. Wetenschappelijke lectuur in het Nederlands leest zo moeizaam.

Iemand enig idee waar ik dit boek (in het Engels dus) kan kopen? Bol.com heeft alleen 'Tribe and society in rural Morocco' van David M. Hart.

Zie: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002838108&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=6_%2eR5Lc_s1EAAAEQmWWRXTEp&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Is een heel moeilijk te verkrijgen boek en ook behoorlijk prijzig. Ik heb wel een kopie van het originele versie dankzij een toffe gast. Als je geen moeite hebt met gebonden stencils, dan pass ik em wel door aan jou.

Er staat me inderdaad nog bij dat je een bijzonder pak stencils in je bezit hebt. Dat is dus dit boek...

En ja, graag insha Allah, dan ga ik hem kopiëren bij de copyshop. Alleen maar goed dat het stencils zijn, want dan kan het apparaat die bladzijden automatisch kopiëren, bij een boek moet je handmatig elke pagina omslaan. :D


Citaat van: Amekras n Deren op 23/01/2007 om 17:23:53
Afra,

Once you've bought that mighty book for 30 bucks, you would do a job of paramount benefit for your folks if you can turn it out to an ebook (.pdf if containing illustration, else in plain text, ms reader).

I certainly will. The minute I get my hands on that book.

But it seems to be quite a rare piece of work, especially the English version.

Camaron'N'IstIgliwa

Citaat van: Thayouth op 23/01/2007 om 17:44:00
Citaat van: Tamza op 23/01/2007 om 16:45:32
Citaat van: Thayouth op 20/01/2007 om 17:03:59

Ik wil 'm juist in het Engels. Wetenschappelijke lectuur in het Nederlands leest zo moeizaam.

Iemand enig idee waar ik dit boek (in het Engels dus) kan kopen? Bol.com heeft alleen 'Tribe and society in rural Morocco' van David M. Hart.

Zie: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002838108&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=6_%2eR5Lc_s1EAAAEQmWWRXTEp&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Is een heel moeilijk te verkrijgen boek en ook behoorlijk prijzig. Ik heb wel een kopie van het originele versie dankzij een toffe gast. Als je geen moeite hebt met gebonden stencils, dan pass ik em wel door aan jou.

Er staat me inderdaad nog bij dat je een bijzonder pak stencils in je bezit hebt. Dat is dus dit boek...

En ja, graag insha Allah, dan ga ik hem kopiëren bij de copyshop. Alleen maar goed dat het stencils zijn, want dan kan het apparaat die bladzijden automatisch kopiëren, bij een boek moet je handmatig elke pagina omslaan. :D


Citaat van: Amekras n Deren op 23/01/2007 om 17:23:53
Afra,

Once you've bought that mighty book for 30 bucks, you would do a job of paramount benefit for your folks if you can turn it out to an ebook (.pdf if containing illustration, else in plain text, ms reader).

I certainly will. The minute I get my hands on that book.

But it seems to be quite a rare piece of work, especially the English version.

That would be so cool and helpful!

Do you mean it is hard to find a library where you can purchase the english version?

Be careful, it's a big job to "ebook-ize" so many pages and illustrations.