Hoofdmenu

Islam is niet tegen AZUL

Gestart door Aqsil, 01/06/2004 om 21:14:53

cinderella

#30

CiteerEn therelli ook nog in het Tamazight. Allah heet ook Terelli.

ja

Aqsil

#31

Citeerja
Nu zijn we met elkaar eens!

Dora

CiteerDe eneige wat islam zegt over groeten is:
Dat het ene goede groet is.

Mensne die zeggen dat Azul Haram is, hoor je vaak zeggen hallo. Is hallo ook Haram? Deze mensen zijn achterlijke ighyar. want islam is geen woord.
Allah oordeelt naar daden, je kunt Salaam zeggen tot je een ons weegt, maar je komt daarmee geen meter verder op.
Je moet goed daden verrichten om er te komen. Dat is belangrijk.


hier ben ik het volledig met je eens..

Maar moslims houden zich liever met dit soort onbenullige zaken, zoals het eten met links haram is, met d erechter voet ergens naar binnen gaan anders ben je kafir, en veel meer van deze onzin. waarom heb je dan ene linker hand? had allah die beter niet moeten schappen als je toch geen dingen mee kunt doen. Waarom met rechter voet, linker voet is ook door dezelfde allah gemaakt. Maar goed dit zijn onzin dingen.. Misschien iets voor Benzakour.

maar hier weer niet > ik hecht ook niet veel waarde aan welke voet als eerst naar buiten moet stappen ,en ik denk vele niet..alhoewel ik met eten wel heel strikt ben > mijn nichtje is linkshandig en heb haar geleerd om met haar rechtehand te eten > naar overlevering van muslim blijkt dat iblies ook met zijn rechterhand eet..> maar zo in veel meer culturen zo heb je Hindoes die  eten traditioneel met de vingers van de rechterhand. Ze beschouwen hun linkerhand als onrein. in In Tailand word de linkerhand als "onrein" beschouwd en moet je die niet gebruik om mee te eet.en zo nog tal anderen....nu kan je natuurlijk als "argument" geven >> maar waarom hebben wij dan een linkerhand > had Allah ons die maar niet gegeven..maar jij weet net zo goed dat dat onzin is...als we jouw theorie aannemen kunnen we het meteen verbreden tot alles wat haram is > want ach we mogen ze toch niet gebruiken...Alles wat Allah swt heeft geschapen heeft een functie zo ook de linkerhand...


Dora

#33

CiteerA he, Allah heeft dus Arabische namen. Allah moet dus Arabier zijn. Zo leer ik wat!
ja daar zeg je me wat...de 99 namen >> waar komen die eigenlijk vandaan??...ze zijn allemaal in het arabisch >> de namen zijn eigenschappen..maar ze zijn wel geformuleerd in het arabisch..

wie heeft die namen bedacht??

ras

#34
de namen zijn bedacht door arabieren

Dora

#35
ja duhhh ik neem aan dat het geen zimbabwees was >> het gaat er mij om welke arabieren??..wie waren dat??..metgezellen..de profeet...geleerden..wie??

ras

#36
al alaouien (s a)

Dora

als je informatie wilt overleveren doe het dan aub zonder steekwoorden...kom op jallah...geef s uitleg..

ras

#38
kijk het koninklijkhuis van maroc heeft twee engelen
rechts is geld
links  is islam.

amazigh_roos

#39
Mensen wat maakt het nou uit!!
Of je nou Azul gebruikt of Salaam!!
Het gaat om het gebaar!!
Als je salaam gebruikt dan verraad je de islam niet en andersom ook niet!!