Abdel Karim El Khattabie.......

Gestart door tamezjant, 28/11/2005 om 10:34:35

tamezjant


tamezjant


tamezjant



Abdelkarim met zijn neef in Dhar Oubaran

tamezjant


tamezjant


tijdens de uitnodiging van spanse generaal

MBTiza

Citaat van: tamezjant op 28/11/2005 om 10:38:46

tijdens de uitnodiging van spanse generaal

dit was geen spaanse generaal, maar een spanjaard die kwam onderhandelen over de vrijlating van de spaanse krijgsgevangenen

MBTiza

Citaat van: tamezjant op 28/11/2005 om 10:36:22


Abdelkarim met zijn neef in Dhar Oubaran

dit was zijn broertje mhammed.

tamezjant

dank je wel voor de juiste info

Rbaaz

Ik vraag me af of een geen beelden zijn van Abdelkrim op video. Dit moet haast wel, want tijdens zijn verblijf in Egypte heeft hij veel bezoeken gehad van grote politieke leiders.  Dit is zeker wel vastgelegd. Hoe kan je achter zulke beelden komen?

Asafu

Citaat van: tamezjant op 28/11/2005 om 10:37:35

met Mohamed 5 in Ajdir

Volgens mij is deze foto in Egypte opgenomen.

Asafu

Citaat van: Taxasath op 28/11/2005 om 10:46:34
Citaat van: tamezjant op 28/11/2005 om 10:38:46

tijdens de uitnodiging van spanse generaal

dit was geen spaanse generaal, maar een spanjaard die kwam onderhandelen over de vrijlating van de spaanse krijgsgevangenen

Volgens mij staat erbij …een Spaanse kolonel in civiel tenue..

abrid

Waarschijnlijk kolonel Morales deze was zijn superiuer toen M. Abd el Krim in Mritc er-Qadi was. Deze Morales sprak het Tmazight heel goed en heeft zelfs na de ommekeer van M. Abd el Krim geregeld contact met hem via diverse briefwisselingen.

OP de achtergrond zou Bu Jibar staan maar met zekerheid kan dat niet gezegd worden. 


Gordo


Hij kijkt in de camera, de Spaanse generaal kijkt verwonderd naar hem. Hij was de man van de voorpagina's. Er gaat een verhaal dat een paar Spaanse militairen hem tegen kwamen in een Rivier terwijl hij zich aan het wassen was (bidden), zij hadden zo veel ontzag dat ze hem begroeten en met rust lieten.







Citaat van: Hannibal op 28/11/2005 om 11:44:54
Citaat van: Taxasath op 28/11/2005 om 10:46:34
Citaat van: tamezjant op 28/11/2005 om 10:38:46

tijdens de uitnodiging van spanse generaal

dit was geen spaanse generaal, maar een spanjaard die kwam onderhandelen over de vrijlating van de spaanse krijgsgevangenen

Volgens mij staat erbij …een Spaanse kolonel in civiel tenue..