Arabieren vs Berbers

Gestart door ARAB, 31/03/2004 om 15:30:33

Y._Touzani

O ja, wie heeft het nu in Noord Afrika voor het zeggen dan??????????
[/quote]

De arabieren natuurlijk. Dat de arabieren aan de macht zijn is OK, maar  wat hebben zij bereikt? wat hebben zij met Marokko gedaan? miljoenen analfabeten, miljoenen armen, miljoenen vrouwen prostiueren zich om te kunnen overleven, duizenden jongeren en meisjes sterven jaarlijks in de ML-zee...Kortom, een land waar iedereen m.n. de "arabieren", van een ding droomt: weg naar een land waar de arabieren het niet voor zeggen hebben.

Dat ARAB vindt dat de arabieren aan de macht zijn in Noord-Afrika getuigt van de mentaliteit van de arabieren. De arabier is van nature een tribalist. Wat de tribalisten het meeste karakteriseert is dat zij meer gehecht zijn aan hun stam en de stamgenoten(en aan de rasgenoten wanneer zij naast een ander volk leven), dan aan de nationaalstaat.
In de arabische cultuur diennen de anderen (die anderen kunnen ook arabieren zijn maar van een ander stam) gewoon gedomoneerd te worden en vervolgens onderdrukt, uitgebuit en hun vrouwen en dochters als concubinnes(djawari) behandeld moeten worden. Dit is precies wat zij met ons doen. Omdat wij imazighen zijn, en dus anders. Het is geen toeval dat zij ons al-barbar noemen. Want een "landgenoot" die anders is is in de arabische cultuur geen landgenoot.  Dit verklaart de politiekbeleid van de arabieren die , zoals ARAB zei,aan de macht zijn. Het is geen toeval dat de "arabische" regio's in marokko aalles van de staat krijgen-m.n. het geld van imazighen- terwijl imaizghen worden van alles beroofd m.n. hun taal en cultuur. Dit verklaart een verklaart ook  een van de meeste ziekelijkste kenmerken van de arabieren: bij het bekleden van een functie wordt niet naar de bekwaamheid gekeken maar simpelweg naar de genealogie(zie bijv. les elites du royaume van Ali Benhaddou).  

Wanneer de arabieren zich acher religie (alleemaal moslims) of patriotosme(allemaal marokkanen! verbergen, betekent niet dat zij serieus zijn. Het is een manier om de massa in de naeiviteit te houden. Want een naieve massa is per definitie een gemaakelijke prooi...

Ik vind bizar-maar ik begrijp het wel...- dat een arabische tribalist beweert dat ie open, ruimdenkend, intelligent!!, stedeling..is. Echt belachelijk. En dat geloven hen die geen kaas hebben gegeten van de bedoeinencultuur van de arabieren. Een cultuur dat  gevormd is in de woestijn...    

Inuit

#91

Citeerja tuurlijk, kom het maar uitproberen zou ik maar zeggen; wat ben jij dan? een softie "broedermoslim" met een baard die 's nachts met een mes kleine kinderen vermoordt?

typisch...

Wat doe je dan nog achter je PC-tje, waarom ga niet strijden tegen die softe soldaatjes van Marokko, of toch misschien bang dat je op de fles beland......auuwww ;-) Blijf dan maar lekker thuis veilig op je kamertje zitten en stoere verhalen schrijven op Amazigh.nl, dan ben je pas echt flink hoor....hahahaha :-)

Tikinas

#92

CiteerO ja, wie heeft het nu in Noord Afrika voor het zeggen dan??????????De arabieren natuurlijk. Dat de arabieren aan de macht zijn is OK, maar  wat hebben zij bereikt? wat hebben zij met Marokko gedaan? miljoenen analfabeten, miljoenen armen, miljoenen vrouwen prostiueren zich om te kunnen overleven, duizenden jongeren en meisjes sterven jaarlijks in de ML-zee...Kortom, een land waar iedereen m.n. de "arabieren", van een ding droomt: weg naar een land waar de arabieren het niet voor zeggen hebben.

Dat ARAB vindt dat de arabieren aan de macht zijn in Noord-Afrika getuigt van de mentaliteit van de arabieren. De arabier is van nature een tribalist. Wat de tribalisten het meeste karakteriseert is dat zij meer gehecht zijn aan hun stam en de stamgenoten(en aan de rasgenoten wanneer zij naast een ander volk leven), dan aan de nationaalstaat.
In de arabische cultuur diennen de anderen (die anderen kunnen ook arabieren zijn maar van een ander stam) gewoon gedomoneerd te worden en vervolgens onderdrukt, uitgebuit en hun vrouwen en dochters als concubinnes(djawari) behandeld moeten worden. Dit is precies wat zij met ons doen. Omdat wij imazighen zijn, en dus anders. Het is geen toeval dat zij ons al-barbar noemen. Want een "landgenoot" die anders is is in de arabische cultuur geen landgenoot.  Dit verklaart de politiekbeleid van de arabieren die , zoals ARAB zei,aan de macht zijn. Het is geen toeval dat de "arabische" regio's in marokko aalles van de staat krijgen-m.n. het geld van imazighen- terwijl imaizghen worden van alles beroofd m.n. hun taal en cultuur. Dit verklaart een verklaart ook  een van de meeste ziekelijkste kenmerken van de arabieren: bij het bekleden van een functie wordt niet naar de bekwaamheid gekeken maar simpelweg naar de genealogie(zie bijv. les elites du royaume van Ali Benhaddou).  

Wanneer de arabieren zich acher religie (alleemaal moslims) of patriotosme(allemaal marokkanen! verbergen, betekent niet dat zij serieus zijn. Het is een manier om de massa in de naeiviteit te houden. Want een naieve massa is per definitie een gemaakelijke prooi...

Ik vind bizar-maar ik begrijp het wel...- dat een arabische tribalist beweert dat ie open, ruimdenkend, intelligent!!, stedeling..is. Echt belachelijk. En dat geloven hen die geen kaas hebben gegeten van de bedoeinencultuur van de arabieren. Een cultuur dat  gevormd is in de woestijn...    


tanmirt a touzani

Isefrawen

#93
///

ifiS

#94

Citeerbelieve me; je bent de eerste die het merkt wanneer er gestreden moet worden; wanneer je opgehangen wordt met je sjieke italiaanse ala AEL-gevormde pooier-moslim-baardje en  wanneer er lucifers in je achterlijke al-umma moslim-anus knetteren weet je dat jouw tijd is gekomen. En dat zijn zeker geen stoere praatjes ;) We beginnen bij de bron...  

hahahaha die is hard ;)

Inuit

#95

Citeerbelieve me; je bent de eerste die het merkt wanneer er gestreden moet worden; wanneer je opgehangen wordt met je sjieke italiaanse ala AEL-gevormde pooier-moslim-baardje en  wanneer er lucifers in je achterlijke al-umma moslim-anus knetteren weet je dat jouw tijd is gekomen. En dat zijn zeker geen stoere praatjes ;) We beginnen bij de bron...  
hahaha......
De klap op de vuurpijl vind ik toch echt de "We beginnen bij de bron...." hij is echt meesterlijk! hahahahahaa.......

Mijn tijd komt wanneer Allah(swt) dat wil en daar kunnen zelfs 20 achterlijke clowns van jou kaliber nog geen miscroseconde verandering in brengen.
Maar goed, ik vraag mij af of je zulke praatjes ook hebt in het bijzijn van zo'n zwaar corrupte (zoals ze dat allemaal zijn) Iriffien-hatende amgaznni, want ik durf er mijn hand voor in het voor te steken dat hij zijn eerste wereldoorlog kisten in je aarsje spiest en dat lijkt mij echt komisch om te zien.....hahahahaha ;-)
No hard feelings ouwe, ik zit je maar in de zeik te nemen.

ps. Cool zeg, dat je op een forum kan zien of iemand een baard heeft.

Isefrawen

#96
///

Inuit

#97

Citeerhoort wie hier de achterlijke is, ik wals samen met zo'n zwaar corrupte amgazni over jou heen; daarna prop ik je in  zijn vette lamsbuik, das pas een komisch gezicht hehehe  

speelkwartier is voorbij jongetje, nu weer inhoudelijk.

Isefrawen

#98
//

Inuit

Citeerja ouwe wat valt er nou inhoudelijk met jou te zeggen, je vliegt vast weer de lucht in om dat eeuwenoude religieuze gebrabbel te dumpen

Dat bedoel ik, wederom worden mijn vermoedens van sommigen hier op Amazigh.nl bevestigt.

Schelden en andere onzin uitkramen is een teken van een tekort aan argumenten. ;-)

Isefrawen

#100
///

Mashakiel

#101
Ik zal bij het beheer aandringen om naar de toekomst toe een speelhoekje te integreren op amazigh.nl, zodat persoontjes zoals Jonas_tazz zijn vertier daar kan beleven, want door zijn (of haar) toedoen, worden de discussies hier wazig en verdwijnt de draad van het verhaal waardoor ik dan enkel praatjes te lezen krijg, die zelfs een puber belachelijk zal vinden.

Aan de andere kant is het eigenlijk ook een goede zaak dat Jonas_tazz dergelijke  opmerkingen post, daar ik dan een idee kan krijgen van de begrenzing van domheid

;)

Ariaz

Het is algemeen bekend de Arabieren die uit de woestijn afkomstig zijn met name de Banoe Hilal en de Banoe Soelaym
 alleen maar verderf meegebracht hebben en hebben alleen maar de instabiliteit in Noord-Afrika verergerd tijdens de Middelleeuwen, ze waren hoegenaamd geen echte moslims, maar ze kregen wel rake klappen van de Imazighen onder de Morabiteen en de Mowahideen ze werden namelijk als soldaten gebruikt door de Imazighen, en uiteindelijk hebben ze zich aangepast aan Noord-Afrika, sommigen onder de Arabische Bedoeienen hebben zelfs de Tamazighttaal overgenomen en zijn gewoon Tmazight beginnen spreken, en beschouwden zich als echte Imazighen, maar uiteindelijk hebben de Arabieren niks bereikt, want wij Imazighen hebben Marokko gemaakt tot wat het nu is, een land met een echte Amazighcultuur zoals de eetcultuur, de architectuur die typisch Amazigh is, de Kledingen zoals de jellaba met een Kapje die al bestond in de Romeinse tijd, wij werden vroeger door de Romeinen griesmeeleters genoemd, dus couscous met kip bestond al voor de komst van de weinige Arabieren, onze oorlogstactiek was ook heel doeltreffend die hebben wij uitgevonden, wie heeft de Zeevaart onderwezen aan d eArabieren ? inderdaad wij de Imazighen die het geleerd hadden van de Vandalen, daardoor hebben de Arabieren de eilanden Sicilie en Sardinie, Balearen, de veroverd, de Amazigh el Baitar heeft een hele boek met planten amazighnamen gegeven met een arabische accent geschreven, de Imazighen waren ook heel sterk in Landbouw, Wiskunde, Sterrenkunde, Handel, en uit een recent onderzoek blijkt dat Imazighen genetisch veel verstandiger zijn dan Arabieren,

ze vragen wat de Imazighen uitgevonden hebben? Dan anwtoord je" wie heeft Andalusie uitgevonden? Inderdaad wdat waren wij de Imazighen? Denken jullei nu echt dat zonder Tarik de Arabieren Spanje hadden veroverd? Never

 en de Arabieren hebben enkel een halve eeuw (sinds 1959)over de Imazighen geheerst met behulp van Frankrijk, Spanje, Engeland, Chemische wapens en met behulp van Miljarden geld van Saoedie- Arabie, Irak, Egypte, Algerije, en met behulp van de vele Ichekammen onder de Imazighen(Sous,Rif,Atlas), en nog iets wij Imazighen komen terug op, en de Arabieren kunnen ons "doodgewoon"niet ontkennen,

onze taak is om het Tamazight te spreken en te onderwijze aan onze kinderen

Yugurthen

#103
goed gezegd

Isefrawen

#104
///