Arabieren vs Berbers

Gestart door ARAB, 31/03/2004 om 15:30:33

Ait_touzini

#75

CiteerDaar kun je echt trots op zijn zeg!!!!!!!!!!
Je bedoeld in Rif, aangezien de imaziehgen in het zuiden daar zeker niet aan mee zullen werken.
We hebben hun hulp niet nodig ;D

fosychar

#76
CiteerMaar je kan nog zoveel zeggen wat je wilt, maar een ding is een feit, dat wij riaffa veel beter leven in marokko dan de arabieren. Marokko draait om ons, en marokko is gewoon een land dat kunstmatig in stand word gehouden door hun zionistische vrienden van overzee.

In de Marokko waar mijn ouders vandaan komen, is het Arif-gebied 1 grote puinhoop. Net een grote aardbeving achter de rug, Riffijnse ogen gericht op Europa en de Riffijnen die hun hand ophouden is niemand meer vreemd. Daar komt bij dat de minderwaardigheidsgevoelens de overhand nemen en de rest van Marokko met minachting naar Arif kijkt. Arif idealiseren helpt  echt niet bij om het gebied op te bouwen en de inwoners hun waardigheid terug te geven. Het dient alleen om je ogen voor de werkelijkheid te sluiten.


 
CiteerIk kwam vandaag een turk tegen en maakte een praatje met hem over de geschiedenis van turkijke etc... En toen zei hij tegen mij 'weet je wie de islamitische ottomaanse rijk kapot heeft gemaakt'? Ik wist wel wat het antwoord was, maar ik deed alsof ik onwetend was. En toen zie ik tegen hem 'nou wat is het antwoord?'. En zijn antwoord was 'de verraders van de islam: de arabieren.

add unni netta,


Erg ongepast om hier een voorbeeld aan te halen van een Turkse Nationalist . Turks Nationalisme en Arabisch Nationalisme zijn geen vijanden van elkaar, maar kameraden.  De "Arabieren" in het Ottomaanse Rijk werden onderdrukt en het was hun goeds recht om tegen de Ottomanen te strijden.  Je Turkse gesprekspartner gebruikt het zelfde tactiek als de Arabische Nationalisten: ben je tegen hun dan ben je tegen de Islam (en dus een verrader van de Islam).

Ontnuchter en onderken de werkelijkheid waarin Riffijnen zich in bevinden. Richt je op een opwaardering van het Tamazight en Arif ipv bij andere nationalisten, die even verderfelijk zijn als Arabisch Nationalisten, een "bevestiging" te zoeken voor de kwaadwillendheid van het Arabische volk.  Sympatiseer met andere onderdrukte volkeren en laat de onderdrukkers links liggen.

Isefrawen

#77
///

allasian

#78

CiteerDit heeft iemand anders al gezegd.
Het sond er heel duidelijk beschreven hoor.
Wat hebben de imazighen dan uitgevonden, als we op die tour gaan??? Ben benieuwd!!
Gedroogde deegwaren (pasta) om maar een voorbeeldje te noemen.

allasian

#79
Een betere vraag :Wat gaat een amazigh nog uitvinden??What about that?

ARAB

#80
CiteerEen betere vraag :Wat gaat een amazigh nog uitvinden??What about that?

Klappen jongens, MEDUSA is weer aan het woord.
Is dit les nummer twee???

ARAB

#81
CiteerWe hebben hun hulp niet nodig ;D


Veel suc6 dan maar, he!!!!

Inuit

#82

Citeer.....oorlog is voor echte mannen .........

Hahahaha....:-)
Ben jij ook zo'n "echte" man Jonas?

Dora

CiteerVeel suc6 dan maar, he!!!!
ik vind het jammer beste ARAB dat je in de loop der tijd veranderd bent > ondanks dat men je had wijsgemaakt dat jij arabisch bent waarin jij natuurlijk in geloofde nu jij "gemixed" arabisch (darija) spreekt > toch zei je;
 
"Dat is inderdaad logisch, maar lees eens goed wat ik geschreven heb. Ik ontken dit dus ook totaal niet. ".

weet je nog???

en nu heb je een hele andere houding aangenomen > why???

E3ber_Tastite

#84
azul fosychar,

Natuurlijk weet ik dat het slecht gaat met arif, dat komt voor een deel door ons zelf maar voor het grootste deel door de overheid die het gebied links heeft laten liggen. En wat ik bedoelde met dat riaffa het goed hebben, bedoelde ik vooral de riaffa die hier in europa wonen. En dat zijn nou de riaffa die elke vakantie miljoenen dirhams naar bank chaabi brengen. En mede daardoor maken we de overheid rijk, en wat krijgen we terug van de overheid niks noppes nada. En dit moeten we voorkomen, want ze gebruiken ons gewoon.

add unni netta,

ARAB

Citeerik vind het jammer beste ARAB dat je in de loop der tijd veranderd bent > ondanks dat men je had wijsgemaakt dat jij arabisch bent waarin jij natuurlijk in geloofde nu jij "gemixed" arabisch (darija) spreekt > toch zei je;
 
"Dat is inderdaad logisch, maar lees eens goed wat ik geschreven heb. Ik ontken dit dus ook totaal niet. ".

weet je nog???

en nu heb je een hele andere houding aangenomen > why???


Als je goed leest wat ik geschreven heb, dan kun je daaruit opmaken dat ik nooit heb gezegd dat ik een gearabiseerde amazigh ben.
Jullie gaan ervanuit dat ik uit het westen van het rifgebergte kom, maar dat is dus niet zo.

Lees de berichten die voor mij bedoeld zijn eens goed. Moet ik dat zomaar pikken. Ik heb alleen gezegd dat als jullie een oorlog willen beginnen, ik mij daar totaal niet aan zal storen.

vandaar ,veel suc6 dan maar he.


Als mij wordt gezegd dat arabieren nietsnutten zijn en niks hebben uitgevonden, ben ik wel benieuwd  wat de amazieghen hebben uitgevonden.


En bovendien lach ik alleen allasian uit, die waarschijnlijk denkt dat hij de volgende medusa aan het worden is. (maar ja, die arme jongen weet ook niet beter.)

Waarom vindt jij eigenlijk dat ik mijn houding aan het veranderen ben??



Isefrawen

#86
///

Isefrawen

#87
///

ARAB

#88
Citeerjawel ARAB je bent veranderd, ik had eerst ook respect voor je standpunt maar dat is ook weer veranderd
altijd jezelf blijven

Leg me op z’n minst uit waarin ik veranderd ben!!!!!!!!!

Isefrawen

#89
///