Hoofdmenu

Taalbeleid Consulaten

Gestart door Samariaan, 14/06/2004 om 10:40:14

ras

#15

CiteerBinnenkort op het nieuws:
Marokkaans Ministerie van Buitenlandse Zaken opgeblazen!


Nee daar kom ik niet meer , maar ambasade of consulaat !

Amezian

#16

CiteerIn de marokkaanse consulaten is het altijd heel moeilijk om Tmazight te praten - athans in het consulaat in Rdam, ik neem ook aan dat dat in de andere het geval is.

Is er ooit een actie ondernomen om bijvoorbeeld er voor te zorgen dat er vaste tolken aanwezig zijn om de mensen die alleen Tmazigt spreken te helpen? Zo niet, wordt het niet tijd dat er actie wordt ondernomen?
Ik denk dat zolang de 1e generatie nog in leven is,er niks verandert.Die zijn gewoon veels te bang om actie te ondernemen.
Bij de 2e generatie is het anders.Die ambtenaren moeten straks naar onze wensen luisteren.
Maar straks komt misschien geen hond daar,dan heeft iedereen een Nederlands paspoort!

ras

#17
dat zeg iederen ,daarom moeten wij nu wat onder nemen

Berberin

Om even voor mijn beurt te praten.
Ik denk niet dat amezian voor het sublieme idee gaat om een gebouw op te laten blazen.
Of heb ik het verkeerd?

ras

#19
nee maar dat kan ik voor jullie verzorgen als jullie dat willen

Amezian

#20

CiteerOm even voor mijn beurt te praten.
Ik denk niet dat amezian voor het sublieme idee gaat om een gebouw op te laten blazen.
Of heb ik het verkeerd?
Nee,je hebt het bij het rechte eind.Amezian is een vredelievend iemand die elk geweld afkeurt(behalve als jezelf aangevallen wordt,natuurlijk).Maar ik denk niet dat terrorisme problemen kan oplossen.Zeker niet op lange termijn.