Welke talen beheers  jij?

Gestart door Rwezna, 03/06/2004 om 00:31:06

Rwezna

Salem,

Welke talen beheersen jullie allemaal?

Amezian

#1

CiteerSalem,

Welke talen beheersen jullie allemaal?
Tamazight(uiteraard!)Nederlands,Arabisch(redelijk) Frans en Engels(redelijk).Ik heb de laatste 2 jaar ook een cursus Spaans gevolgd bij de Volksuniversiteit.Kan ik iedereen aanraden!Ik kwam erachter dat wij veel Spaanse termen die wij in onze taal gebruiken, verkeerd uitspreken(wij noemen een rok bijv. 'farda' terwijl het in Spaans 'falda'is).

Amezian

#2

CiteerSalem,

Welke talen beheersen jullie allemaal?
En hoe zit het met jouw talenkennis?

Rwezna

#3

ik beheers tot nu toe het tmazight, nederlands, engels, arabisch een klein beetje alhamdoelilah. Ik ben wel van plan om er meer talen bij te leren, want ik vind het ontzettend belangrijk dat als ik ooit ergens kom de taal kan spreken

"De taal is het voertuig van de geest"

Ariaz

#4
Ik beheers het Tmazight, Darija-Arabisch, Frans zo goed als mijn Nederalnds, Engels en Duits, en wil ook nog het Standaart-Arabisch en het Spaans leren


eh eythma neschnin dhimazighen, neschnin oedha negizzema hed,


Imazighen staan altijd bekend om de kennis van verschillende talen, terwijl de Ighabiyen als ze Thamazight gaan spreken dan lijken het kleine kindjes,


wij zijn mannen, wij Imazighen,

Sannoe

CiteerTamazight(uiteraard!)Nederlands,Arabisch(redelijk) Frans en Engels(redelijk).Ik heb de laatste 2 jaar ook een cursus Spaans gevolgd bij de Volksuniversiteit.Kan ik iedereen aanraden!Ik kwam erachter dat wij veel Spaanse termen die wij in onze taal gebruiken, verkeerd uitspreken(wij noemen een rok bijv. 'farda' terwijl het in Spaans 'falda'is).

Het enige verschil met amezian is de duur van de spaanse cursus. Het waren maar 6 maanden omdat ik wegens mijn werk met de cursus moest stoppen. Ik was wel de beste van de klas omdat ik zoveel spaanse woorden al kende in Tmazight haha..

Amezian

#6

CiteerHet enige verschil met amezian is de duur van de spaanse cursus. Het waren maar 6 maanden omdat ik wegens mijn werk met de cursus moest stoppen. Ik was wel de beste van de klas omdat ik zoveel spaanse woorden al kende in Tmazight haha..
Het is leuk die herkenning!Dan kom je erachter hoe je het woord schrijft.Omdat onze taal mondeling wordt doorgegeven,wijken wij nogal eens af,qua uitspraak e.d.

Amezian

#7

CiteerIk beheers het Tmazight, Darija-Arabisch, Frans zo goed als mijn Nederalnds, Engels en Duits, en wil ook nog het Standaart-Arabisch en het Spaans leren


eh eythma neschnin dhimazighen, neschnin oedha negizzema hed,


Imazighen staan altijd bekend om de kennis van verschillende talen, terwijl de Ighabiyen als ze Thamazight gaan spreken dan lijken het kleine kindjes,


wij zijn mannen, wij Imazighen,
Er wordt over ons,Imazighen,gezegd dat wij een aanleg hebben om talen te leren.Zelf heb ik het heel leuk gevonden om talen te leren op school.

imzourenlady

#8

CiteerSalem,

Welke talen beheersen jullie allemaal?


salaam,

nederlands, engels,thamazight

Fatiha19

#9
Tmazight
Nederlands
Engels
Duits
Turks klein beetje
en arabisch klein beetje

imzourenlady


imzourenlady

#11

CiteerTmazight
Nederlands
Engels
Duits
Turks klein beetje
en arabisch klein beetje


salaam,

wallh hadi sen conosmu turkichee walh lauw lauw!!!

Fatiha19

#12

Citeersalaam,

wallh hadi sen conosmu turkichee walh lauw lauw!!!

nassilsin ??

imzourenlady

Citeernassilsin ??


salaam,

iyem tesekuur sen??

Fatiha19

#14

Citeersalaam,

iyem tesekuur sen??

Iyem lan ... Ben senu tjok sevi jorum :P