Cadi Kaddour

Gestart door E3ber_Tastite, 21/05/2004 om 16:31:50

E3ber_Tastite

Azul,

Wie kan er meer over hem vertellen. Is hij niet met een auto-ongeluk gestorven in Marokko. Ik heb namelijk gehoord, dat de marokaanse geheime-dienst hem heeft vermoord, van een in scene gezette auto-ongeluk.

Ik weet niet of dit echt waar is, maar de marokaanse geheime-dienst gebruikt deze methode vaak om mensen te lquideren die ze niet bevallen.

Amezian

Ja,ik heb gehoord dat de rem van zijn auto het niet deed.Misschien is het een geval van sabbotage.Maar het blijft een gerucht.

ayned_m

azul
keddour is dood.Hoe? het doet niet toe!
 de vraag is  of imazighen kedour kennen of niet!?
tanemmirt
ayned

E3ber_Tastite

Citeerazul
tanemmirt
ayned

Azul Ayned,

Ik denk niet dat echt veel Imazighen hem kennen, waarschijnlijk kennen alleen de Imazighen met kennis van geschiedenis en amazigh-cultuur hem.

Ik vind het wel belangrijk hoe hij is gestorven, want als hij door Marokko is vermoord, dan wil ik dat weten, want dat is dan ook een stukje geschiedenis over hem. Ik vind het gewoon belangrijk om te weten, wie mijn vyanden zijn. Want als dit waar is, dan weten we ook waar Marokko in staat is om te doen tegen de Amazigh-militanten in de toekomst. En daar moeten we dan voor uitkijken of tegen te wapenen.

Atqadash

ayned_m

azul aghebber inu!
 wat jij wilt weten dat weet je al  a yuma ...laat maar keddour uitrusten in zijn graaf AUB . Hij heeft zijn plicht vol daan dat weet ik zeker. hij was hier in Mei 1995 met ons in A'dam .en in september is hij gestorven . jij kunt misschien ook voorstellen hioveel pijn het doet als ik (als ayned) aan hem denk. hij heeft mijn korte verhalen gecorrigeerd voor dat ik ze uitgaf. en het deed mij veel pijn  dat hij zo maar dood (vermoord) gegaan zonder dat ik hem een bundel gaf.
eind van keddour  is bekend a yuma ...kijk naar 3ebbas mse3di, mouloud m3emri, lunas maatoub...
verschiellende manieren a yuma maar de dood is hetzelefd!
laat maar... er was maar een keddou en die is er niet meer  alleen in echte imazighe gedachten!

tanemmirt
ayned

E3ber_Tastite

Citeerazul aghebber inu!
 wat jij wilt weten dat weet je al  a yuma ...laat maar keddour uitrusten in zijn graaf AUB . Hij heeft zijn plicht vol daan dat weet ik zeker. hij was hier in Mei 1995 met ons in A'dam .en in september is hij gestorven . jij kunt misschien ook voorstellen hioveel pijn het doet als ik (als ayned) aan hem denk. hij heeft mijn korte verhalen gecorrigeerd voor dat ik ze uitgaf. en het deed mij veel pijn  dat hij zo maar dood (vermoord) gegaan zonder dat ik hem een bundel gaf.
eind van keddour  is bekend a yuma ...kijk naar 3ebbas mse3di, mouloud m3emri, lunas maatoub...
verschiellende manieren a yuma maar de dood is hetzelefd!
laat maar... er was maar een keddou en die is er niet meer  alleen in echte imazighe gedachten!

tanemmirt
ayned

Azul Ayned,

Cadi Kaddour, en al die Amazigh-grootheden, zullen altijd voortleven namelijk in onze harten en zielen. Ook al hebben ze ons Land afgepakt, onze zielen zullen ze nooit kunnen afpakken.

atqadash

Tamaynut

Cadi Keddour overleden in 1995, ath yarhem Akuc.
Wanneer ik die naam hoor of lees, weet ik met volle overtuiging dat dat een voorbeeld - Amazigh is.
Een Amazigh die ons geschiedenis en kennis heeft nagelaten.
Een Amazigh die voor onze zaak heeft gestreden.
Moge er nog vele zoals hij zijn en volgen.

Dora

Citeerazul
tanemmirt
ayned
yip dat is een hele goeie >> ik ken m namelijk niet..

Tamaynut

Citeeryip dat is een hele goeie >> ik ken m namelijk niet..

Cadi Keddour is een Riffijnse taaldeskundige, een linguïst die veel onderzoek deed naar het Tamazight. Hij heeft onder andere de Anegh - standaardisatie ontwikkeld.
Indien ik het fout heb, mag iemand me corrigeren.

Dora

chokran a tawmat :)..