OUT NOW Souad Massi - titel CD Mesk elil

Gestart door ramon710, 08/11/2005 om 04:58:10

ramon710

NIEUW! NIEUW! NIEUW! NIEUW!

inhoud CD

1. Mesk elil
2. Kilyoum
3. Ilham
4. Manensa asli
5. Dar dgedi
6. Denya wezmen
7. Tell me why
8. Hagda wala akter
9. Khalouni
10. Malou
11. Mahli - remix

Cd is te bevinden bij music shop al kautar
kanaalstraat 64 Tel. 030-2970329 email. info@alkautar.nl of van ma. t/m za 12.00 t/m 18.00 online op de hotmail adres al-kautar@hotmail.com voor al je vragen en antwoorden direct?

Isefrawen



Uh!? Mag je het forum wel gebruiken om reclame te maken? Ik vind het leuk dat je nieuwe cd's promoot maar je kunt het ook wat subtieler brengen. Een avatar is denk ik wel voldoende...

noemid

Citaat van: @lcf op 08/11/2005 om 10:45:40


Uh!? Mag je het forum wel gebruiken om reclame te maken? Ik vind het leuk dat je nieuwe cd's promoot maar je kunt het ook wat subtieler brengen. Een avatar is denk ik wel voldoende...


hmmm ik heb niks tegen dat hij promoot...als het maar amazigh muziek is ;D

ik kan geen eens zien wat wel of niet thmazight is :(



het ramon...waneer is de cs van Khalid Izri er? de nieuwe?



azul xawem

Isefrawen

Citeer
i.s.m. Plato.nl
Aan Deb, de vorige cd van de Algerijnse Souad Massi, hebben we heel lang moeten wennen, maar toen we er eenmaal aan gewend waren wilden we ook niet meer zonder. Iets dat na één keer horen ook meteen geldt voor Mesk Elil, want wat is dit een prachtplaat! De melancholie druipt er nog steeds van af, want de in Parijs woonachtige Souad Massi mist haar vaderland en maakt van haar hart geen moordkuil.

Algerijnse muziek vormt nog altijd de basis van de muziek die Souad Massi maakt, maar net als op Deb slaat ze veelvuldig haar muzikale vleugels uit. Waar die op Deb waren gericht op het noorden (en met name Spaanse Flamenco), heeft Souad Massi haar vizier dit keer op het zuiden gericht. Mesk Elil vindt niet alleen aansluiting bij de Arabische muziek, maar ook bij muziek uit Midden-Afrika (met name Mali), terwijl ook Souad Massi's huidige leefomgeving uiteraard zijn invloed heeft op haar muziek. Mesk Elil is een cd die overloopt van emotie. Emotie die de Algerijnse prachtig weet over te dragen op de luisteraar. Wereldmuziek in optima forma en bovendien een wereldplaat. Kan het mooier?

Ze zingt Arabisch-talig...

noemid

ramon.....waar ben je mee bezig? misschien kan je hier wel reclame maken www.midden-oosten.nl


azul xawem

ramon710

ja onze site komt er bijna dus wacht gewoon rustig af?
en trouwens de cd van soad massi is prachtig het is een combinatie van arabische en kabylie wie amazigh luisterd kent vast en wel de zangeres gezien jullie situatie zijn jullie niet op de hoogte van muziek op het gebied van amazigh, rif atlas, sous, kabylie, touareg.. en we kunnen wel verder door gaan kort samengevat het is allemaal een en al tamazight?

azul, voor vragen en antwoorden jullie weten me te vinden....

noemid

Citaat van: ramon710 op 11/11/2005 om 00:39:54
ja onze site komt er bijna dus wacht gewoon rustig af?
en trouwens de cd van soad massi is prachtig het is een combinatie van arabische en kabylie wie amazigh luisterd kent vast en wel de zangeres gezien jullie situatie zijn jullie niet op de hoogte van muziek op het gebied van amazigh, rif atlas, sous, kabylie, touareg.. en we kunnen wel verder door gaan kort samengevat het is allemaal een en al tamazight?

azul, voor vragen en antwoorden jullie weten me te vinden....


de cd's van Akli en Idir waren top!!!!! ;)


azul