Laysa bij rtv Noord Holland

Gestart door Sa3ieD, 05/11/2005 om 18:46:18

Sa3ieD

Vandaag hebben jullie de kans om ons geliefde lid Laysa in actie te zien bij RTV Noord Holland.

Het is hot op dit moment, praten over de emanciaptie van moslim-meiden, veelal aangeduid met de derde feministische golf. Er verschijnen boeken over, er wordt volop over geschreven maar wat houdt dit emanciaptie eigenlijk in? Wat verstaan ze er zelf onder, wat hopen ze te bereiken. Tegen welke problemen lopen ze op en wat verwachten ze van niet-moslim vrouwen. Hebben ze het gevoel dat ze zich aan Nederlandse emancipatienormen moeten aapassen of zou Nederland zich aan hun emanciaptienormen moeten aanpassen.

Een gesprek met drie jonge Marokkaanse vrouwen:
Khadija Al Mourabit, vrijwilligster bij Spiegelbeeld, een Amsterdamse organisatie die hulp biedt aan Marokkaanse meisjes.
Somicha Bouzitoun, werkt onder meer voor het adviesorgaan voor multiculturele vraagstukken Forum en leidt discussies over vrouwen-emanciaptie.
Naziha Daoudi, is doktersassistente en zit in het bestuur van de unie van Marokkaanse moskeeën.

http://www.rtvnh.nl/programma/programma.asp?showid=64

Om 19:15 (zaterdag 5 november 2005) begint de uitzending. Op de website moet je  op het oogje links boven klikken om de live streaming uitzending te starten.

Tamza

Voor de goede orde: dat lekkerdje met die krullen, dat is onze Laysa.

Laysa

Ben3men

En wie zijn de andere dames? Mevrouw Boezitoun kan beter Zitoun gaan RAQDHEN!
Maar ik denk dat ze een grote toekomst heeft. Dat soort mensen zijn nodig in Nederland om te vertellen dat de Allochtonen niet deugen.

Laysa, je ziet er leuk uit (mag ik dat zeggen?)
Ik vind Mevrouw BoeZitoen wel lelijk (mag ik dit ook zeggen?)

groenebriefjes

die mokkel met gele shirt praat echt poep.

Samariaan

Citaat van: Laysa op 05/11/2005 om 19:06:19
Oh my cover is blown ....

yur going down!

:) nee hoor, leuk  laysa, kudos2u! goed werk, je was duidelijk en 2thepoint, met duidelijke voorbeelden.

maar t was algemeen gezien een discussie van superlatiefen en algemene vaagheden, maar lag meer aan de interviewer en miss yellow-top.

maar waarom zijn er in hemelsnaam geen mannen uitgenodigd, het gaat toch over emancipatie van vrouwen?

Izouran

Kan ik het ook op het net zien?

groenebriefjes

lees bovenaan izouran hier: http://www.rtvnh.nl/programma/programma.asp?showid=64 klik op dat oogje linksboven aan de pagina

Izouran

Thanx. 

laysa top!

wie was die meid met dat gele shirt een marokkaanse?

groenebriefjes

Citaat van: Izouran op 05/11/2005 om 19:43:47
Thanx. 

laysa top!

wie was die meid met dat gele shirt een marokkaanse?
ja die met die gele ja. Gare bezemracer...haha praten over moslima's en emancipatie, ze is zelf ni eens moslima. echt droog.

Ben3men

Laysa en dat meisje met een hoofdoek zien er leuk uit, zijn rustig en slim. Die Mevrouw Boezitoen is lelijk, dom en agressief.
Sorry, maar in Nederland heb je de vrijheid van beledigen. 

Maar alle die dames zijn Timazighin denk ik, toch?

Izouran

Ze leek net of ze heeft gesnuift...

Ben3men

Citaat van: Izouran op 05/11/2005 om 19:49:32
Ze leek net of ze heeft gesnuift...
hahahahah hahahah hahah

Tamza

Laysa, je was de rbumba! Jij was de enige die reëel was. Die ene Olijfkop wordt duidelijk gedreven door een trauma a la Ayaan. Die met die hoofddoek was, tja, nogal dom.

Macca cem! Cem (L) inu!

Sa3ieD

Wuhaha ja inderdaad echt een junkie die met dat gele truitje. Ze werkt nog wel bij forum, hoe triest dan om te zeggen dat Marokkaanse vrouwen slecht bezig zijn. Dan heeft forum klaarblijkelijk verzuimd in het doen van haar werk al die jaren. Verder vind ik het oppertriest dat ze vaak randdebielen laten opdrijven bij discussies over "emancipatie". Het was duidelijk dat die soumischa en die naziha niet bepaald "midden in de maatschappij" stonden. Praten over dingen waar ze alleen naar kunnen gissen. 

Laysa is de enige die midden in de maatschappij staat, en weet waar ze over praat.