Mannen in lange gewaden en r3ennie in hun baard.

Gestart door Chatt zie arif, 04/11/2005 om 23:47:23

Samariaan

Citaat van: Inuit op 07/11/2005 om 00:09:52
Citaat van: Samariaan op 07/11/2005 om 00:06:07
Terugkomend op discussie.

Is het feit dat deze topic is geopend blijkt al uit totale miscommunicatie tussen mensen die net dat beetje extra willen gaan, en mensen die dat niet willen.

Voor zover ik kan inschatten, zijn mensen die zich irriteren aan mensen die de sunnah tot op het detail willen volgen gewoon gefustreerd, of iets dergelijks, aangezien dit niet in lijn is met hoe zij de religie zien. En misschien is dit ook andersom.

Chat zie Riff maakte een opmerking over waarom deze mensen niet naar meer islamitische landen verhuizen. Niet iedereen heeft zomaar de keuze om zomaar ergens naar toe te emigreren; wat iedereen wel kan doen is beginnen met de wereld om je heen in te richten zoals jij dat zou zien, inclusief jezelf. Dit heet ook wel identiteit in de volksmond.
waarom zou iemand moeten emigreren?

Vindt dat niemand moet emigeren, maar voor veel moslims die zich heel erg met islam bezig houden is dit vaak een logisch denkbeeld, niet verwondelijk aangezien het in veel opzichten dingen makkelijk kan maken. Vooral als je op een bepaalde manier geriteerd raakt aan het leven in nederland en alle lasten die dat islamitisch gezien met zich meebrengt niet meer aan kan - posters van naakte vrouwen in de bushalte, mensen die naakt rondlopen in het algemeen, problemen op de werkvloer voor het uitoefenen van je religeuze plichten, enzovoort.

Timarzgha

assalaam
Kijkend naar de huidige trend, is emigratie een waste of time
Waar je ook heen gaat je zult altijd die naaktheden of andere vormen van onislamitische gebruiken of afbeeldingen tegenkomen
Maar niemand verplicht je te kijken en niemand verplicht je om een gevoel te hebben voor/bij die poster
Met andere woorden ik kijk alsof ik niets gezien heb en vergeet het onmiddelijk
Ook met betrekking tot het werk zijn er toch veel werkgevers die met zijn moslim werknemer iets regelen
Het kan pauze wezen of langer doorwerken en noem maar op
Iemand die emigreerd met alle respect heeft het wat mij betreft te snel opgegeven en heeft in een bepaalde zin gefaald
Het is juist de kunst om tenmidden van al die verleidingen en lkaffierien, stand te houden en Allah swt weet wat de mens doormaakt en Allah swt weet het beste wa sallaam

Inuit

Citaat van: Samariaan op 07/11/2005 om 00:17:41

Is het feit dat deze topic is geopend blijkt al uit totale miscommunicatie tussen mensen die net dat beetje extra willen gaan, en mensen die dat niet willen.

Voor zover ik kan inschatten, zijn mensen die zich irriteren aan mensen die de sunnah tot op het detail willen volgen gewoon gefustreerd, of iets dergelijks, aangezien dit niet in lijn is met hoe zij de religie zien. En misschien is dit ook andersom.

Chat zie Riff maakte een opmerking over waarom deze mensen niet naar meer islamitische landen verhuizen. Niet iedereen heeft zomaar de keuze om zomaar ergens naar toe te emigreren; wat iedereen wel kan doen is beginnen met de wereld om je heen in te richten zoals jij dat zou zien, inclusief jezelf. Dit heet ook wel identiteit in de volksmond.

Vindt dat niemand moet emigeren, maar voor veel moslims die zich heel erg met islam bezig houden is dit vaak een logisch denkbeeld, niet verwondelijk aangezien het in veel opzichten dingen makkelijk kan maken. Vooral als je op een bepaalde manier geriteerd raakt aan het leven in nederland en alle lasten die dat islamitisch gezien met zich meebrengt niet meer aan kan - posters van naakte vrouwen in de bushalte, mensen die naakt rondlopen in het algemeen, problemen op de werkvloer voor het uitoefenen van je religeuze plichten, enzovoort.
ik bedoelde het meer in de zin van; waarom zou iemand mij moeten vertellen dat ik moet emigeren als ik kritiek heb op de samenleving waarin ik leef of dat ik anders dan de meesten door het leven ga?

maar voor degenen die zelf het besluit nemen, zou ik zeggen: Allah i3awen

Inuit

Citaat van: Timarzgha op 07/11/2005 om 00:34:48
assalaam
Waar je ook heen gaat je zult altijd die naaktheden of andere vormen van onislamitische gebruiken of afbeeldingen tegenkomen
Maar niemand verplicht je te kijken en niemand verplicht je om een gevoel te hebben voor/bij die poster

Ook met betrekking tot het werk zijn er toch veel werkgevers die met zijn moslim werknemer iets regelen
Iemand die emigreerd met alle respect heeft het wat mij betreft te snel opgegeven en heeft in een bepaalde zin gefaald
Het is juist de kunst om tenmidden van al die verleidingen en lkaffierien, stand te houden en Allah swt weet wat de mens doormaakt en Allah swt weet het beste wa sallaam
de eerste blik is voor jou en tweede is tegen jou.

Timarzgha

Citaat van: Inuit op 07/11/2005 om 00:42:01
assalaam

de eerste blik is voor jou en tweede is tegen jou.
haha staren is anders dan kijken omdat je toevallig die richting keek ;)
Heb het dus over kijken bij toeval zien of per ongeluk, of hoe je het ook noemen wilt

Azjdhiedh

Citaat van: L_L op 06/11/2005 om 22:10:02
scoow...van welk berg zijn jullie dan??

djellaba zit er zo diep in dat we het niet eens door hebben of we nou azedjab of djellaba zeggen..it's all the same

laat de bergen met rust meid, zonder die bergen had je allang geen Tmazight gesproken.
waarom djellaba zeggen als je er een eigen woord voor hebt.
je verband je eigen woorden, en voert andere in.
stop dan met het praten van Tmazight en schakel over op het arabisch. niet iedereen houdt er namelijk van dat zijn/haar taal beinvloed word ( helaas is dit al teveel gebeurd ) dus laten we proberen onze taal zuiver te houden.

en sorry dat ik de topic weer onderbreek.

Samariaan

Citaat van: Inuit op 07/11/2005 om 00:40:41
Citaat van: Samariaan op 07/11/2005 om 00:17:41

ik bedoelde het meer in de zin van; waarom zou iemand mij moeten vertellen dat ik moet emigeren als ik kritiek heb op de samenleving waarin ik leef of dat ik anders dan de meesten door het leven ga?

maar voor degenen die zelf het besluit nemen, zou ik zeggen: Allah i3awen

kritiek is een ding, maar een soort van totale frustratie ontwikkelen dat is wat anders. Daar doelde ik eigenlijk op.

..........

Citaat van: Tamza op 06/11/2005 om 21:45:45
Laat die mannen toch met rust, zeikerds.

Ik zie steeds meer meisjes in het straatbeeld verschijnen die hun broek in hun laarzen douwen. Nou, hmmm, laten we eens een onderzoek verrichten. Waar komt deze trend vandaan? Welk gedachtengoed schuilt hier precies achter? Is er sprake van radicalisering in de modebranche? Is er een bepaalde boodschap dat deze meisjes hiermee willen uitdragen?

Rot toch op man.
walahiella ze worden ook van alle kanten beledigd, ie racisten.
zelfs schijten in een openbaar toilet word hen onmogelijk gemaakt en nu dit geschijt op het internet tegen hun, terrrr!

Samariaan

assalaam

mee eens, er is een zekere ruimte waarin je je kunt manouvreren,  maar zei ook niet dat migratie DE oplossing is, maar zo wordt t vaak wel gezien.

Chatt zie arif

Citaat van: Tamza op 06/11/2005 om 22:31:35
Tegenwoordig zijn die jurken 18-delig. Ze wegen zwaarder dan mn lijf. Izzan.

Wat weegt nou zwaarder als je lijf,je jurk of je izzan?

Dora

Citaat van: Uchan op 07/11/2005 om 00:47:29

djellaba zit er zo diep in dat we het niet eens door hebben of we nou azedjab of djellaba zeggen..it's all the same

laat de bergen met rust meid, zonder die bergen had je allang geen Tmazight gesproken.
stop dan met het praten van Tmazight en schakel over op het arabisch. niet iedereen houdt er namelijk van dat zijn/haar taal beinvloed word ( helaas is dit al teveel gebeurd ) dus laten we proberen onze taal zuiver te houden.

inuit en ik begrijpen elkaar..maak je geen zorgen.

Inuit

Citaat van: L_L op 07/11/2005 om 12:09:12
Citaat van: Uchan op 07/11/2005 om 00:47:29

inuit en ik begrijpen elkaar..maak je geen zorgen.
is dat zo? ;D

grapje....ik weet wie het zegt Uchan, dus noe spang, innacc oebarssjjan

Citaat van: Izouran op 05/11/2005 om 18:05:23
Ik persoonlijk vind het geen probleem, bij mij in de buurt zijn er steeds meer jongeren die zich bezig houden met de sunnah. Dat mensen zo iets zien als een bedreiging snap ik niet.

Sunnah betekend dat je de levenswijze van de profeet Mohammed (vzmh) je zoveel mogelijk eigen probeert te maken, voorbeelden hiervan zijn; je baard laten staan, djellaba dragen en een broek die net boven je enkels draagt.

Sunnah is overigens niet verplicht voor de moslim. Het is een keuze die je maakt.

Is dat een levenswijze of een kledingstijl? Ik vind dat nogal een verschil.
Maar ik ben dan ook een buitenstaander.

Dora

Citeer
is dat zo? ;D

grapje....ik weet wie het zegt Uchan, dus noe spang, innacc oebarssjjan

;D

Dora

Citaat van: m7 op 07/11/2005 om 12:16:36
Citaat van: Izouran op 05/11/2005 om 18:05:23
Ik persoonlijk vind het geen probleem, bij mij in de buurt zijn er steeds meer jongeren die zich bezig houden met de sunnah. Dat mensen zo iets zien als een bedreiging snap ik niet.

Sunnah betekend dat je de levenswijze van de profeet Mohammed (vzmh) je zoveel mogelijk eigen probeert te maken, voorbeelden hiervan zijn; je baard laten staan, djellaba dragen en een broek die net boven je enkels draagt.

Sunnah is overigens niet verplicht voor de moslim. Het is een keuze die je maakt.

Is dat een levenswijze of een kledingstijl? Ik vind dat nogal een verschil.
Maar ik ben dan ook een buitenstaander.

beide....het is een kledingstijl die flink wordt beinvloed door de levenswijze....levenswijze zoals de profeet vzmh dus heeft geleefd...