al-qaeda veroordeelt 2marokkanen.

Gestart door groenebriefjes, 03/11/2005 om 17:18:35

groenebriefjes

al-Qaida to Execute Two Moroccan Hostages

Thursday November 3, 2005 10:46 AM

BAGHDAD, Iraq (AP) - The al-Qaida in Iraq militant group said Thursday that it has sentenced to death two Moroccan embassy employees kidnapped last month in Iraq.

The group said in a statement posted on an Islamist Web forum that its ``Islamic court'' had judged the two men as ``apostates'' who were waging a ``war on Islam.''

``Based on this, the court decided to issue God's verdict upon the apostates and sentenced them to death,'' it said. The statement, whose authenticity could not be confirmed, did not say whether the two men had been killed.

The Moroccan foreign ministry has indentified the missing members of its diplomatic mission in Baghdad as driver Abderrahim Boualam and employee Abdelkrim el-Mouhafidi, saying they disappeared Oct. 20 while driving to Baghdad from Jordan, where they had gone to pick up their paychecks.

http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,1280,-5389345,00.html

groenebriefjes

Gelukkig ambassade personeel. Moeten ze maar geen gevangenen vasthouden van al-qaida. CIA heeft z3hma geheime gevangenissen, waaronder paar in marokko. En ze hadden amerika hulp geboden bij de invasie in iraq, dus is ni vreemd dat ze marokkanen aanpakken daar. Keur het niet goed, maar sta er niet van te kijken.

Sa3ieD

Voor eigen rechter spelen is nooit goed. Hoewel de Marokkaanse overheid niet bepaald humaan is denk ik niet dat het juist is om kritiek te botvieren op medewerkers van een Marokkaanse ambassade. Terroristen munten het alleen op onschuldige burgers die slechts hun werk doen.

groenebriefjes

Ik zeg ook ik keur het niet goed, maar ze kunnen niet klagen want je weet dat het daar niet safe is. En al helemaal niet voor bondgenoten van amerika wat marokko overduidelijk is. Ik denk dat een marokaanse journalist minder gevaar zou lopen daar. K weet ni of ze al zijn vermoord overigens...kga ff meer nieuws zoeken...verveel me. :(

Sa3ieD

Ik had het dan ook niet tegen jou.

miss.F.

Dit kan echt niet, niet normaal meer!

zijn ze al geexecuteerd?

noemid

die mannen leven al 20 jaar in irak hebben ook iraakse vrouwen..op zich best zielig :(

azul azul

Timarzgha

assalaam
Ondanks dat het gaat om 2 mensen in dienst van een regering die alles behalve beroep mag doen op de islam, vind ik het triest dat moslims elkaar dit aandoen
De alqa3ieda zou beter moeten weten en de waakhonden van de rabat-zwijnen vrij moeten laten
Echt triest de gebeurtenissen daar maar erkenning van een amerikaanse gezag door diplomaten te zenden lokt ook een dergelijke reactie en verzet uit!
Ik begrijp hun strijd wel maar heb geen begrip voor hun onmenselijke handelswijze!

Azjdhiedh

in de liefde en in de oorlog is alles geoorloofd.

Citaat van: Timarzgha op 06/11/2005 om 19:25:30
assalaam
Ondanks dat het gaat om 2 mensen in dienst van een regering die alles behalve beroep mag doen op de islam, vind ik het triest dat moslims elkaar dit aandoen
De alqa3ieda zou beter moeten weten en de waakhonden van de rabat-zwijnen vrij moeten laten
Echt triest de gebeurtenissen daar maar erkenning van een amerikaanse gezag door diplomaten te zenden lokt ook een dergelijke reactie en verzet uit!
Ik begrijp hun strijd wel maar heb geen begrip voor hun onmenselijke handelswijze!

Maar de moslim ontvoerders zien hun Marokkaanse gijzelaars heus niet als moslims.
Net zomin als de strijders die Sjiietische moskeeen opblazen hun slachtoffers zien als moslims. Alleen zijzelf immers hebben een direct lijntje met Allah?

Timarzgha

Citaat van: Ebru op 07/11/2005 om 11:06:40
Citaat van: Timarzgha op 06/11/2005 om 19:25:30
assalaam

Maar de moslim ontvoerders zien hun Marokkaanse gijzelaars heus niet als moslims.
Net zomin als de strijders die Sjiietische moskeeen opblazen hun slachtoffers zien als moslims. Alleen zijzelf immers hebben een direct lijntje met Allah?

Assalaam M7
Klopt een beetje en een beetje weer niet
Zeker zien zij hun als de mindere in de islam en enigszins, hebben zij gelijk omdat een echte moslim nooit zou meewerken aan afslachting van medemoslims
Dat de amerikanen daar vollop mee bezig zijn valt niet te ontkennen en mensen die hun erkennen door diplos naar toe te zenden, worden gezien als verraders
En erger nog als vijanden omdat zij heulen met de vijand die vele vele moslims heeft afgemaakt en van plan is af te maken
Bush en zijn cruisade en mensen die hem politiek of militair steunen hoeven niet op symphatie te rekenen
Dat is gezien uit hun ogen en vanuit hun zaak
Maar de islam kent ook vergeving als één van de meest geliefde daden die de mens kan verrichten
Ondanks dat ik het standpunt van al quaida begrijp, zeg ik nogmaals dat mensen afslachten nadat zij zich hebben overgegeven onislamitisch is, want zo leert de islam ons je moet iemand die zich overgeeft nooit iets aandoen maar de vrijheid geven !
Zij de lqaida geloven denk ik niet in wat jij zegt maar geloven in iets anders, iets waar ze denk ik gelijk in hebben!
Niet dat zij tegen god spreken of in opdracht handelen, maar in strijd zijn tegen een waanzinnige die meent inderdaad in contact te staan met god, met de heer en zijne waanzinnigheid meneer BUSH!