bedenk goed wat je doet...!

Gestart door Azjdhiedh, 28/10/2005 om 02:21:59

Azjdhiedh

Beledigen van Marokkaanse vlag kan dure grap worden
Moussa Aynan | 27.10.2005 | 00:40:58 | Views: 30 | nieuws
Parlement keurt wet over het belediging van nationale symbolen goed

In Marokko kun je tegenwoordig een gevangenisstraf van maximaal 5 jaar tegemoet zien als je de nationale vlag of andere symbolen van het Cherifijnse koninkrijk beledigd. Daarnaast kun je voor deze belediging een boete van 10.000 euro krijgen.

De nieuwe wet legt ook boetes op van maximaal 500.000 euro voor het gebruiken van de Marokkaanse vlag als handelsmerk zonder daar vooaf toestemming voor te hebben gevraagd.

Dus mocht je binnenkort naar Marokko afreizen bedenk dan dat je de vlag en andere nationale symbolen zoals de koning niet mag beledigen. Het kan je een lange en onaangename vakantie in de bak opleveren.

http://www.denieuwesamenleving.nl/showarticle.php?articleID=82

ameziane

Die wet kwam er nadat wat Saharawi tijdens de rellen van afgelopen mei de Marokkaanse vlag hadden verbrand. De autoriteiten waren er zo van geschrokken dat ze dat gelijk strafbaar wilden stellen.

groenebriefjes

Kafiers!! Parlement keurt wet over het belediging van nationale symbolen goed!

Parlement keurt wet op belediging van imazighen goed!

parlement keurt de onderdrukking van imazighen goed!

Blijkbaar vinden ze symbolen belangrijker dan de schending van mensenrechten. Zielige parlement. Wat denken ze nou, dat ik symbolen ga aanbidden die staan voor de onderdrukker wella? Hypocriete shit.

Inuit

Ik vind de Marokkaanse vlag zo lelijk, als je er naar kijkt krijg je het idee dat Marokko een (oud) communistisch land is ofzo. Ik pleit voor een nieuwe vlag voor Marokko!

Sa3ieD

Ze lijken Amerika wel, ook zo zielig als het gaat om hun vlagje. Wie hecht er nou waarde aan een stukje stof. Als het nou werkelijk om een natie ging dan ok maar dat is marokko bij lange na niet. Afgezien van het feit dat die vlag gewoon oerlelijk is, wat inuit al heeft gezegd, heeft die vlag ook weinig betekenis. Als ik zie hoe mensen er mee omgaan en op wat voor gierig stuk stof die vlaggen worden gedrukt, gewoon een lachtertje.

athsaynou

Zeker een lachertje, mensen hadden een bruiloft en dat bleef 7 dagen staan, door de zon werd dat helemaal oranje...ezjough..

athsaynou

Citaat van: Yas'Zine op 28/10/2005 om 14:42:52
Kafiers!! Parlement keurt wet over het belediging van nationale symbolen goed!

Parlement keurt wet op belediging van imazighen goed!

parlement keurt de onderdrukking van imazighen goed!

Blijkbaar vinden ze symbolen belangrijker dan de schending van mensenrechten. Zielige parlement. Wat denken ze nou, dat ik symbolen ga aanbidden die staan voor de onderdrukker wella? Hypocriete shit.

ze zijn eenmaal de baas..

Samariaan

Citaat van: Inuit op 28/10/2005 om 14:48:43
Ik vind de Marokkaanse vlag zo lelijk, als je er naar kijkt krijg je het idee dat Marokko een (oud) communistisch land is ofzo. Ik pleit voor een nieuwe vlag voor Marokko!

een gothic-aanhanger vertelde me lang geleden dat hij gefacineerd was door de marokkaanse vlag vanwege het pentagram in het midden :  pentagram wordt gebruikt door heksen en duivelaanbidders.

Samariaan

woeps, heb ik nu ook de ultieme misdaad begaan?