intergratie !??? of asimilatie

Gestart door SAMADIE, 27/10/2005 om 16:18:53

SAMADIE

intergartie wat is het eigenlijk volgens de politiek is de intergartie gelukt waneer we allen meedoen aan de maatschapij. maar dat doen we toch al ik bedoel marokanen zij er over al zowel in de bovenwereld as de onderwereld. dan is de integatie wel gelukt naar mijn mening.

maar neeh hoor het is volgnes bepaalde knuffel alochtonen(a.ali o.aa.ali=ayaan hirsi ali, miss-F  ) en wat  nog bestaande NSB leden verdonk , wilders  s. is het noet genoeg wat zij willen is asimelren. hoe meer we intergereen hoe meer zij willen. zij willen dat we ons inditeit opegeven dan pas zijn we geingereerd. maar ik denk dat, dat nog niet genoeg is. we zijn pas geingreerd as ze geen zwartkop meer zien.
want over de blanke alochtonen duitsers. en amerikanen die wonen hier jaren en spreken vaak geen nederlands, daar hoor ik ze niet over.

vind jullie dat je zelf genoeg bent geingereerd?

groenebriefjes

Ja ben hier geboren en getogen, en heb een nl mama, ben wel geintegreerd ja ;D

MBTiza

Citaat van: SAMADIE op 27/10/2005 om 16:18:53
intergartie wat is het eigenlijk volgens de politiek is de intergartie gelukt waneer we allen meedoen aan de maatschapij. maar dat doen we toch al ik bedoel marokanen zij er over al zowel in de bovenwereld as de onderwereld. dan is de integatie wel gelukt naar mijn mening.

maar neeh hoor het is volgnes bepaalde knuffel alochtonen(a.ali o.a) en wat  nog bestaande NSB leden verdonk , wilders  s. is het noet genoeg wat zij willen is asimelren. hoe meer we intergereen hoe meer zij willen. zij willen dat we ons inditeit opegeven dan pas zijn we geingereerd. maar ik denk dat, dat nog niet genoeg is. we zijn pas geingreerd as ze geen zwartkop meer zien.
want over de blanke alochtonen duitsers. en amerikanen die wonen hier jaren en spreken vaak geen nederlands, daar hoor ik ze niet over.

vind jullie dat je zelf genoeg bent geingereerd?

bovenwereld ya amcun a n Samadie ;D

SAMADIE

Citaat van: Verweggistaan op 27/10/2005 om 16:37:13
Citaat van: SAMADIE op 27/10/2005 om 16:18:53
intergartie wat is het eigenlijk volgens de politiek is de intergartie gelukt waneer we allen meedoen aan de maatschapij. maar dat doen we toch al ik bedoel marokanen zij er over al zowel in de bovenwereld as de onderwereld. dan is de integatie wel gelukt naar mijn mening.

maar neeh hoor het is volgnes bepaalde knuffel alochtonen(a.ali o.a) en wat  nog bestaande NSB leden verdonk , wilders  s. is het noet genoeg wat zij willen is asimelren. hoe meer we intergereen hoe meer zij willen. zij willen dat we ons inditeit opegeven dan pas zijn we geingereerd. maar ik denk dat, dat nog niet genoeg is. we
zijn pas geingreerd as ze geen zwartkop meer zien.
want over de blanke alochtonen duitsers. en amerikanen die wonen hier jaren en spreken vaak geen nederlands, daar hoor ik ze niet over.

vind jullie dat je zelf genoeg bent geingereerd?

bovenwereld ya amcun a n Samadie ;D

hoe bedoel je ?

Ben3men

#4
Citeer
vind jullie dat je zelf genoeg bent geingereerd?
Integratie is voor mij het volgende
1. Leer Nederlands
2. respecteer hun cultuur (behoud je ideeën)
3. Geen Homo's en Joden discrimineren, maar je hoeft homoseksualiteit en Israël niet te erkennen.
3. Zaai geen haat tussen de bewoners van Nederland onderling door extreme uitspraken te doen zoals 'het ontmantelen van het staat Israël", 'homo's uit hoge gebouwen gooien', 'Bin laden is een held"
4. zelf ondernemen in Nederland ipv alleen maar wachten totdat je werk aangeboden krijgt.
5. zeg in de media dat je een Nederlander bent, maar  van binnen blijf Marokkaan, Amazigh of moslim.

Inuit

Citaat van: Ben3men op 27/10/2005 om 16:48:36
Citeer
vind jullie dat je zelf genoeg bent geingereerd?
Integratie is voor mij het volgende
1. Leer Nederlands
2. respecteer hun cultuur (behoud je ideeën)
3. Geen Homo's en Joden discrimineren, maar je hoeft homoseksualiteit en Israël niet te erkennen.
3. Zaai geen haat tussen de bewoners van Nederland onderling door extreme uitspraken te doen zoals 'het ontmantelen van het staat Israël", 'homo's uit hoge gebouwen gooien', 'Bin laden is een held"
4. zelf ondernemen in Nederland ipv alleen maar wachten totdat je werk aangeboden krijgt.
5. zeg in de media dat je een Nederlander bent, maar  van binnen blijf Marokkaan, Amazigh of moslim.

Ten eerste Joden en Israel zijn twee verschillende zaken, maar dat even terzijde.
Verder vind ik niet dat je mensen moet aansporen om te liegen zoals jij dat doet in punt 5.

Voor mij is integratie:
-Leer Nederlands tot het niveau dat je je in het dagelijks leven verstaanbaar kunt maken
-Houd je aan de wet

Ben3men

Citeer

Verder vind ik niet dat je mensen moet aansporen om te liegen zoals jij dat doet in punt 5.
JOden voelen zich Joden en denken als Joden, maar in de media zeggen ze dat ze Nederlanders zijn. Je hoort vaak in de media het gezeik over "Ze moeten zich Nederlanders voelen".
Ik zeg Ok, ik ben Nederlander en het probleem is opgelost. (Maar van binnen ben ik een moslim Amazigh. )

Inuit

Citaat van: Ben3men op 27/10/2005 om 16:59:24
Citeer

Verder vind ik niet dat je mensen moet aansporen om te liegen zoals jij dat doet in punt 5.
JOden voelen zich Joden en denken als Joden, maar in de media zeggen ze dat ze Nederlanders zijn. Je hoort vaak in de media het gezeik over "Ze moeten zich Nederlanders voelen".
Ik zeg Ok, ik ben Nederlander en het probleem is opgelost. (Maar van binnen ben ik een moslim Amazigh. )
Ik ga daar niet over liegen. Dus als men in NL er problemen mee heeft dat ik niet zeg wat zij graag willen horen, dan is dat toch echt hun probleem en zeker niet de mijne.

Dora

toevallig hadden wij het gisteren aan tafel er nog over bij een bijeenkomst over de participatie van de moslimvrouw.....

wat is integratie nou eigenlijk? en tot hoever moet men integreren?

moeten de autochtonen niet eerst integreren in hun eigen land voordat wij dat kunnen doen. waarom verwachten ze van een marokkaans gezin dat ze stampot introduceren in hun keuken terwijl de gemiddelde autochtoon zelf ook liever chinees/grieks/italiaans enz eet...

waar komt de laatste mode vandaan??


SAMADIE

weet je wat het is we moeten integreren(asemeleren) maar de rest hoeft niet.
wat eten beterft ze kenen niks anders dan chinees en schoarma
ik werk in een italiaanse restaurant pizzeria met nadruk op italinaase en als nog durfen somigen te vragne of we schouwrma hebben.

groenebriefjes

Citaat van: SAMADIE op 31/10/2005 om 12:43:03
weet je wat het is we moeten integreren(asemeleren) maar de rest hoeft niet.
wat eten beterft ze kenen niks anders dan chinees en schoarma
ik werk in een italiaanse restaurant pizzeria met nadruk op italinaase en als nog durfen somigen te vragne of we schouwrma hebben.
Lekker italiaans ;D Vitello tonnato, heb je dat? kan je me snachts echt voor wakker maken haha.

SAMADIE

bedoel je filitoo ?? tonato ?
neeh hebben we niet
pesce spada is een aanrader?


PS: deze discusie moet wel over politiek maar over eten

miss.F.

Wat hebben sommigen van jullie toch tegen die Ali B?? Hij heeft er zelf toch niet om gevraagd om als knuffel-allochtoon gebombardeerd te worden. Zijn muziek en performance wordt door een grote deel van het publike gewaardeerd, that's all.

En bij hem heb ik absoluut niet de indruk dat het een slijmbal is.

Dora


SAMADIE

Citaat van: miss.F. op 31/10/2005 om 12:55:00
Wat hebben sommigen van jullie toch tegen die Ali B?? Hij heeft er zelf toch niet om gevraagd om als knuffel-allochtoon gebombardeerd te worden. Zijn muziek en performance wordt door een grote deel van het publike gewaardeerd, that's all.

En bij hem heb ik absoluut niet de indruk dat het een slijmbal is.


wie had het er dan over ALI GAY