Heb je de berber Quiz op elqalem gezien?

Gestart door Numidia88, 27/10/2005 om 12:32:07

Ben3men

#45
Je zei eerst dat Elqalem Fitna zaait (zie deze citaat van je):

CiteerBlijkbaar weten en vergeten ze (elqalem) maar al te graag wat in de koran en hadith staat op belediging van medemoslims, en lfitna zaaien en verdeeldheid
Toen ik je gelijk gaf door een citaat uit de Koran te komen, wil je mij tegen spreken door iets anders te beweren dan wat je eerst zei. Je nieuwe mening is:

CiteerEn wie wil er anders verdeeldheid zaaien anders dan een saytaan
Dus, je praat met twee monden. Is Elqalem Satan? Of zaait Elqalem geen Fitna meer, sinds ik je gelijk gaf!!!!!!!!!


Timarzgha

#46
Citaat van: Ben3men op 03/11/2005 om 02:18:27
Je zei eerst dat Elqalem Fitna zaait (zie deze citaat van je):

CiteerBlijkbaar weten en vergeten ze (elqalem) maar al te graag wat in de koran en hadith staat op belediging van medemoslims, en lfitna zaaien en verdeeldheid
Toen ik je gelijk gaf door een citaat uit de Koran te komen, wil je mij tegen spreken door iets anders te beweren dan wat je eerst zei. Je nieuwe mening is:

CiteerEn wie wil er anders verdeeldheid zaaien anders dan een saytaan
Dus, je praat met twee monden. Is Elqalem Satan? Of zaait Elqalem geen Fitna meer, sinds ik je gelijk gaf!!!!!!!!!


assalaam bena3man
Luister jongen ik praat niet met twee monden want de daad lfitna als verdeeldheid, is een satanische daad
het was de saytaan die het durfde om de woorden te gebruiken dat hij meer achterban zal hebben dan Allah swt
En dus lfitna zoals aangegeven lfitna als verdeeldheid/onrust onder de gelovigen
Daarom koppelde ik de daad van saytaan aan die van elqalam

Jij kwam met een citaat die ik nergens in de koran terug kan vinden maar je beweerd dat het een citaat uit deze is
Dus mijn verzoek was met een volledige ayaat te komen en misschien nog beter met een nummer zodat iedereen ziet dat je het niet uit je duim zuigd
het woord lfitna word niet altijd vertaald als verdeeldheid en daarom geef ik duidelijk de koppeling aan van een satanische daad
Maak er niet meer van als ik gezegd heb a tawmat!

Ben3men

Citeer
Luister jongen ik praat niet met twee monden want de daad lfitna als verdeeldheid, is een satanische daad
het was de saytaan die het durfde om de woorden te gebruiken dat hij meer achterban zal hebben dan Allah swt
En dus lfitna zoals aangegeven lfitna als verdeeldheid/onrust onder de gelovigen
Daarom koppelde ik de daad van saytaan aan die van elqalam

Lees je reacties nog een keer!.

CiteerJij kwam met een citaat die ik nergens in de koran terug kan vinden maar je beweerd dat het een citaat uit deze is

Je noemt jezelf Imam!!! Hoe kan jezelf Imam noemen, als je geen verstand hebt van de Koran!!!!
Ik heb geen Imam opleiding gedaan en toch weet ik over de Islam meer dan je.
Hoe komt het dat je dit citaat niet in de Koran kunt vinden?
Wil je de nummers weten, zoek het in Google. Ik ben geen computer die de cijfers onthoud.
Ik heb de Aya in Google voor je opgezocht en de Ayat stonden in:

البقرة:     {والفتنة اكبر من القتل}    217
البقرة:        {والفتنة اشد من القتل}  191

Ik discussier niet meer met je over de Islam. Als ik bot overkomt, excuses.

Timarzgha

#48
Citaat van: Ben3men op 03/11/2005 om 03:19:06
Citeer
Luister jongen ik praat niet met twee monden want de daad lfitna als verdeeldheid, is een satanische daad
het was de saytaan die het durfde om de woorden te gebruiken dat hij meer achterban zal hebben dan Allah swt
En dus lfitna zoals aangegeven lfitna als verdeeldheid/onrust onder de gelovigen
Daarom koppelde ik de daad van saytaan aan die van elqalam

Lees je reacties nog een keer!.

CiteerJij kwam met een citaat die ik nergens in de koran terug kan vinden maar je beweerd dat het een citaat uit deze is

Je noemt jezelf Imam!!! Hoe kan jezelf Imam noemen, als je geen verstand hebt van de Koran!!!!
Ik heb geen Imam opleiding gedaan en toch weet ik over de Islam meer dan je.
Hoe komt het dat je dit citaat niet in de Koran kunt vinden?
Wil je de nummers weten, zoek het in Google. Ik ben geen computer die de cijfers onthoud.
Ik heb de Aya in Google voor je opgezocht en de Ayat stonden in:

البقرة:     {والفتنة اكبر من القتل}    217
البقرة:        {والفتنة اشد من القتل}  191

Ik discussier niet meer met je over de Islam. Als ik bot overkomt, excuses.
assalaam
Allereerst bena3man ben ik geen imaam maar een lmoemen die net als jou koran lessen kreeg met de stok in marokko, en later ook hier in nederland
Jij verweet mij met twee monden of tongen te hebben gepraat omdat ik jouw citaat niet van toepassing vond
Ik vind deze nog steeds niet van toepassing en om het volgende: het woordje lfitna als in ayaat 191 van surah 2, word vertaal en gelezen in context als ''vervolging'' en daar alqalam ons niet vervolgd maar onrust en verdeeldheid zaait vind ik deze ayaat niet van toepassing
Jongeman een halve of gebrekkige citaat ergens dumpen kunnen we allemaal en bijna op alle onderwerpen en discussies
Nou is de kunst dat je er een ayaat nummer er bij geeft, want de kleinste fout kan leiden tot een misinterpetatie
En dat is het geval toen jij een onjuist geciteerde stukje van deze ayaat aangaf, je schreef:''Inna Alfitna Achado mina Alqatl'' maar het had :''waalfitnatu ashaddu mina alqatli'' moeten wezen
Ik gaf aan het niet in de koran terug te kunnen vinden en waarom? jou citaat kan ik nog steeds niet terug vinden omdat je het onjuist schreef
Dat ik stiekem wel wist wat je bedoelde is duidelijk want ik gebruikte die zelfde ayaat al een paar discussies terug lees http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7296.30
Het punt waarom ik later zei niet terug te kunnen vinden omdat je manier van dumpen van citaten, mij irriteerde de koran is geen vandalen vriend!
Als jij je een betere geleerde noemt mbt de islam of koran kan ik alleen zeggen allah ie 3awen en kan er alleen maar trots op wezen
Maar als jij denkt gewoon met halve en onjuist geciteerde en ononderbouwde koran texten te kunnen smijten dan raad ik je aan om zeker niet met mij over de islam te dicuseren, de groeten van een leek aan mijn betere moslim broeder wa sallaam o aleikoem (hoop dat ik niet kwetsend overkom)

..........

#49
azul azul
hier heeft tima gelijk in, het woord fitna is vrij vertaald test/proef maar word ook vaak mee ongeloof l-kuffer mee aangeduid.
als je de hadith leest betekend deze aya dat l-kuffer, ongeloof gelijk is aan moord.
maar zoals tima zei als je het in haar context plaats krijg je vervolging of kwelling, ook als je de hadith van bukharie er bij betrekt.
het gebeurde in de tijd dat moslims vervolgd werden en bestreden van plaats tot plaats, en dus op die manier is het juist uitgelegd.
maar what de fuck heeft dat met al qalam te maken of deze topic ??
begrijp dat mierenneukerij van je niet !!!!

Hadou

Ik begrijp nog steeds niet waarom Marokkanen elkaar bestrijden op Nederlands / Europees grond gebied.

Ben3men

Citeer
hier heeft tima gelijk in, het woord fitna is vrij vertaald test/proef maar word ook vaak mee ongeloof l-kuffer mee aangeduid.

Ja dat weet ik. En ik heb hier nergens gezegd dat Fitna iets anders betekent.
Citeer
begrijp dat mierenneukerij van je niet !!!!
Wie is 'Je'?

Ben3men

#52
Een discussie over de Islam leidt altijd en in alle gevallen tot ruzie en misverstand. Niet alleen hier, maar overal. Daarom vind ik het goed dat een thread over de Islam hier niet toegestaan is. En omdat ik het belang van Imazighen prevaleer boven de babylonisch-byzantijnse discussie over Islam, praat ik niet meer over de Islam.

Citeerjij verweet mij met twee monden of tongen te hebben gepraat
Dat heb ik gezegd omdat je zei dat Elqalem de Fitna zaait en vervolgens zei je dat alleen Satan Fitna zaait. Praten met twee monden of tongen doe je vaak hier. Daarom weet ik niet naar welke mond moet luisteren. Ik zeg dit niet om je te beledigen, maar alleen omdat ik nooit weet wat je mening precies is. Als je ieder keer van mening verandert, blijft het voor mij moeilijk. Maar misschien ben ik de enige gek hier die dit is opgevallen. 
Wil je nog een voorbeeld van hoe je met twee monden praat?
Je zei :
CiteerAllereerst bena3man ben ik geen imaam
maar hier http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7057.45
zei je tegen mij over jezelf:
CiteerDat een achterlopende imaam jullie dat moet vertellen a jeugd


Ps. Ik wens je veel plezier in dit Forum. 

weetikveel

ik heb die quiz bekeken..
Op de eerste plaats komt ie beledigend over, maar aan de andere kant wordt je wel geconfronteerd met degenen die doordraaien in de Amazigh beweging...dus kritisch vind ik em wel....

Timarzgha

Assalaam
Allereerst mijn excuses als ik onduidelijk overkwam ik meende dat ik duidelijk en helder was
Alqalam zaait verdeeldheid en lfitna zei ik en niets anders,vervolgens zei ik dat het een praktijk van de saytaan is
In principe zijn het wat mij betreft shayatien die verdeeldheid en lfitna zaaien!
Waarom mensen telkens dingen in mn mond leggen begrijp ik even niet en evenmin begrijp ik niet waarom iemand een citaat van mij aanhaald die ook weer onvolledig geciteerd word
Naast de uitspraak die ik deed over een achterlopende imaam,kwam een smyle waarmee ik aangeef dat ik niet serieus was
Maar goed blijkbaar wil men iets zien al staat het er niet en op een mooie dag als deze heb ik betere dingen te doen dan mijn zelf ergeren aan iemand die hallucineerd
Vind het dan toch jammer dat je weg gaat, je had afgezien van deze discussie een goede inbreng hier en soms mooie dingen te vertellen
In elk geval succes met wat je ook doet en 3id mubarak bene3man, wa sallaam

hannyball

om te beginen zijn wij geen berbers dat is een naam die ons voorouders geen eer aan doet deze naam is ons gegeven door machthebbers die geprobeert hebben ons te bezeten en dat nooit is gelukt
de naam die ons siert is imazghen

AmazighSchatje

Citaat van: BBR op 27/10/2005 om 12:41:18
1. Op mijn nachtkastje ligt een koran in het Berbers

- ja, maar ik blader het alleen een beetje door want ik begrijp er geen snars van (1 punt)

- Nee, ik hoef geen boek met buitenaardse tekens (nul punten)

2. Om mijn nek heb ik een medaillon met daarin een bosje snorharen van Abdelkrim, mijn grote held die onder andere met de Fransen heeft geheuld

- Heb ik (1 punt)

- Heb ik niet (nul punten)

3: Boven mijn bed hangt een poster met een giga-berber teken (of een berbervlag)

- Ja, natuurlijk ((1 punt)

- Nee (nul punten)

4: Ik werk alleen bij Berberbedrijven, anders weiger ik te werken

- Ja, Amazigh forever! (1 punt)

- Nee (nul punten)

5. Ik juich wanneer Tunesië van Marokko wint omdat dan de adelaars van Carthago, de echte berbers, hebben gewonnen

- Ik doe de polonaise als Tunesië wint (1 punt)

- Ik doe niks (nul punten)

6. Ik vast 7 dagen per jaar omdat Hannibal met olifanten over de Alpen is getrokken

- Ja, en als het kan dan vast ik ook op de woensdag omdat Hannibal op de woensdag is geboren (1 punt)

- Ik vast niet (nul punten)

7. Ik doe aan zelfkastijding (standaard zelfkastijding zoals de haren uit het hoofd trekken, met kettingen waaraan scheermesjes gevestigd zijn op mijn rug slaan, en spijkers eten) tijdens een tocht van 250 km door Spanje, om Hazrubal te herdenken (de Berberse Hazrubal is de broer van Hannibal die tijdens een veldtocht door de Romeinse generaal Scipio in Spanje is verslagen)

- Dat moet iedere berber minimaal één keer in zijn leven gedaan hebben, alleen arme berbers krijgen een vrijstelling (1 punt)

- Ik doe niks (nul punten)

8. Ik haat elqalem omdat de redactie van elqalem het moslim-zijn belangrijker vindt dan het berber-zijn

- Ik haat ze niet, ik vervloek ze! (1 punt)

- Ik mag ze wel (nul punten)

9. In de hemel spreekt iedereen berbers, daarom leer ik mijn kinderen ook berbers

- Ja (1 punt)

- Nee (nul punten)

10. Ik bezoek met grote regelmaat berbersites om iets aan mijn berberkennis te doen

- Ja (1 punt)

- Nooit (nul punten)

11. Stelling: Eerst komt het berber-zijn, dan komt het Marokkaan zijn, dan komt het moslim zijn

- Mee eens (1 punt)

- Zijn er dan nog andere opties? (1 punt)

- Niet mee eens (nul punten)

12. Stelling: berbers in Marokko worden onderdrukt, daarom moeten zij door de dappere Europese berbers worden bevrijd

- Mee eens (1 punt)

- Niet mee eens (nul punten)

13. De profeet Mohammed (vzmh) was 100% een berber, alleen wist hij dat zelf niet

- Mee eens (1 punt)

- Niet mee eens (nul punten)

14. Ieder jaar ga ik op bedevaart naar de piramides in Egypte omdat er op de muren van deze oude piramides berbertekens gevonden. Vervolgens barst ik in huilen uit en treur om onze verloren Berber-glorie

- Vaste prik (1 punt)

- Nooit (nul punten)

15. Ik organiseer met grote regelmaat berber-bijeenkomsten (waar alleen berbers samenkomen) om met behulp van (thee)glaasje draaien de geest van Abdelkrim op te roepen

- Natuurlijk, maar liever roep ik hem alleen op want dan heb ik Abdelkrim helemaal voor mijzelf (1 punt)

- Nooit (nul punten)

16. Er moet een Berberpartij komen die Amazigh Nasional of Tawiza Transparant heet, om op te komen voor de onderdrukte berbers overal ter wereld

- Mee eens (1 punt)

- Niet mee eens (nul punten)

17. Stelling: als de berbers het in Marokko voor het zeggen hadden dan was Marokko het Amazigh-paradijs op aarde

- Mee eens (1 punt)

- Niet mee eens (nul punten)

18. Abdelkrim is verre familie van mij

- Ja (1 punt)

- Nee (nul punten)

19. Mijn levensdoel is een vrij en onafhankelijk Berberia waar berbers vrij en blij berberse dingen met elkaar kunnen doen

- Ja, dat is zo (1 punt)

- Nee, dat is niet zo (nul punten)

20. De volgende zomervakantie kaap ik met mijn berbervrienden de Transmediterannee om als vanouds (als de Barbarijnse zeerover) de Middellandse zee (door de Romeinen Mare Nostrum -onze zee- genoemd) onveilig te maken

- Doe ik (1 punt)

- Doe ik niet (nul punten)

21. Ik haat arabieren

- heel erg (1 punt)

- best wel erg (1 punt)

- best wel een beetje heel erg (1 punt)

- niet (nul punten)

22. Ik zal nooit en te nimmer met een arabier trouwen, dan nog liever met een Jood

- Dit beaam ik (1 punt)

- Dit beaam ik niet (nul punten)

24. De arabieren in de sloppenwijk van Casablanca onderdrukken de berbers in hun sloppengrotten in het noorden van Marokko

- Mee eens (1 punt)

- Niet mee eens (nul punt)

25. Ik weiger een arabier een hand te geven, tenzij het een Arabische vrouw is (want wij berbers zijn heel geëmancipeerd)

- Mee eens (1 punt)

- Niet mee eens (nul punten)

26. Ik heb een kleurentatoeage van Abdelkrim op mijn borst, zo heb ik Abdelkrim altijd in de buurt van mijn hart.

- Ik heb overal op mijn lichaam tatoeages van Abdelkrim (1 punt)

- Ik heb niks (nul punten)

27. Wanneer ik in moeilijkheden zit dan roep ik Abdelkrim aan. Hij verschijnt dan in een (dag)droom en vertelt mij wat ik moet doen. Zonder abdelkrim kan ik niet leven.

- Dat is waar (1 punt)

- Dat is niet waar (nul punten)

28. Ik ben van plan om voor Abdelkrim in de toekomst de hadj te verrichten. Abdelkrim verdient dat want hij heeft mij het berbergevoel gegeven.

- Dat ga ik zeker doen (1 punt)

- Dat ga ik zeker niet doen (nul punten)

29. Ik spreek alle arabieren aan met ‘Hallo arabo-berber’

- doe ik

- doe ik niet

30. Ik groet iedereen met ‘Azul’

- doe ik, behalve wanneer ik arabieren zie, dan zeg ik ‘hallo arabo-berber’ (1 punt)

- doe ik niet (nul punten)

20 tot 30 punten: Oei, wat ben jij een oerberber! In jou zitten de genen van Hannibal en Hazrubal!

2 tot 20 punten: Jij laat, op z’n berbers, af en toe wel een steekje vallen

1 tot 2 punten: Het valt wel mee, je doet wel af en toe mee met de berberse gezelligheid maar je laat je niet gek maken

0 punten: een man/vrouw naar het hart van elqalem, afkomst en cultuur interesseert je geen mallemoer



Wat een misselijke 'quiz' zeg :S

Samir!

Citaat van: Numidia88 op 27/10/2005 om 12:32:07
Azul,

De redactie van elqalem heeft weer wat nieuws verzonnen om de Imazighen te beledigen. Hebben jullie de berber-quiz op elqalem gezien? Schandalig! :(

Dat is slechts een teken van zwakte en zieligheid.
Wij moeten daar noch op reageren noch een gelijksoortige quiz maken of wat voor vorm van aandacht aan besteden.