Mes & Vork contra Brood

Gestart door Hassan, 05/07/2001 om 07:36:43

Hatim

Gezonde persoon is een persoon die niets mankeert, geen geamputeerde hand, of een handycap, dus kan het ook een linkshandige zijn.

Er zijn mensen die linkshandig zijn maar toch met rechts eten, die hebben het zich aangeleerd, dus als het niet gaat, tja dan is er wel begrip voor.  

Naar mijn mening kun je hieruit niet concluderen dat ik beweer dat mensen die linkshandig zijn ongezond zijn, of een afwijking hebben.  

Jij ziet iets wat ik niet zie, dus jammer geen Excuses,

Jij vat bepaalde zinnen op zoals jij denkt dat ze gezegd zijn terwijl het niet zo is.  

Als ik letterlijk zeg, "linkshadigen zijn ongezond"  of linkshandigen hebben een afwijking" dan geef ik je gelijk, ik kies mijn woorden zorgvuldig uit.  Als er iemand hier is die hetzelfde ziet in de woorden die ik schreef, meld dit AUB, of ik ben zo stom om het niet te zien, of Fosychar, is Einstein en die ziet te veel.

Citeer"Ik zeg, voor de gezonde persoon, waarbij het mogelijk is met de rechterhand te eten"

"Je eet niet met je linkerhand, tenzij je links bent."

MAW: linkshandige mensen zijn voor jou ongezond (ook al hebben ze wel de mogelijkheid om met hun rechterhand te eten)

fosychar (Gast)

"Het is gewoon een feit dat je linkerhand onrein is en dat je daar dus niet mee mag eten. Dat weet toch iedereen..we zijn allemaal van jongs af er op gewezen om nooit met je linkerhand te eten..."

Vele hebben ook van huis meegekregen dat het Arabisch superieur is aan het Tamazight. Is dit dan ook een feit?

Meid, blijf maar lekker bekrompen.

iwa

Hoi Fosychar

Uit onderstaand bericht maak ik op in de eerste instantie dat het helemaal niets uitmaakt of je met links of rechts eet.

Hatim

Had RouAdi

Dat vind ik erg knap van je, dat jij aan mijn tekst kunt zien hoe ik het gezegd heb, en wat waren jou ondervindingen, heb ik met opgeheven hoofd, of met een lach op mijn gezicht, of met tranen in de ogen, die zinnen geschreven.

Je bent dus niet eens op de manier waarom ik het gezegd heb, en kun je me dan uitleggen welke manier dat is.

Ik heb gewoon in mijn naïeviteit, een antwoord gegeven dat bij jou in het verkeerd keelgat schoot, en dan kan ik er niets aan doen, er is niets mis met mijn antwoord. Je bent gewoon een persoon zoals mij en iedereen hier, en als ik een antwoord krijg, maakt het me niet uit hoe je het doet, het gaat me om de booschap en niet hoe het gezegd word.

Maar goed, als je beledigd voelt, bied ik jou mijn excuses aan, het was nooit mijn bedoeling geweest, ik zal in ieder geval niet meer op je vragen ingaan.

Thella,

CiteerOk, haantje de voorste van Rifweb is bij mij nu ook bekent!!!
Elke Forum  heeft wel een Meneer " ik weet bijna alles" en daar heb ik dus nu mee kennis gemaakt...dit begint goed!!!

A Hatim...sanet gharie...
Ik had commentaar op de wijze waarop je antwoord gaf en niet aan de antwoord zelf ( al heb ik daar niks aan)...begrijp je het???
laat mij aub geen twee keer het zelfde antw. geven want anders ben ik met jou gauw klaar...

lalanaima

mensen

Je veegt je na het het toiletgang af met je linker hand, je peutert in je neus met je linkerhand, je wast je onreine plek 3 keer bij de 3oethoe.

EN ER DAN NOG MEE ETEN....

Hatim

Lalanaima,

Lah yardi 3lick,  

a3touk

Azul,
Fossi waarom ben je zo koppig auwtshma inno *verdrietig*
wees eens ajb *cool*
Hatim en Sanae hebben gelijk punt aan de lijn (wat betreft deze ondrwerp)

Val mij aub niet aan,ik ben niet bewapend.

fosychar (Gast)

Beni Said,

IK schuif niets af. Lees mijn teksten eens goed door, vooral die je net zelf geciteerd hebt. Ik heb geen zin om in herhalingen te vallen.

Hatim,

Op jouw excuses zit ik zowieso niet te wachten.

"Je bent gewoon een persoon zoals mij en iedereen hier, en als ik een antwoord krijg, maakt het me niet uit hoe je het doet, het gaat me om de booschap en niet hoe het gezegd word."

Blijkbaar hebben we van huis uit andere normen en waarden meegekregen. Over EL EDDEB gesproken.

o ja ik zal je een geheimpje verklappen: ik eet gewoon met mijn rechterhand.

Omdat ik niet met jou eens ben, ga jij er gelijk van uit dat ik me aangevallen voel en dus met mijn linkerhand eet. Dit is geen logica, maar "niet verder kijken dan je neus lang is".

iwa

Zo is het maar net, A3touk.
Dat sommigen zoiets niet kunnen vatten snap ik niet.
Of heeft het te maken met het laatste woord???

Einde discussie.

Groetjes

Had_Rouadi

Hatim...

ten eerste begon ik mijn tekst met groeten...jij groete niet terug..
tentweede heb ik niet gezegd dat ik het ONEENS met jou bent...jij gaat mij vertellen dat je dat heb uitgelegd en dus moet ik maar beter opletten

ten derde vroeg ik niet wat jij ervan vind om mij terug te wijzen naar jouw vorige tekst...ik vroeg aan jou of jij mischien weet of dat in de koran staat...

ten vierde haal jij mijn logische denk vermogen erbij...al weet ik niet waarom. omdat ik nooit heb gezegd dat ik (nogmaals) met jou ONEENS ben en jouw tekst niet snap. Ik heb enkel gevraagd wat onze religie daar over zegt...

ten vijfde
Om jou antwoord te geven of in de Koran staat dat mannen baard moeten hebben is mijn antw; JA....Er staat erin dat mannen zeer zeker niet als hun gezichts haar mogen af scheren.
Of erin staat dat de man moet neerbuigen als hij een vrouw ziet is mijn antw; JA...el oula laka ou tanija aleika......

ten zesde Had Rouadi ligt in Bni Bekouja, 34 km ten zuid-westen van Al Hoceima.

fosychar (Gast)

Het heeft helemaaln niets te maken met het laatste woord, Beni Said. Ik geef alleen aan dat ik het niet met deze achterlijke ideeen eens ben. Dus hou ajb op met je flauwe opmerking. Geldt ook voor A3touk.

Hatim

Fosychar safi awatchama, we weten nu genoeg.

Mensen we hebben een perfect mach, Fosychar en Had huppeldepup.

Safi ik reageer echt nooit meer op die twee, gewoon omdat we altijd afdwalen van het onderwerp, elk woordje word x keer omgedraaid in de hoop een fout te kunnen vinden waar ze iemand op kunnen pakken...  Safi....we hebben dingen uitgelegd, en op een gegeven moment, is er een eindegekomen aan een discussie.

Als jij dan, maar niet wilt bijleggen bij de meerderheid, tja...dan weet ik het ook niet.

Fosychar je hebt gelijk meisje, je hebt totaaaaaal gelijk, en ik weet ik ben gewoon een 1ste klas e.ikel, die hier zijn gelijk probeert te halen, ik ben hier gekomen, om iederen onderuit te schoppen, en ik weet alles beter dan wie dan ook hier.....puhhhhh  zo dat is er uit

de groeten

iwa

Dus toch het laatste woord fosy?
hmmm...
:-) :-) :-)

Temsamani (Gast)

Weet iemand trouwens wat de geschiedenis is van mes en vork?

Had_Rouadi

Lalanaima en Hatim...

Willen jullie mij vertellen dat jullie NOOOOOIIITT vieze dingen doen met je rechterhand?????? kom nou zeg...

ik bedoel ik doe bijna alles met rechter hand omdat ik daar beter in ben...
Ik bedoel...jullie klagen over dat de linkerhand vies is omdat je daarmee je geslachtsdelen mee schoonmaakt....mag ik AUB weten hoe wij "de mens" geboren is???
Waar hebben wij ingezeten 9 mnd lang? en waar door zijn wij gekomen en het levenslicht gezien??? was dat ook vies???
geef maar daar antwoord op??
Als wij straks kinderen krijgen INSCHALLAH...hoe gaan we dat doen? waar vandaan zullen wij kinderen wekken? is dat ook vies???
DENK EVE NA!!! en dank Allah dat jullie TWEE handen hebben...
Ik eet met mijn rechterhand maar daarom heb ik niet minder respect voor mij linker!!!