Mes & Vork contra Brood

Gestart door Hassan, 05/07/2001 om 07:36:43

fosychar (Gast)

Hatim,

Het maakt niet uit met welke hand je eet. Voor sommige mensen is met je linkerhand eten makkelijker dan met je rechterhand. Dus kom aub niet met je gepraat dat met je linkerhand eten slecht is.

Hatim

Fosychar,

Ik heb het over "el eddeb", de linker hand word gebruikt, om je r.eet mee te wassen, bij het verrichten van Loudou, de linkerhand is gewoon de "smerige" hand, dus eet jij maar met je "smerige"  hand.

Dus ik zeg dit niet  uitmezelf, maar ik zeg dit omdat ik het zo geleerd heb. Je eet niet met je linkerhand, tenzij je links bent.

iwa

Nee nee Fosychar

Ik ben het niet mee jou eens. Met je linkerhand eten is zekers niet goed.

Had_Rouadi

Salaam Ajatma...

Hatim,

Wat je daar zegt heb ik zelf ook vaak gehoord, maar wat ik me afvraag; staat zoiets in de Koran? is er een hadieth over dat je linkerhand minder respect heeft dan je rechterhand?
Het lijkt mij sterk om dat te beweren.  Allah soebhanohoe outtalaa heeft gezegd respect te hebben voor je complete lichaam!!! Toch?

Hatim

BenSaid,

Ik denk dat fosychar bedoeld dat er mensen zijn die linkshandig zijn, maar dan nog, moeten ze het eigenlijk doen op de manier van de rechthandige. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen, maar om te zeggen dat wat ik zeg flauwekull is, vind ik een beetje te voorbarig, en niet onderbouwd.

Hatim

Had Roudi,

staat er in de Quran dat je perse een Baard moet laten staan, of staat er in de Quran, dat je je ogen moet neerbuigen als je een vrouw ziet lopen, het is  "El Eddeb" en sommige dingen vloeien uit de "souna"

Ik heb net uitgelegd waarom je niet met de linkerhand mag eten, als je de wassing doet voor het bidden, dan was je met de linkerhand, de rechterhand gebruik je om water naar je lichaam te gooien, dat is dus de schoone hand, de linkerhand knapt de vieze jobjes, en dan moet er toch bij jou een logica gaan werken, zonder dat het in de quran staat.  

Maar goed, ik ben geen Quran geleeerde, dus ik kan je daar geen antwoord op geven, mij lijkt het logisch.

fosychar (Gast)

Hatim,

Er zijn inderdaad mensen die linkshandig zijn en mensen die wat aan hun rechterhand/rechterarm hebben. Ik vind het dus de grootste onzin om hier te verkondigen dat je linkerhand vies is.  

Linkshandigheid is geen uitzondering.

Had_Rouadi

hee...je hoef niet zo bijdehand te gaan reageren!!!
Over El EDDEB gesproken!!!begin bij je zelf, voordat je mij als een pappa gaat uitleggen wat EL EDDEB inhoudt...
Ik vraag jou wat netjes op een nette manier en je hoef niet hier als een meester te gaan reageren...niet tegen mij tenminste!!!

ben net nieuw hier en dit is mijn derde berichtje en kom ik jou tegen...denk dat ik maar weer es ga in pakken...

ps; het is Had RouAdi....als je die plaats niet kent ben je geen Riffie..

Hatim

Fosychar,

Je bent weer aan het muggeziften, ik zeg wat algemeen bekend is, ik zeg wat iedereen hoort te weten, als 98% wel met deze stelling is, ga jij weer met die overige 2% zeuren. Ik zeg "smerige" hand, tussen quotes, dat wil zeggen dat ik even geen goed woordje kan vinden om aante duiden hoe ik zo'n hand moet noemen. Dan probeer je weer, dingen aan te geven waar ik gewoonweg begrip voor heb, je noemt mensen zonder handen op, mensen die een afwijkeing hebben, maar goed dat veranderd niets aan wat ik zeg, dat met de linkerhand eten niet hoort. Als je geen handen hebt, eet je met je voeten, zou ik daar geen begrip voor hebben denk je???> kom nou....

Ik zeg, voor de gezonde persoon, waarbij het mogelijk is met de rechterhand te eten, is dat beter dan eten met je linkerhand.

Jij mag gaan uitpuzzelen wat ik hiermee bedoel, ik ga niet over de linkerhand discuseren want de topic is mes en vork, dus, vraag gewoon na, binnen je eigen omgeving, en hou een lijstje bij van het aantal voors en tegens.

Als jij linkshandig bent, tja dan is dat zo, maar je moet je niet aangevallen voelen, door iets wat ik niet bedacht heb.

fosychar (Gast)

Hatim,

Voor jou is het algemeen bekend, maar jij bent niet heel de wereld.

Het is heeeeeeeeeeeeeeel denigreerend om linkshandige mensen als een afwijking te bestempelen. Heb respect voor hetgeen wat God geschapen heeft. Omdat er mensen zijn die vinden dat je alle goede dingen met je rechterhand moet doen en de smerige dingen met je linkerhand, betekent dat niet dat IK dat maar moet accepteren. Ik vind het namelijk de grootste onzin en het heeft niks met respect te maken. Respect breng je op als je ieder in zijn waarde laat, ongeacht met welk hand degene eet.

Hatim

Had RouAdi

Sorry hoor dat ik de moeite neem, om jou een antwoord te geven.

Citeerhee...je hoef niet zo bijdehand te gaan reageren!!!
Over El EDDEB gesproken!!!begin bij je zelf, voordat je mij als een pappa gaat uitleggen wat EL EDDEB inhoudt...
Ik vraag jou wat netjes op een nette manier en je hoef niet hier als een meester te gaan reageren...niet tegen mij tenminste!!!

ben net nieuw hier en dit is mijn derde berichtje en kom ik jou tegen...denk dat ik maar weer es ga in pakken...

ps; het is Had RouAdi....als je die plaats niet kent ben je geen Riffie..

Voor mij hoef je niet op te stappen, ik heb antwoord gegeven, en dan moet je niet persoonlijk aangevallen voelen. Als je hier komt voor een discussie moet je bepaalde antwoorden gewoon lezen en proberen te begrijpen, en als je vind dat het antwoord niet zo is zoals je het verwacht, dan kun je ook dat op een normale manier kenbaar maken.  Voorzover ik mijn berrichtje gelezen heb, heb ik niets verkeerds, of beledigends gezegd, het bewijs staat er, lees het berrichtje duidelijk na, als er iets is wat jou stoort, kun je de zin citeren, en kunnen we samen kijken wat we kunnen veranderen om je gerust te stellen, en voor jou accpetable te maken, ik ben hier zeker niet gekomen om mensen te beledigen, of onderuit te halen, ik ben hier zodat we van elkaar kunnen leren, en als jij het niet pikt, om van een snotsaap als mij uitleg krijgt, en je voelt je gekrenkt in je eer, omdat ik je iets uitleg, wat je al wist, moet je het mij niet kwalijk nemen, jij stelde de vraag, ik gaf het antwoord.

Het is niet de bedoeling geweest jou papa te spelen, wil ik niet, hoef ik ook niet.

En ik ben een ras echte riffie, en ik ken die plaats niet, ik hoef die plaats ook niet te kennen.

Hatim

Fosychar,

we begrijpen elkaar, toch, ik zeg niet dat linkshandig zijn een afwijking is. citeer me de zin, dan krijg jij ene excuses.

CiteerHatim,

Voor jou is het algemeen bekend, maar jij bent niet heel de wereld.

Het is heeeeeeeeeeeeeeel denigreerend om linkshandige mensen als een afwijking te bestempelen. Heb respect voor hetgeen wat God geschapen heeft. Omdat er mensen zijn die vinden dat je alle goede dingen met je rechterhand moet doen en de smerige dingen met je linkerhand, betekent dat niet dat IK dat maar moet accepteren. Ik vind het namelijk de grootste onzin en het heeft niks met respect te maken. Respect breng je op als je ieder in zijn waarde laat, ongeacht met welk hand degene eet.

sanae (Gast)

Het is gewoon een feit dat je linkerhand onrein is en dat je daar dus niet mee mag eten. Dat weet toch iedereen..we zijn allemaal van jongs af er op gewezen om nooit met je linkerhand te eten...

fosychar (Gast)

"Ik zeg, voor de gezonde persoon, waarbij het mogelijk is met de rechterhand te eten"

"Je eet niet met je linkerhand, tenzij je links bent."

MAW: linkshandige mensen zijn voor jou ongezond (ook al hebben ze wel de mogelijkheid om met hun rechterhand te eten)

Had_Rouadi

Ok, haantje de voorste van Rifweb is bij mij nu ook bekent!!!
Elke Forum  heeft wel een Meneer " ik weet bijna alles" en daar heb ik dus nu mee kennis gemaakt...dit begint goed!!!

A Hatim...sanet gharie...
Ik had commentaar op de wijze waarop je antwoord gaf en niet aan de antwoord zelf ( al heb ik daar niks aan)...begrijp je het???
laat mij aub geen twee keer het zelfde antw. geven want anders ben ik met jou gauw klaar...