Onder welke dialect hoort Figuigdialect/Tafigigect?

Gestart door Tsaylal, 23/10/2005 om 21:32:13

Hadou

Figiugiya = Bni yaznassen diyalect.
Vraagt het aan figuigiya ( forum lid)

Ben3men

Ik dacht dat Tasousist (tament N Sous) de zus van Naima Azough is. Ze heet Rachida Azough. Maar dat is ze niet volgens mij. Via de kranten weet ik dat Rachida Azough ook  Marokkanse sites bezoekt. ongewtijfeld bezoekt Rachida Azough ook amazigh.nl

noemid

Citaat van: Tamment n Souss op 26/10/2005 om 16:02:14
Citaat van: Ariri op 26/10/2005 om 15:53:06
Citaat van: ayned_m op 26/10/2005 om 15:21:02
azul  izzan n souss!
ik ben gefrustreerd ???? door jou???heheh
Jij zoekt aandacht a rqe......ba ... Jij bent nergens welkom  a pota ! wat doe jij hier op irifiyyen sites? ! donder op  naar je hok in de plaats van iedere keer een nieuwe nicknam ! tahulandit, tamment n sous ,  tamaghart ifulkin , tassoussit , imenyan !!! deze verschillende  namen zijn en goede bewijs hoe erg ziek je bent !
om met jou eerlijk te zijn  ik ben getopt met req.......b nu al jaren , daarom  ben ik ceht niet gefrustreerd door jou !
xzar ca n zzaj di amesterdam  rud at arzud ........" hier heb je niks te zoeken ! denk je dat je verhuizd bent van tawiza.nl naar amazigh.nl  en dat ik je met rust laat ! ??? zolang dat je  geen respect hebt voor imazighen, ju zult nooit rust vinden  hier op irifeyyen sites !
yallah qewwad a pota !




hmnmmmm dus er zit meer achter dan deze topic alleen.....


azul azul

Ja, hij heeft liefdesverdriet.

maare...jijz egtd at ie de verkeerd evoo zich heeft....maar alsnog ga je erop in? zou het niet logiescher zijn als je op zijn excuces zou w8ten?


azul azul

Tamment n Souss

Citaat van: Ben3men op 26/10/2005 om 16:03:48
Ik dacht dat Tasousist (tament N Sous) de zus van Naima Azough is. Ze heet Rachida Azough. Maar dat is ze niet volgens mij. Via de kranten weet ik dat Rachida Azough ook  Marokkanse sites bezoekt. ongewtijfeld bezoekt Rachida Azough ook amazigh.nl

Dus niet. Maar ook zij zit in het befaamde en beruchte Tisoussiyin clubje, haha! En de aanvoerder van dit clubje is niemand minder dan de enige, echte die-hard.....

Maar dat weet je al.

Ighes

Citaat van: Tamment n Souss op 26/10/2005 om 16:11:48
Citaat van: Ben3men op 26/10/2005 om 16:03:48
Ik dacht dat Tasousist (tament N Sous) de zus van Naima Azough is. Ze heet Rachida Azough. Maar dat is ze niet volgens mij. Via de kranten weet ik dat Rachida Azough ook  Marokkanse sites bezoekt. ongewtijfeld bezoekt Rachida Azough ook amazigh.nl

Dus niet. Maar ook zij zit in het befaamde en beruchte Tisoussiyin clubje, haha! En de aanvoerder van dit clubje is niemand minder dan de enige, echte die-hard.....

Maar dat weet je al.

Zit in jullie clubje ook die aardig Hasna Morudi.

Isefrawen



dit zaakje stinkt... zouden ze echt zo laag gezakt zijn?

Tamment n Souss

Citaat van: Ighes op 26/10/2005 om 16:36:43
Citaat van: Tamment n Souss op 26/10/2005 om 16:11:48
Citaat van: Ben3men op 26/10/2005 om 16:03:48
Ik dacht dat Tasousist (tament N Sous) de zus van Naima Azough is. Ze heet Rachida Azough. Maar dat is ze niet volgens mij. Via de kranten weet ik dat Rachida Azough ook  Marokkanse sites bezoekt. ongewtijfeld bezoekt Rachida Azough ook amazigh.nl

Dus niet. Maar ook zij zit in het befaamde en beruchte Tisoussiyin clubje, haha! En de aanvoerder van dit clubje is niemand minder dan de enige, echte die-hard.....

Maar dat weet je al.

Zit in jullie clubje ook die aardig Hasna Morudi.

Haha! Ze wil er wel in, beuken we er lekker het Tamazight in.

Ssst...Ik zeg nu eigenlijk al te veel.

Tamment n Souss


Ighes

Eerlijk, eerlijk. Ik heb veel respect voor Isussyan in Marokko, allemaal Amazigh activisten. Hier in Nederland zijn het allemaal verraders, zoals die Naima Azough en zus.

Ik heb nog steeds spijt dat ik op haar gestemd heb.

Tamment n Souss

Citaat van: Ighes op 26/10/2005 om 16:44:26
Eerlijk, eerlijk. Ik heb veel respect voor Isussyan in Marokko, allemaal Amazigh activisten. Hier in Nederland zijn het allemaal verraders, zoals die Naima Azough en zus.

Ik heb nog steeds spijt dat ik op haar gestemd heb.

Serieus? Dat valt wel mee. Ik beschouw mijzelf als een Amazigh millitante in hart en nieren.

Ik hoop net zo goed te worden als......?

Ben3men

#55
Citaat van: Ighes op 26/10/2005 om 16:44:26
Eerlijk, eerlijk. Ik heb veel respect voor Isussyan in Marokko, allemaal Amazigh activisten. Hier in Nederland zijn het allemaal verraders, zoals die Naima Azough en zus.

Ik heb nog steeds spijt dat ik op haar gestemd heb.
Je hebt gelijk onder Isousian in Marokko heb je echt Imazighen. De Amazigh opstand in Marokko is door Isousian geleid. Azeiko uit Atlas (denk ik) was de eerste die in Marokko schreef dat Arabieren bezetters zijn en dat Marokko van Imazighen is en dat Arabieren niets te vertellen hebben in Marokko. Maar je hebt ook ander Isousian in Marokko en hier die alles doen om Tamazight te laten verdwijnen. Deze heb je natuurlijk ook onder Irifian in Nederland. Wat denk je van de beheerders van maroc.nl en Marokko.nl!

Maar Sommige Bewuste Isousian zijn zo arrogant dat ze hun taal als de officieel taal van alle Imazighen willen maken. Dit is tijd verspel en zal alleen leiden tot het verdelen van Imazighen .


Over Naima Azough. Ik vind haar geen verrader. Ik heb bewondering voor haar.

E3ber_Tastite

Ircam moet afblijfen van Tmazight n Arif, of gelijke verdeling of niet. Mer heb ik er niet op te zeggen.

Ighes

#57
Over IRCAM kan ik weinig zeggen. Wat ik hoor is dat ze serieus werk leveren.

In IRCAM zitten inderdaad veel Issousyen. Ik heb zelf persoonlijk gesproken met de voorzitten en met de vrouw van de voorzitter... die ook in IRCAM zit (Imazighen blijven Imazighen) ik was weinig onder de indruk van deze man en zijn vrouw.
Maar gelukkig zitten in IRCAM ook wijze mannen, zoals Mohammed Safik (uit de Atlas) Molud Taifi en nog veel meer,  en geloof me deze mannen zijn echt in staat om niet te blijven stijken in eigenblang.

ayned_m

azul Ighes!

De meeste Isousiyyen zijn kontlikkers, zijn ichekkamen, oplichters, ze denken alleen aan geld en aan zichzelif !
dat soort mensen leven natuurlijk  en gaan ze trouwen en reqhab baaren zoals tasoussit n amsterdam .
wij hebben hier geem IRCAM  in NL maar wel een rode straatje  in Ametsredam . dus ....
echte isousiyyen hebben hun leven geofferd voor tmazight... wat je ziet op TV en in de organisaties! de meeste van hun  d icekkamen d req.....h  hacak!
azul

Ighes


Ik weet het niet. Verraders kom je over tegen. De mensen die arm zijn of denken dat Amazigh zijn tegen de Islam is doen alles. Dit heeft niets te maken met Assusi of Arifi.