Waar was amazigh.nl en tawiza.nl?

Gestart door student1980, 22/10/2005 om 22:00:19

student1980

Gister was er een debat over internet in de Rode Hoed georganiseerd door tans. Ik begreep dat de websites maghreb.nl, marokko.nl en maroc.nl uitgenodigd waren.
Nu begrijp ik dat Amazigh.nl en Tawiza.nl niet de grootste websites zijn. Maar er gebeurt minstens zoveel als daar. Sterker nog amazigh.nl heeft volop in de publciteit gestaan. Gek dat Tans niet deze twee websites heeft uitgenodigd....(zware dubbelzinnige laatste zin)
Hieronder het programma:

Tijdstip: 17.00 uur - 23.30 uur

Korte omschrijving: Debatteren, chatten, sms-en, msn-en en discussiëren, kortom je mening ventileren op het internet; iedereen doet het. Op talloze sites kun je naar hartelust je mening spuien. Met discussiegroepen over godsdienst, inburgering, carrière en huwelijk wordt de vrijheid van meningsuiting in de praktijk uitgevoerd.

Wat betekent het voor  jou om in een tijdperk te leven waarin zoveel communicatie digitaal gaat? Waar leidt die digitale communicatie toe? Zijn er grenzen aan de vrije informatiestromen en gedachtewisselingen? Internet is bij uitstek het medium zonder grenzen, maar verdwijnen door de anonimiteit van internet ook taboes? En wat is de maatschappelijke verantwoordelijkheid van website-aanbieders voor de ontwikkeling van (Marokkaanse) jongeren? En wat is de verantwoordelijkheid van de jongeren zélf?

Deze vragen zullen aan de orde komen in een debat onder leiding van Ahmed Marcouch, Samira Abbos & Moustapha Baba. Heb je zin om mee te debatteren, gezamenlijk het vasten te verbreken en daarna te genieten van een optreden van Ismailia? Dan ben je van harte welkom op vrijdag 21 oktober in De Rode Hoed in Amsterdam!

Programma

17.00 uur:         Ontvangst

17.30 uur:         Start parallelle debatsessies

1.       â€˜Cyber-islam?’ Hoe kun je de kennis die je van internet haalt delen met de moskee en andere burgers? Welke bronnen worden er op internet gebruikt? Welke grenzen kun je daaraan stellen?

2.       â€˜Succesvol netwerken via internet’ Loopbaanontwikkeling en het vinden van stageplekken!

3.       â€˜Wat kun je met Marokko doen via internet?’ E-learning (van afstand lesgeven of begeleiden) en ontwikkelingssamenwerking.

18.45 uur:         Iftar

19.45 uur:         Plenaire terugkoppeling parallelle debatsessies

20.15 uur:         Plenaire discussie o.l.v. Ahmed Marcouch

22.00 uur:         Optreden Ismailia en couscous maaltijd

23.30 uur          Afsluiting

Kosten: 10 euro

Bijzonderheden: Aanmelden iftar: wil je zeker zijn van een maaltijd reserveer dan een plaats bij de Rode Hoed. Aanmelden debatsessies: heb je een voorkeur van een van de debatsessies in ronde 1 geef deze dan door bij De Rode Hoed op telefoonnummer 020 6385606.

Isefrawen

Samira Abbos, ismailia en couscous maaltijd zegt voldoende...

Tamza

Maghreb.nl, maroc.nl en marokko.nl zijn commerciële en gesubsidieerde sites. Maakt het natuurlijk veel aantrekkelijker voor een oppurtunistische organisatie als TANS. Die willen alleen geld en grote namen zien. En vooral: vertegenwoordigers die hen napraten. Andere geluiden uit de Marokkaanse gemeenschap van bv Amazigh-sites of Nederlands islamitische sites (bv redouan.nl of islaam-online.nl) smoren ze liever in de kiem.

Tamza

Het concept van dit debat hebben ze overigens gejat van www.tawiza.nl. Die had al een jaar of 2 terug een debat georganiseerd over dit onderwerp.

Samariaan

Citaat van: student1980 op 22/10/2005 om 22:00:19
Gister was er een debat over internet in de Rode Hoed georganiseerd door tans. Ik begreep dat de websites maghreb.nl, marokko.nl en maroc.nl uitgenodigd waren.
Nu begrijp ik dat Amazigh.nl en Tawiza.nl niet de grootste websites zijn. Maar er gebeurt minstens zoveel als daar. Sterker nog amazigh.nl heeft volop in de publciteit gestaan.

waarom heeft Amazigh.nl sterk in de publiciteit gestaan?

athsaynou

Citaat van: Samariaan op 23/10/2005 om 04:54:58
Citaat van: student1980 op 22/10/2005 om 22:00:19
Nu begrijp ik dat Amazigh.nl en Tawiza.nl niet de grootste websites zijn. Maar er gebeurt minstens zoveel als daar. Sterker nog amazigh.nl heeft volop in de publciteit gestaan.

waarom heeft Amazigh.nl sterk in de publiciteit gestaan?

Onder andere door Hasna Al maroudi..

Hadou

Is dit debat ook gefilmd? wordt dit ook op TV uitgezonden?

student1980