Hoofdmenu

D

Gestart door IZMA, 21/10/2005 om 04:31:29

IZMA

D
D

Isefrawen

#1
Belgie ik vervloek u!

De draak spuwt vuur en gij - Belgie - zult verschrompelen in een eeuwige dwaling van gespleten persoonlijkheid. Gij o Belgie, gij zult temidden staan van harige monsters die uw benen zullen ontharen. Uw snelwegen zullen het begeven, de gaten zullen nooit meer dichtslibben; ow grote krijgsheer, hoor mijn wensen en gooi uw vuurballen op deze arrogante Vlaamse fascisten. Het zal Vlaamse frieten regenen, uw kinderen zijn gedoemd te mislukken als vraatzuchtig varkentjes. Uw nazaten zullen u stenigen in het dal van de gevierendeelde Waalse vrijheden. God zal Belgie van het vaste land zagen en gij zult wegdrijven naar oorden waar de kameleon hoogtij viert. U bent een hersenspinsel, een vaag draaiorgel met de muziek van Bernadette Gooijer.
Gij zult branden, branden zeg ik u; branden in olijfolie gebakken door poligamisten die op het juiste moment staan te loeren. Geef een draai aan het rad van Belgie; kaats het als een biljartbal naar de eeuwige gedoemde jachtvelden waar de holes groter zijn dan de gemiddelde uitgewoonde homo-uitgang.
Belgie o Belgie; Belgie ik vervloek u...


*****

Wat is verschrampen? Is dat Vlaams?

Je klinkt als een dominee van zo'n streng christelijke splintergroep. Allleen duren die preken een uur, naar het schijnt.

Isefrawen

Citaat van: m7 op 21/10/2005 om 11:23:20
Wat is verschrampen? Is dat Vlaams?

Je klinkt als een dominee van zo'n streng christelijke splintergroep. Allleen duren die preken een uur, naar het schijnt.

Duuh! Dat was de bedoeling ook muts... oke, laat ik een wat modernere woordje gebruiken: verschrompelen

;)

*****

Nou, dat is dan toch een compliment?  Hoofddeksel!

De streng gristelijke hoek heeft interessante schrijvers voortgebracht.


Sabadilla

Wat een tegenstelling toch! Al die duizenden Marokkanen die in Marokko dromen van een paradijs (Europa), terwijl een Marokkaan die zelf hier opgegroeid is het als een ware Hel beschrijft.

Samariaan

Citaat van: Sabadilla op 21/10/2005 om 11:35:47
Wat een tegenstelling toch! Al die duizenden Marokkanen die in Marokko dromen van een paradijs (Europa), terwijl een Marokkaan die zelf hier opgegroeid is het als een ware Hel beschrijft.

geloof me, al die duizende marokkanen die eventueel naar EUropa komen zullen het tzt ook als hel beschrijven...

maar abdellah mooi essay om te lezen.

Dora

Citaat van: Sabadilla op 21/10/2005 om 11:35:47
Wat een tegenstelling toch! Al die duizenden Marokkanen die in Marokko dromen van een paradijs (Europa), terwijl een Marokkaan die zelf hier opgegroeid is het als een ware Hel beschrijft.

nou paradijs is het zeker niet..maar een hel gaat wel iets te ver ja...


miss.F.

Ik vind het een sterk stuk Abdellah.

miss.F.

Citaat van: L_L op 21/10/2005 om 18:15:42
Citaat van: Sabadilla op 21/10/2005 om 11:35:47
Wat een tegenstelling toch! Al die duizenden Marokkanen die in Marokko dromen van een paradijs (Europa), terwijl een Marokkaan die zelf hier opgegroeid is het als een ware Hel beschrijft.

nou paradijs is het zeker niet..maar een hel gaat wel iets te ver ja...



Die term is volgens mij bewust gebruikt om de aandacht te trekken, that's all

Tikinas

Citaat van: L_L op 21/10/2005 om 18:15:42
Citaat van: Sabadilla op 21/10/2005 om 11:35:47
Wat een tegenstelling toch! Al die duizenden Marokkanen die in Marokko dromen van een paradijs (Europa), terwijl een Marokkaan die zelf hier opgegroeid is het als een ware Hel beschrijft.

nou paradijs is het zeker niet..maar een hel gaat wel iets te ver ja...



vagevuur dan?

IZMA

Het zeker geen (Jahannama) maar een hel voor velen onder ons die het dagelijks mee maken.

Samariaan

Dit soort innerlijke woede kan wel gevaarlijk zijn, emigreren geen goed idee?

Idir

Citaat van: Samariaan op 22/10/2005 om 03:57:25
Dit soort innerlijke woede kan wel gevaarlijk zijn, emigreren geen goed idee?

Ja inderdaad! Arahed gha Hulanda, marhba zzayec... ;)

IZMA

Re:
#14
B