Verslag in een burka (journalist ad)

Gestart door Isefrawen, 14/10/2005 om 16:47:26

Dora

Citaat van: eskimo op 14/10/2005 om 17:36:27
Citaat van: L_L op 14/10/2005 om 17:32:04
het worden er steeds meer..dat is juist het enge hieraan..
nou nou zeg, vind je deze uitspraak niet ietwat overdreven?
je doet alsof het een ziekte is ofzo

in mijn ogen is het een enge virus uit het oosten ja...er is niets goeds, humaans of vrouwvriendelijk aan...dus weg ermee..

wij kennen het niet en had gehoopt dat het zo was gebleven...

Volgens mn vriend gebruikte de Mossad ook burqa's bij bepaalde operaties. Kan ivm herkenning voorkomen heel praktisch zijn.

Als ik personeelsfunctionaris zou ik iemand in burqa niet aannemen.
Iemand in een Batmanpak trouwens ook niet. Iemands gezicht kennen is toch wel een absoluut minimum.

Lâle

Citaat van: eskimo op 14/10/2005 om 17:36:27
nou nou zeg, vind je deze uitspraak niet ietwat overdreven?
je doet alsof het een ziekte is ofzo

Ik vind het ook eng en extreem. Het valt mij altijd op dat het veelal Nederlandse moslima's zijn die zo'n ding dragen. En als je vervolgens hun denkbeelden erbij hoort.........

Dora

Citaat van: m7 op 14/10/2005 om 17:42:46
Volgens mn vriend gebruikte de Mossad ook burqa's bij bepaalde operaties. Kan ivm herkenning voorkomen heel praktisch zijn.

Als ik personeelsfunctionaris zou ik iemand in burqa niet aannemen.
Iemand in een Batmanpak trouwens ook niet. Iemands gezicht kennen is toch wel een absoluut minimum.

een goed getrainde lichaam met een lekkere strakke batmanpak neem ik maar al te graag aan hoor...dat gezichtje neem ik dan wel voor lief..;D

Inuit

Citaat van: L_L op 14/10/2005 om 17:38:58
in mijn ogen is het een enge virus uit het oosten ja...er is niets goeds, humaans of vrouwvriendelijk aan...dus weg ermee..

belachelijk!

Dora

Citaat van: eskimo op 14/10/2005 om 17:57:51
Citaat van: L_L op 14/10/2005 om 17:38:58

belachelijk!

of jij het nou belachelijk vindt of niet, god zij dank denken de meeste er zo over...

dus laat ons maar lekker belachelijk zijn..

Inuit

Citaat van: L_L op 14/10/2005 om 18:00:57
of jij het nou belachelijk vindt of niet, god zij dank denken de meeste er zo over...

dus laat ons maar lekker belachelijk zijn..
Je vat het niet echt meisje, het gaat er niet om hoe je erover denkt, maar hoe je je mening erover uit!

Hoe je iets zegt is soms belangrijker dan wat je zegt.

Dora

Inuit

Citaat van: L_L op 14/10/2005 om 18:10:34
wat dan?...
Voor alle duidelijkheid, ik ben ook niet bepaald gecharmeerd van de Afghaanse mode, hoef echt geen vrouw die dat zou willen dragen, maar om degenen die dat wel graag willen als een ziekte te bestempelen, dan ben je in mijn ogen belachelijk. Thats all.

Kijk als men vindt dat de burqa niet kan omdat iedereen herkenbaar over straat moet, dan moet er in NL gewoon weer een wet komen die het verbiedt om bijv. de ogen, neus en mond te bedekken (zo'n soort wet was er vroeger ook ivm carnaval), maar dat constante gezeik over de burqa moet gewoon een keer ophouden, we zitten niet in Kandahar.

Dora

voor mij is het een virus ja..gehersenspoelde dwalers die nog niet uitgevogeld hebben wat ze nu precies willen...er is hier 1 in zeist die m droeg en na een tijd weer overgegaan is naar hoofddoek...ze gaf duidelijk aan dat het gewoon een zoektocht is...en dat het zo in je hoofd wordt gebeukt door je omgeving....

en er is maar 1 medicijn voor (kennis)....maar met die medicijn wordt vaak gesjoemeld...

dus dit zal helaas niet snel van de wereld worden geholpen...

voor de rest; belachelijk is als je eerst uit je dak gaat en dan van de ene dag naar de andere je als een lopende vitrage rond huppelt..zo van "ik heb spijt lieve Allah, vergeef me al mijn zonde.ik geef me helemaal aan U over en zal vanaf nu mijn lichaam met gordijnen wikkelen"...

Samariaan

De meeste vrouwen die in een Westerse samenleving besluiten een burqa te dragen, doen dat uit pure overtuiging. Het kan hun vaak geen milimeter schelen wat mies de buurvrouw ervan denkt, of wie dan ook. En als dit voor hun een manier is om dichter bij Allah te komen het zij zo.

Mochten er wetten komen die het dragen ervan zouden verbieden, uit bijvoorbeeld de gesciteerde "veiligheids redenen", en dat gezichten gezien moeten worden, dan moet dat maar, het leven hier bestaat toch uit een groot compromis.

Dora

pure overtuiging..pfff maak dat de kat wijs..

zoals annassy al aangaf het zijn vaak of de bekeerde moslima's of meiden die in hun jeugd flink te keer zijn gegaan..soort van spijtbetuiging is het meer dan overtuiging. misschien heb je er enkele tussen die kan je dan ook op een kwart hand tellen...

maar goed, ze moeten het zelf weten hoor daar niet van, alleen zoals velen hier zeggen moeten ze niet gaan zeiken als ze vreemd worden aangekeken of niet worden geaccepteerd voor werk ofzo...

Hadou

Dit is weer iets wat niet MAROKKAANS is.
Vrouwen in Marokko dragen een Ajedjaab ( jelabba) een hoofdoek en een LTAAM ( mondkapje) .
Dat Afghaanse burkas is niet van ons.. .
dus weg er mee !!

Dobry Den

Citaat van: @lcf op 14/10/2005 om 16:47:26
http://www.ad.nl/binnenland/article36666.ece

Wat een troep. Mevrouwtje hoefde niet vermomd in een niqaab (geen burqa!) rond te lopen om achter te komen wat de reacties op een niqaab zijn. Met wat fantasie had ze dat ook wel kunnen weten. Haar verslaglegging heeft geen enkel toegevoegde waarde, behalve dat ze bevestigd wat al bekend was: onbekend maakt onbemind. Het is nu eenmaal een feit dat mensen van nature een eenheidsworst zijn en alles wat van de standaard afwijkt, wordt als raar, vreemd, stom gevonden. Kinderachtig gedrag als staren, lachen, wijzen etc is geen onbekend fenomeen hierin. Dus of ze een niqaab aanhad of een kledingstuk wat nog in Nederland in de mode moet komen, reactie blijft hetzelfde.

Tikinas