Foto er-Raisuni

Gestart door abrid, 14/10/2005 om 16:41:04

ilination

#135
Azul xawem

wat ik over hem weet is dat hij een ajebri is van bni ârouss en die tevens ook een handlanger van spanjaarden was (colaborateur). Later werd hij opgepakt door Abdelkerim's troepen en en gevangen gezet in de gevangenis van Ajdir. tot hij na een paar jaar daar overleed (natuurlijke dood, hij was al oud).


ilination

Citaat van: Debouz op 23/12/2005 om 21:16:58



Postkaart van toen.
Raisuni in het midden met een wit kruis op zijn kop.


Let goed op waar je bronen vandaan haalt. Ahmed Raissouni is afstammeling van Moulay Idriss die weer een afstammeling is van de profeet vzmh. Hij stond bekend en niet alleen bij zijn familie maar ook bij anderen om zijn strenge islamitisch bewind. Zelfs tijdens heftige gevechten met de Spanjaarden beval hij zijn manschappen om te bidden wanneer het gebedstijd was.

Tip:
Er is rondom Shreif Moulay Ahmed Raissouni veel negatieve publiciteit verspreid. Dit komt omdat hij oa doordat hij:
- Hoge officieren van Spanjaarden en Fransen heeft gekidnapped. Dee westerse landen hierdoor zijn aanhang verzwakken en hun gezichtsverlies redden.
- De Sultan van Marokko destijds werd door hem in zijn gezicht geslagen en uitgemaakt voor landverrader. Afstammelingen van de sultan pikten dit incident niet schilderen hem af als crimineel enz.
- Eigen mensen die gestraft werden onder zijn strenge islamitische regime.
 




abrid

Hier een stuk tekst uit het boek van david Hart over
r-Raisuni.


abrid


abrid


Marokaan

De grote pasja van Tanjah

Sa3ieD

Citaat van: ilination op 07/07/2006 om 12:33:21
Let goed op waar je bronen vandaan haalt. Ahmed Raissouni is afstammeling van Moulay Idriss die weer een afstammeling is van de profeet vzmh. Hij stond bekend en niet alleen bij zijn familie maar ook bij anderen om zijn strenge islamitisch bewind. Zelfs tijdens heftige gevechten met de Spanjaarden beval hij zijn manschappen om te bidden wanneer het gebedstijd was.
Dat is ook maar EEN van de bronnen. Het is in mijn ogen erg slecht om je voor autoriteit te beroepen op je, al dan niet vage, afstamming. Tegenstrijdig, zeggen dat je afstamt van iemand en zo macht krijgen maar ondertussen wel een strenge islam prediken......

Citeer
Tip:
Er is rondom Shreif Moulay Ahmed Raissouni veel negatieve publiciteit verspreid. Dit komt omdat hij oa doordat hij:
- Hoge officieren van Spanjaarden en Fransen heeft gekidnapped. Dee westerse landen hierdoor zijn aanhang verzwakken en hun gezichtsverlies redden.
- De Sultan van Marokko destijds werd door hem in zijn gezicht geslagen en uitgemaakt voor landverrader. Afstammelingen van de sultan pikten dit incident niet schilderen hem af als crimineel enz.
- Eigen mensen die gestraft werden onder zijn strenge islamitische regime.
Ook niet echt een persoon om trots op te zijn hè. Hij is ook gewoon een oppertunist die zich bij de Spanjaarden etc aansloot om tegen Abdelkrim te vechten. Abdelkrim heeft op het gebied van islamisering van de Rif meer bereikt dan die Raisuni. Ik zet dus mijn vraagtekens bij jouw opmerking over dat hij conservatief was....

bou-yafar

izwan kom niet met onzin aanzetten waar je geen krenten van hebt gegeten

luistervoor eens en altijd el raisuni was een bandiet die van uit de streek
van chefchoun wat vroger xaun wat beteken aschowen (horens)
hijkoos tijdens de colonisatie van marokko de kant van de spanjarden
omdat hij deze zwaker achte dan de fransen want tegen de spanjaden waren spereurder dan de bende van er raisuni maar niet spereur genoeg om hen te onder druken hij sloot zich aan bij de spanjarden om meer macht tekrijgen in de streek van chefchoun en alleen heerschapij over de bezete rifijnen toen het bleek dat hij geen toe zegingen kreeg van de spanjarden  niet kreeg wat hij wouw heeft hij zich gekeerd tegen de spanjarden en begon spaanse nederzetingen rondom tetoun en chefchoun aan te vallen en kidnapingen uit te voeren voor los geld
en hij heeft heel wat rifijnen het bloed onder de nagels vandaan gehaald
dus kom niet vertelen dat hij een held haftig revolutionar was wat dat was hij niet maar gewoon een ordiner dief die allen aan zijn eigen belangen dacht daarom heeft abdelkrim hem op gepaakt want abdelkrim
had meer aan hem gehad als aliant dus ga de stamen van jbala die held haftig met abdelkrim hebben gevochten niet asocieren met een bandiet

ps deze reactie heb ik niet zomaar ergens gehoord of van horen zeggen
maar uit de archief van de veldslagen van rif oorlog

hier heb ik nog iets leuks voor je om te lezen
http://www.balagan.org.uk/war/iberia/1909/index.htm

bou-yafar

waar haal je deze wijsheid vandaan er raisuni was al in opstand gekomen in 1913 toen abdelkrim nog rechter was in melilla weet waar je over praat

bou-yafar

Citaat van: Sa3ieD op 18/07/2006 om 19:36:15
Citaat van: ilination op 07/07/2006 om 12:33:21
Let goed op waar je bronen vandaan haalt. Ahmed Raissouni is afstammeling van Moulay Idriss die weer een afstammeling is van de profeet vzmh. Hij stond bekend en niet alleen bij zijn familie maar ook bij anderen om zijn strenge islamitisch bewind. Zelfs tijdens heftige gevechten met de Spanjaarden beval hij zijn manschappen om te bidden wanneer het gebedstijd was.
Dat is ook maar EEN van de bronnen. Het is in mijn ogen erg slecht om je voor autoriteit te beroepen op je, al dan niet vage, afstamming. Tegenstrijdig, zeggen dat je afstamt van iemand en zo macht krijgen maar ondertussen wel een strenge islam prediken......

Citeer
Tip:
Er is rondom Shreif Moulay Ahmed Raissouni veel negatieve publiciteit verspreid. Dit komt omdat hij oa doordat hij:
- Hoge officieren van Spanjaarden en Fransen heeft gekidnapped. Dee westerse landen hierdoor zijn aanhang verzwakken en hun gezichtsverlies redden.
- De Sultan van Marokko destijds werd door hem in zijn gezicht geslagen en uitgemaakt voor landverrader. Afstammelingen van de sultan pikten dit incident niet schilderen hem af als crimineel enz.
- Eigen mensen die gestraft werden onder zijn strenge islamitische regime.
Ook niet echt een persoon om trots op te zijn hè. Hij is ook gewoon een oppertunist die zich bij de Spanjaarden etc aansloot om tegen Abdelkrim te vechten. Abdelkrim heeft op het gebied van islamisering van de Rif meer bereikt dan die Raisuni. Ik zet dus mijn vraagtekens bij jouw opmerking over dat hij conservatief was....
nog een keer weet waar je over praat erraisuni kwam in opstand tegen de spanjaarden in 1913 abdelkrim begon met oorlog in 1921

bou-yafar

erraisuni stamt wel af van de profeet of de familie er van dat claimde hij althans net als zoveel anderen

ilination

#146
.

ilination

#147
.

ilination

ps deze reactie heb ik niet zomaar ergens gehoord of van horen zeggen
maar uit de archief van de veldslagen van rif oorlog

hier heb ik nog iets leuks voor je om te lezen
http://www.balagan.org.uk/war/iberia/1909/index.htm 

REACTIE:

Broeder, ik neem aan dat je dat bent. Geloof niet alle onzin die je leest en denkt dat  dat de waarheid is. Onze profeet vzmh heeft gezegd ga opzoek naar kennis en toets dat. Klakkeloos onzin van internet overnemen kan iederen. In de forum zijn heel veel jongelui die serieus boeken lezen en teksten zoeken, neem daar een voorbeeld aan. Het is geen wedstrijd zoek negatieve publiciteit over een persoon maar een forum te discussieren op basis van feiten. Salaam aleikom


ilination

Foto met mannen te paard en kruis:

Reactie:

Typische onzin over iemand rondbazuinen. Deze foto heb ik gezien op de site van Lion of Zion. Dit was een Christelijke leider in Ethiopie. Als je goed kijkt zie je ook alleen maar donkere mensen. Dit was dus niet in Marokko.