Hoofdmenu

Wenkbrauwen Epileren

Gestart door Hadou, 13/10/2005 om 22:33:19

mivrouwtje

ik epileer mij wenkbrauwen gewoon hoor..
daar is niks ergs aan..
mijn moeder zegt dar ik het eigenlijk niet mag doen..
maar het ziet er ook niet uit als je van die bert wenkbrauwen hebt.
je moet het wel bijwerken... vind ik
!

masanisa

goed gedaan, en vooral blijven doen.

MM

is het zo erg om je wenkbrauwen te epileren?
  mij lijkt het niet..
alleen als je het maar  niet teveel doet zodat het erg dun wordt!

revenge

Profeet vervloekt vrouwen die hun wenkbrauwen epileren, dus zegt genoeg.


Isefrawen

#94
Citaat van: revenge op 27/07/2008 om 01:17:47
Profeet vervloekt vrouwen die hun wenkbrauwen epileren, dus zegt genoeg.


Waarom denk je dat de profeet dat vervloekt?
Wat is er mis met een beetje strakke wenkbrauw? Is dat haram? Waarom is dat haram? Mensen moeten er zo bijlopen?

Asrem

aweddie halve moslim ummah is vervloekt en jullie je druk maken om epileren?
Aboehalie marra wa joefie mien 3a yekh, ie3arres tiesiera ennes

revenge

Citaat van: De_Weledelgestrenge_Beer op 31/07/2008 om 23:10:18
Citaat van: revenge op 27/07/2008 om 01:17:47
Profeet vervloekt vrouwen die hun wenkbrauwen epileren, dus zegt genoeg.


Waarom denk je dat de profeet dat vervloekt?
Wat is er mis met een beetje strakke wenkbrauw? Is dat haram? Waarom is dat haram? Mensen moeten er zo bijlopen?

Wat jij vindt of ik is niet van belang, islam is niet gebaseerd op meningen van andere. Ik geloof dat de profeet is wijzer dan ons en we moeten Allah en zijn profeet gehoorzamen. Punt

MBTiza

De reden waarom het haram was, is omdat het voornamelijk de prostituees destijds waren die hun wenkbrauwen epileerden. En om die onderscheid te kunnen maken vervloekte de profeet het epileren van wenkbrauwen. Vandaag de dag is dat niet meer het geval. Aantrekkelijk hoor zo'n vrouw wiens wenkbrauwen op die van bert lijken.

rifman-59

Citaat van: ElGalloNegro op 06/09/2008 om 00:38:00
De reden waarom het haram was, is omdat het voornamelijk de prostituees destijds waren die hun wenkbrauwen epileerden. En om die onderscheid te kunnen maken vervloekte de profeet het epileren van wenkbrauwen. Vandaag de dag is dat niet meer het geval. Aantrekkelijk hoor zo'n vrouw wiens wenkbrauwen op die van bert lijken.

Indd.

Men moet niet alles letterlijk over nemen wat 1400 jaar geleden is geschreven. Religie is hoofdzakelijk goed zijn voor je medemens en dat kan ook als je als vrouwzijnde je wenkbrouwen epileert..... Toch?

anoul-nador


GA TOCH WEG MAN, JE KOMT MET DIE DINGEN AANZETTEN VAN 700 JAAR GELEDEN!!! WE LEVEN IN 2008

LANG LEVEN HET EPILEREN !!!

Asrem

Citaat van: anoul-nador op 18/09/2008 om 22:18:16

GA TOCH WEG MAN, JE KOMT MET DIE DINGEN AANZETTEN VAN 700 JAAR GELEDEN!!! WE LEVEN IN 2008

LANG LEVEN HET EPILEREN !!!

2008-700=1308 ??????? beter maak je je druk over je school en toekomst en zoo

Amando

#101
Ik epileer mijn opgeschoren hoofd

Taker3acht_Beni_Sidel


 
Vraag:

Mag een vrouw haar wenkbrauwen epileren als haar man dat zegt?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is voor haar niet toegestaan om hem te gehoorzamen in datgene wat leidt tot  ongehoorzaamheid jegens Allah. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert)  in ongehoorzaamheid tegenover Allah.”                                                                                                                                  (al-Boechari en Moeslim)

Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa’ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).”                                                                                                                                                          (Moeslim)

Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: “Jij die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” Hij zei: ,,Ja.” Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.” Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van:

“En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.”                 (Soerat al-Hashr: 7)

Zij zei: “Zeker (dat heb ik gelezen).” Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!”      (al-Boechari en Moeslim)

Tenslotte adviseren wij de zuster om haar man te herinneren aan Allah en de Dag des Oordeels.

En Allah weet het beter.


 




tachelhiet

#103
ik heb vernomen dat het haram is.
maar wat wel is toegestaan om  het te blonderen
dus dames aan  jullie de keuze.


Bawari

Interessant.

Is het epileren bij jullie nu verboden door de islam of door jullie cultuur. Ik neem aan dat jullie die onderscheid wel maken ipv andere volkeren die het over 1 kam scheren.