AEL Nederland stuurloos

Gestart door rifman, 13/10/2005 om 16:05:36

rifman


DEN HAAG - De Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL) is stuurloos. Voorzitter Nabil Marmouch heeft "om privéredenen" zijn taken neergelegd en de vice- voorzitter zit in Marokko.

De voorman van de Belgische AEL, Abou JahJah, heeft nu formeel de leiding, net als twee jaar geleden na de oprichting van de Nederlandse tak van de moslimgroepering.
AEL Nederland noemt zichzelf een 'emancipatiebeweging' en wil onder meer drank en drugs uit de Nederlandse samenleving bannen en Israël boycotten. Toen Marmouch in februari 2004 voorzitter werd wilde hij een politieke partij en een volksbeweging van de grond tillen. De politieke Moslim Democratische Partij (MDP) is er gekomen maar de vraag is of de doelstelling, de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar, gehaald worden. Bovendien is er geen sprake van een bloeiende organisatie. Waren er twee jaar geleden nog 1000 leden, zes afdelingen en twee afdelingen in ontwikkeling, op dit moment heeft AEL Nederland naar eigen zeggen 700 leden en slechts vier regiokantoren.
Volgens de nieuwe secretaris en woordvoerster Ilham Moudnib is er echter geen vuiltje aan de lucht. ,,We hebben een gezonde doorstroming van nieuwe bestuursleden zoals dat normaal is binnen een organisatie'', aldus de 23-jarige studente. ,,In februari mogen de leden weer een nieuw bestuur kiezen. Zo was het ook afgesproken.''
Maar waarom voorzitter Marmouch en vice-voorzitter Naima El Maslouhi, wiens 21-jarige zusje nu penningmeester is, al een half jaar voor het verstrijken van de termijn afhaken blijft onduidelijk. Marmouch zelf zegt in een reactie dat het voorzitterschap hem geen geld oplevert. ,,En ik moet toch ook eens gaan werken.''

http://www.ad.nl/binnenland/article35702.ece

rifman

Bij deze bombardeer ik de ael tot de organisatie van Imazighen met een minderwaardigheids complex en een identiteeit crisis.


Zij moeetn eens heel goed het artikel van Hasna lezen om etw eten hoe over ze gedacht wordt...



Isefrawen



Abu Djadja was toch voorgoed richting Libanon vertrokken? Vaag zooitje!

athsaynou

Leven ze nog? Dat is een tijd geleden dat ik van ze heb gehoord. (werken undercover)

rifman

Soms moet je de krant zien te vullen... en dan ga je oude kooien uit de sloot halen...

Citaat van: m'Izran op 13/10/2005 om 16:25:06
Leven ze nog? Dat is een tijd geleden dat ik van ze heb gehoord. (werken undercover)

E3ber_Tastite

Ik had afgelopen zomer nog met iemand van hun gesproken, ook een bestuurslid, gelijk een hele discussie met hem. Hij begon met argumenten, dat als de arabieren verenigd zijn, dat we dan sterker zouden zijn, en zo een tegengewicht zouden kunnen leveren tegen het westen. Een Amazigh met een pure Arabische nationalistische gedachte.



Hahah, aan het eind zegt ie tegen mij, 'laat maar jij en de bewuste Imazighen zijn allemaal hetzelfde'.

athsaynou

Ja inderdaad het is een strijd tegen het westen die ze willen voeren. Opzoek naar macht. Zelf denk ik dat het niet veel zou uithalen. En er is sprake van wantrouwen. Zowel bij De Arabieren en ook tegen het Westen.

rifman

Dit is d eorganistaie waarvoor achterlijke Imazighen kiezen omdat ze denken dat ze dan in de hemel zullen komen.

Ik zie het woord islam niet voorkomen in hun visie?



Ten aanzien van de Arabische Shatat(Diaspora) verklaren we:

1- We verklaren als Arabische Shatat(Diaspora) dat we bij de Arabische Natie horen ,tevens zijn we waardevolle en rechtstrouwe burgers van Europa.We eisen het recht om onze culturele identiteit te koesteren terwijl we actief dienst nemen in de landen van verblijf, met gelijke rechten en behandeling.
2- We verklaren dat we het Arabisch als voertaal (lingua franca) zullen promoten en herstellen tussen onze mensen over heel Europa.
3- We verklaren dat we structurele banden zullen vestigen tussen de Arabische Diaspora onderling in Europa in opdracht om een gemeenschap te vormen over heel Europa.En we zullen de band tussen onze Diaspora en de Arabische Natie verstevigen.
4- We verklaren dat we zullen strijden tegen alle vormen van racisme,en in het bijzonder islamofobie.
5- We zullen strijden tegen alle vormen van discriminatie, en in het bijzonder op het gebied van werkgelegenheid, huisvesting en onderwijs.
6- We verklaren dat we ons zullen verzetten tegen alle pogingen om de vrijheid in te perken van meningsuiting, godsdienst, het belijden van godsdienst en alle andere fundamentele mensenrechten zoal ze vermeld staan in de universele verklaring van de rechten van de mens

Tikinas

Baathisten zijn tegen islam.