De politicus Ali Lazrak

Gestart door ameziane, 09/10/2005 om 16:49:15

ameziane

OF ZIEK, OF IN HET BUITENLAND

Kamerlid Lazrak schittert vaker door afwezigheid

VVD'er van Baalen: 'Hij maakt zijn zetel niet waar'

DEN HAAG,vrijdag

Tweede-Kamerlid Ali Lazrak verdient als fractievoorzitter van zijn eigen 'Groep Lazrak' 87.000 euro per jaar,maar op wapenfeiten is hij niet te betrappen.Ook deze week schitterde hij tijdens de algemene politieke beschouwingen weer door afwezigheid, net als bij vele andere belangrijke debatten en stemmingen.

Alle partijen hadden zich deze week stevig voorbereid om hun mening te geven over het regeringsbeleid. Voor kleine partijen zijn de Algemene Beschouwingen altijd een uitgelezen kans om hun visie op Nederland over het voetlicht te brengen.

Maar oud-SP'er Ali Lazrak was ziek. Dat gebeurt wel vaker, zo blijkt uit navraag bij de griffie, die ondermeer de presentielijsten van de Tweede Kamer bijhoudt. 'Is het geen ziekte, dan is het wel vanwege verblijf in het buitenland', somt een medewerker Lazraks opgaaf van redenen op.

Lazrak werd in februari 2004 uit de SP-fractie gegooid omdat hij, in tegenstelling tot zijn partijgenoten, weigerde een deel van zijn salaris in de partijkas terug te storten. Maar de in Marokko geboren Lazrak liet het er niet bij zitten en hield, ondanks dat hij maar 2387 voorkeurstemmen had, vast aan zijn zetel en zijn salaris. De eerste eenmansfractie was geboren.

Aanvankelijk kwam Lazrak, die ook graag in zijn woning op de Canarische Eilanden verblijft, nog wel eens opdagen. Maar de laatste tijd is het stil.Ook de website biedt weinig inzicht in de activiteiten van Lazrak, of 'Lastpak', zoals zijn oud-collega's hem gekscherend noemen. Zijn laatste inspanning dateert van december 2004, toen hij een onderzoek liet doen naar de houding van autochtonen ten aanzien van Moslims.

In de Tweede Kamer wordt laconiek gereageerd op vragen over de afwezigheid van Lazrak. 'Over de zieken niets dan goeds', lacht SP-Kamerlid Harry van Bommel, die er verder het zwijgen toe doet. CDA-Kamerlid Henk-Jan Ormel denkt dat het 'de efficientie van de vergaderingen ten goede komt'. VVD'er Zsolt Szabo wenst Lazrak veel succes voor de volgende verkiezingen. 'Hij zal nog een hoop moeten doen om zijn zetel vast te houden'. Collega-liberaal Hans van Baalen is meer uitgesproken . 'Lazrak is een aardige man, maar hij maakt zijn zetel niet waar. Je hebt als volksvertegenwoordiger de plicht om je ideen in praktijk om te zetten. Dan moet je bij debatten gewoon aanwezig zijn.'

Lazrak zelf wil niet veel kwijt. 'Ik heb natuurlijk wel plannen, maar het zou een beetje raar zijn als ik die uit de doeken doe, terwijl ik ziek ben. Dinsdag ben ik er weer', klinkt het desgevraagd.

Ondertussen tikt de teller gewoon door. Elk jaar dat hij in de Kamer zit, is straks goed voor een jaar wachtgeld. Als de kiezer in 2007 bepaalt dat Lazrak niet terug hoeft te komen, kan hij in het eerste jaar bijna 70.000 euro tegemoet zien. De drie jaren daarna is het wachtgeld nog steeds 61.000 euro per jaar.

De Telegraaf, 23-09-2005

madridino

Ik ben het eens met van baalen, hij maakt zijn zetel niet waar....

Lâle

Ik ga ook de politiek in. Stemmen jullie op me????

onwetend

Citaat van: Anastacia op 09/10/2005 om 17:06:22
Ik ga ook de politiek in. Stemmen jullie op me????
ligt er aan waar je voor staat

Lâle

Citaat van: onwetend op 09/10/2005 om 17:07:33
Citaat van: Anastacia op 09/10/2005 om 17:06:22
Ik ga ook de politiek in. Stemmen jullie op me????
ligt er aan waar je voor staat

Voor alles wat jij wilt. Als ik dat salaris ook krijg..........

onwetend

Citaat van: Anastacia op 09/10/2005 om 17:09:10
Citaat van: onwetend op 09/10/2005 om 17:07:33
Citaat van: Anastacia op 09/10/2005 om 17:06:22
Ik ga ook de politiek in. Stemmen jullie op me????
ligt er aan waar je voor staat

Voor alles wat jij wilt. Als ik dat salaris ook krijg..........
ow ok das duidelijk nou dan stem ik op jou als je voor loons verhoging bent ok? ik dek jou jij dekt mij

Lâle

Citaat van: onwetend op 09/10/2005 om 17:13:22
ow ok das duidelijk nou dan stem ik op jou als je voor loons verhoging bent ok? ik dek jou jij dekt mij

Deal!!!

onwetend

Citaat van: Anastacia op 09/10/2005 om 17:14:35
Citaat van: onwetend op 09/10/2005 om 17:13:22
ow ok das duidelijk nou dan stem ik op jou als je voor loons verhoging bent ok? ik dek jou jij dekt mij

Deal!!!
nou nog de kamer in zien te komen he...

athsaynou

#8
Citaat van: maradona op 09/10/2005 om 16:58:01
Ik ben het eens met van baalen, hij maakt zijn zetel niet waar....

Inderdaad, om zetels binnen te halen daar moet je wat voor doen en Ziek zijn etc...dat gaat natuurlijk niet..

miss.F.

Laatst beweerde hij wel altijd aanwezig te zijn en dagelijks contact te hebben met zijn collegae (1mans fractie)

Maar goed, die man zit zijn tijd nu gewoon uit, ik denk niet dat hij terug zal keren na de verkiezingen

mara

Er zijn vast wel ezels (marokkanen) die op m gaan stemmen...

ameziane

Hij wilde homo's en Imams in 1 partij verenigen. Ik ben benieuwd.

miss.F.

Citaat van: ameziane op 12/10/2005 om 13:30:00
Hij wilde homo's en Imams in 1 partij verenigen. Ik ben benieuwd.

dan wens ik m daarbij veel succes toe

*****

Net als Koefnoen verleden week. Die lieten Gordon en Joling een weekje meelopen met de Hofstadgroep!

miss.F.

Citaat van: m7 op 12/10/2005 om 15:21:24
Net als Koefnoen verleden week. Die lieten Gordon en Joling een weekje meelopen met de Hofstadgroep!

Ik vergeet dat programma steeds,. Wanneer komt het nou?