Al Hoceima in week 40 (Ramadan) ...

Gestart door Loualidi, 09/10/2005 om 10:05:02

Loualidi

Een dag later dan in Nederland is ook in Al Hoceima de Ramadan begonnen in een prachtige sfeer op woensdag 5 oktober: het gezoem van de (bekende) sirene van " Bomberos" is op dinsdagavond gehoord waarna t alsof een hele andere avond is geworden. Je zag de mensen zich haasten nog de laatste boodschapjes te doen .... de kraampjes waar men "Shebbakia" kan kopen draai(d)en op volle toeren (jammer dat "Shebbakia"  alleen maar in vloeibaar suiker wordt gemarineerd en niet in geen echte honing ;-) ). Op de markten zijn al de eerste dagen tekorten ontstaan van de meest basale levensbehoeften van de lokale bevolking: thee, boter, melk, suiker, meel, rijst, eieren. Tevens zijn de prijzen verder gestegen door oa de ontstane tekorten van vlees- en kipwaren.

athsaynou

Heb nog nooit de Ramadan meegemaakt in Arif. Hoop het ooit mee te amken. De sfeer is dan heel anders dan wat we hier hebben.

Sabadilla

Hier een paar fotos vanuit Alhoceima tijdens de ramadan.




Sabadilla


tamezjant

wat een mooie foto's Sabadillah wallah leuk man

Isefrawen

#5
-/-

Temment_Narif

hey sabadilla
zijn deze fotos genomen aan de soek bij de taxi,ctm..ik herken deze straat namelijk precies,want i woon hier..
wat leukkkk om dit te zien

noemid

Citaat van: Temment_Narif op 11/10/2005 om 21:33:20
hey sabadilla
zijn deze fotos genomen aan de soek bij de taxi,ctm..ik herken deze straat namelijk precies,want i woon hier..
wat leukkkk om dit te zien

woon je in souq ne tratha? ;D


azul azul

MBTiza

Waarom eindig je overal met azul azul?

Temment_Narif

ja ik woon bovenaan..als je goed op die foto kijkt zie je ergens ons huis net op de hoek...brrr als ik die soek zie krijg ik kippenvel,het gevoel dat ik daar elke dag langsmoest lopen en de vocabulaire van sommige marktkramers moest aanhoren..

hihi

noemid

Citaat van: MB_Tiza op 11/10/2005 om 21:39:58
Waarom eindig je overal met azul azul?

omdat ik zkkr gedan van jullie moet zeggen na elke reactie? :P


azul azul

Temment_Narif

azul azul..hahah wat een gek woordje seg..ik gebruik het heeeeeeeeeeeeel zelden.verkies sallam alaykoem

noemid

Citaat van: Temment_Narif op 11/10/2005 om 21:46:55
azul azul..hahah wat een gek woordje seg..ik gebruik het heeeeeeeeeeeeel zelden.verkies sallam alaykoem

er is geen strijd tussen de 2 groeten. ondanks het woord salam. (we zijn niet in irak)


azul azul

Temment_Narif

#13
ariri...het is ieder voor zich wat ie graag gebruikt,maar ik geef voorkeur aan wat de profeet vzmh ons heeft opgedragen.

Tikinas