amazigh activisten creeren een probleem II

Gestart door Dora, 07/10/2005 om 11:42:44

Dora

daar ben ik heel blij om...hoop dat meerdere moslims zullen volgen

Izwan

Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 12:51:46
daar ben ik heel blij om...hoop dat meerdere moslims zullen volgen
Met andere woorden. Het ligt aan moslims...

Izwan

Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 12:35:05
nou weet ik dat ook atheisten zich heel aanvallend en onfatsoenlijk kunnen gedragen. dus zal zeker niet zeggen dat alle "schuld" bij de gelovige ligt.
maar als de gelovige zich echt bewust is van zijn geloof zal hij/zij toch zich anders moeten gaan opstellen.

Waarom zou een moslim zich anders moeten opstellen terwijl een atheisten zich aanvallend en onfatsoenlijk gedragen, zoals je zei?
Je kan het ook zo bekijken: Als een atheist zich echt bewust is van zijn ediologie dan zal hij/zij zich anders moeten gaan opstellen dan moslims aan te vallen.
Leuk spelletje he: Vingertjes naar elkaar wijzen.

Timarzgha

#18
ik denk dat er meer geklaag komt van de gelovige kant dan eigenlijk nodig is.
gelovigen voelen zich maar al te snel aangevallen en kunnen in de meeste gevallen niet tegen confrontaties. "het rechte pad" is deze en niets anders, dus als jij je als mens niet tot dat pad went kun je er vaak vanuit gaan dat je niet geaccepteerd wordt. blijkbaar zijn atheisten of anders denkenden geen mensen om mee samen te werken.ll tot nu toe merk ik eerder op dat de gelovigen worden aangevallen door ongelovigen
Tot nu toe zie ik de ongelovigen spot drijven met de islam en wijzen zij ons aan als aanbidders van het midden oosten door onze sallat
Tot nu toe zie ik hun onze Allah swt in discrediet brengen en stellen zij hem(zijn naam) ter discussie, en tot nu toe zijn zij het die maar blijven doorgaan, en zo kan ik een lijst van maken
maar het gekke van al is dat deze regel alleen geldt als je van marokkaanse afkomst bent. ben je een hollander die atheist is dan heeft iedereen er lak aan en kunnen ze zelfs je grootste vrienden worden. is het een marokkaan, en dan ook nog eens amazigh dan heb je de poppen aan het dansen. je bent kaffier en kaffiers dien je zo ver mogelijk van je af te houden, no matter what.
ll er zijn veel mensen die nooit iets geweten hebben van de islam en zij zijn lkoeffar maar niet erger als een verrader die eerst lkaffier word maar dan ook nog de islam blijft aanvallen
Zie als voorbeeld de vele mutsen die op dit forum rond surfen en hirshi alie en nog tal van anderen
Het vreemde is dus dat veel nederlanders juist nieuwsgierig zijn en onwetend maar zeker niet beledigend
De marokkaanse overlopers zijn vaak mensen die iets van een schuld leggen bij de islam of haat en dat laten zij vaak genoeg merken
daarom liever een onwetende nederlander dan een atheist die me blijft bestoken!


nou weet ik dat ook atheisten zich heel aanvallend en onfatsoenlijk kunnen gedragen. dus zal zeker niet zeggen dat alle "schuld" bij de gelovige ligt.
maar als de gelovige zich echt bewust is van zijn geloof zal hij/zij toch zich anders moeten gaan opstellen.
een gelovige blijft bij zijn geloof en behoort niet te zwichten voor moderniteit, anders gelovigen of ongelovigen
Zij moeten juist accepteren dat de grote meerderheid moslim is en zij ons met rust laten en in onze waarde
daarnaast heeft iedereen het over angst in nl richting de allochtoon en met name de islam. ik denk dat deze angst ook bij ons terug te vinden is. onderling is er een bepaalde angst die we al jaren meenemen maar niets aan doen.

wordt het niet tijd dat moslims zich erbij neerleggen en dat het oke is als mensen ook anders denken en dat geen belemmering moet vormen voor andere zaken?
hier heb je dan toch nog ergens een gelijk in
Maar dat kan je ook omdraaien want wij zijn op dit moment de gene die ons telkens moeten verdedigen tegen mensen die ons blijven lastig vallen met hun ideën van ongeloof of racisme en vernedering
Stiekem hechten veel van ons niet veel waarde meer aan nederland en meer en meer aan marokko
Het is dan ook niet gek als mensen er zich meer om druk maken over de plannen mbt marokko dan hier
Een vertegenwoordiging van atheisten hier is puur omdat er geen andere mogelijkheden zijn en word geaccepteerd, maar van marokko verwacht men dat er moslims moeten opstaan om hun te vertegenwoordigen
dat er nog niets vanuit hun hoek komt is omdat zij meer bewust moeten worden van hun verplichtingen en zich moeten ontdoen van gedachten ingegeven door mensen die slechts uit zijn op macht
Ik beschouw iemand die de islam de rug toekeerde als een verrader en verraders vertrouw ik nu eenmaal niet
Dat is niet alleen mijn mening maar die van veel imazighen moslims

Inuit

#19
Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 12:35:05
wordt het niet tijd dat moslims zich erbij neerleggen en dat het oke is als mensen ook anders denken en dat geen belemmering moet vormen voor andere zaken?
Wordt het niet eens tijd dat de atheistische amazigh-activist zich realiseert dat het overgrote deel van de Imazighen moslim is en ophoudt met het openlijk aanvallen van de islaam?


Overigens heb je in mijn ogen een nogal naiefe houding, de atheistische anazigh-activisten strijden voor hun eigen belang(en) en niet voor die van de Imazighen. Het verbaast mij dat je dat niet ziet.

Dora

Citaat van: Izwan op 09/10/2005 om 00:54:32
Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 12:51:46
daar ben ik heel blij om...hoop dat meerdere moslims zullen volgen
Met andere woorden. Het ligt aan moslims...

met andere woorden jij moet toch echt beter gaan lezen, want dit is niet de eerste keer dat jij een heel stuk achterwege laat

Waarom zou een moslim zich anders moeten opstellen terwijl een atheisten zich aanvallend en onfatsoenlijk gedragen, zoals je zei?
Je kan het ook zo bekijken: Als een atheist zich echt bewust is van zijn ediologie dan zal hij/zij zich anders moeten gaan opstellen dan moslims aan te vallen.
Leuk spelletje he: Vingertjes naar elkaar wijzen.

ik wijs niet met vingertjes omdat ik zelf ook moslima ben en heel goed weet dat atheisten soms hele kwetsende opmerkingen hebben jegens ons geloof en de moslims. maar dat weerhoud mij niet om ook onze fouten onder ogen te zien. wij zijn namelijk net zo verkeerd bezig als hen. moesten wij van rasoul sws niet " het voorbeeld volk"  zijn?..op dit moment zijn wij echt alles behalve het voorbeeld volk. wa tawasow bi'll haq watwasow bi saber (asr 3)  > en elkander tot waarheid en geduld aansporen.
dit is dus niet wat wij doen. wij flippen al door voordat de ander is uitgepraat.
nogmaals denk niet wat zij fout doen, maar denk eerder na wat wij fout doen....


Dora

ll tot nu toe merk ik eerder op dat de gelovigen worden aangevallen door ongelovigen
Tot nu toe zie ik de ongelovigen spot drijven met de islam en wijzen zij ons aan als aanbidders van het midden oosten door onze sallat
Tot nu toe zie ik hun onze Allah swt in discrediet brengen en stellen zij hem(zijn naam) ter discussie, en tot nu toe zijn zij het die maar blijven doorgaan, en zo kan ik een lijst van maken

ja tot nu toe zie ik dat ook ja. en mensen hebben inderdaad een hele spottende houding tegenover ons geloof. maar moet ik mij daar druk om gaan maken? wie was hier ook alweer de aangewezen " persoon"  om dat aan te pakken? wij?...denk t niet.
daarom doe ik mijn ding en laat hen verder in hen waarde. heb gemerkt dat sinds ik daarmee ben begonnen ik meer respect heb gekregen van de atheistische kant. debatten gaan veel soepeler en " begripvoller" op een zekere hoogte :) .
maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat je een ander mens niet kan veranderen, jezelf kun je wel veranderen. als wij ons dus anders gaan opstellen, zullen zij dat geheid ook doen.


ll er zijn veel mensen die nooit iets geweten hebben van de islam en zij zijn lkoeffar maar niet erger als een verrader die eerst lkaffier word maar dan ook nog de islam blijft aanvallen
Zie als voorbeeld de vele mutsen die op dit forum rond surfen en hirshi alie en nog tal van anderen
Het vreemde is dus dat veel nederlanders juist nieuwsgierig zijn en onwetend maar zeker niet beledigend
De marokkaanse overlopers zijn vaak mensen die iets van een schuld leggen bij de islam of haat en dat laten zij vaak genoeg merken
daarom liever een onwetende nederlander dan een atheist die me blijft bestoken!
klopt, iemand die eerst geloofde en dan terug valt op ongeloof zal zwaarder gestraft worden. dat weet ik ja. misschien is hun imaan zeer zwak dat kan. maar misschien heeft dit te maken met de verkeerde islam overbrengen waardoor veel mensen zich toch terug trekken. nationalist zal dus zich niet in kunnen vinden als iemand tegen hem zegt, islam komt van de arabier en de arabier is superieur. een feministe zal zich niet in kunnen vinden als je zegt, de man heeft hogere positie dan de vrouw en de vrouw is zijn onderdaan.
toch kun je en je afkomst lief hebben en moslim zijn, en feministisch zijn en moslima....
maar als een aantal mensen je wijs maken dat je alleen op 1 bepaalde manier moet denken ( en jij je er niet in kan vinden) dan zul je mensen hebben die denken dat de islam daar schuldig aan is, waardoor je dus mensen krijgt die denken; stik er maar in. ik hoef de islam niet meer....islam is tenslotte ook in delen geopenbaard...dus geef ze ruimte en tijd!!!


een gelovige blijft bij zijn geloof en behoort niet te zwichten voor moderniteit, anders gelovigen of ongelovigen
Zij moeten juist accepteren dat de grote meerderheid moslim is en zij ons met rust laten en in onze waarde

klopt

hier heb je dan toch nog ergens een gelijk in
Maar dat kan je ook omdraaien want wij zijn op dit moment de gene die ons telkens moeten verdedigen tegen mensen die ons blijven lastig vallen met hun ideën van ongeloof of racisme en vernedering
Stiekem hechten veel van ons niet veel waarde meer aan nederland en meer en meer aan marokko
Het is dan ook niet gek als mensen er zich meer om druk maken over de plannen mbt marokko dan hier
Een vertegenwoordiging van atheisten hier is puur omdat er geen andere mogelijkheden zijn en word geaccepteerd, maar van marokko verwacht men dat er moslims moeten opstaan om hun te vertegenwoordigen
dat er nog niets vanuit hun hoek komt is omdat zij meer bewust moeten worden van hun verplichtingen en zich moeten ontdoen van gedachten ingegeven door mensen die slechts uit zijn op macht
Ik beschouw iemand die de islam de rug toekeerde als een verrader en verraders vertrouw ik nu eenmaal niet
Dat is niet alleen mijn mening maar die van veel imazighen moslims

nee nee, want dat hebben we maar al te vaak omgedraaid. nu moeten we onze neuzen even op de feiten drukken en gaan inzien dat ook wij het anders kunnen aanpakken.
ik hecht ongeloofelijk veel waarde aan mijn afkomst en mijn land. marokko zit bij mij dieper dan nederland..misschien stom maar het is gewoon zo.
ook hecht ik veel waarde aan mijn geloof (al laat ik dat niet altijd merken hoor). maar wil dan wel de nadruk leggen op IK hecht veel waarde eraan...anderen misschien minder of helemaal niet. dat kan...toch zouden wij beide samen een land moeten kunnen opbouwen waarin wij allen in kunnen leven. maar we moeten echt gaan werken aan het respect en begrip voor elkaar..anders komen we echt nergens.
daarom richt ik mij liever naar de moslim toe omdat ik het tijd vind dat wij ons anders gaan opstellen tegeover de " anders denkenden`"...minder aanvallend en respecteer de keus van een ander.

Dora

Citaat van: eskimo op 09/10/2005 om 06:02:33
Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 12:35:05
wordt het niet tijd dat moslims zich erbij neerleggen en dat het oke is als mensen ook anders denken en dat geen belemmering moet vormen voor andere zaken?
Wordt het niet eens tijd dat de atheistische amazigh-activist zich realiseert dat het overgrote deel van de Imazighen moslim is en ophoudt met het openlijk aanvallen van de islaam?


Overigens heb je in mijn ogen een nogal naiefe houding, de atheistische anazigh-activisten strijden voor hun eigen belang(en) en niet voor die van de Imazighen. Het verbaast mij dat je dat niet ziet.
daar zijn ze heel goed van bewust hoor, misschien geeft hen dat daarom een bedreigend gevoel. het valt niet mee om deel te zijn van de minderheid.

ik ben niet naief, maar juist reeel...want ooit was ik ook zo.
volgens mij weet jij dat heel goed.
maar zag dat je daardoor die mensen pal tegenover je kreeg te staan in plaats van naast je. begrip was er niet alleen beschuldigingen van beide kanten...

daar schieten we ook niet echt veel mee op, vindt je niet?

Timarzgha

#23
ja tot nu toe zie ik dat ook ja. en mensen hebben inderdaad een hele spottende houding tegenover ons geloof. maar moet ik mij daar druk om gaan maken? wie was hier ook alweer de aangewezen " persoon"  om dat aan te pakken? wij?...denk t niet.
niemand zal rechtstreekse beledigingen accepteren amazigh of geen amazigh, Allah swt of geen Allah swt
Als iemand mij verteld dat ik arabieren aanbid omdat ik de islam aanhang is het niet alleen belediging van de islam maar ook van mij
Direkt zou ik achterlijk wezen en niet willen denken zonder het boek!!!
Zo worden wij aangewezen en vaak genoeg!

daarom doe ik mijn ding en laat hen verder in hen waarde. heb gemerkt dat sinds ik daarmee ben begonnen ik meer respect heb gekregen van de atheistische kant. debatten gaan veel soepeler en " begripvoller" op een zekere hoogte  .
maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat je een ander mens niet kan veranderen, jezelf kun je wel veranderenik hoop dat het niet tenkoste is gegaan van je imaan, voorlopig merk ik op dat als ik met hun op gelijke voet wil debateren ik toch vaak voor achterlijk word uitgemaakt
Zij en dan wijs ik naar hun zonder te blozen, zijn neerbuigend en beledigend en zolang dat het het geval is, is debateren of toenadering onmogelijk
Zij moeten veranderen nogmaals omdat als ik verander het voor hun in moet houden dat ik hun standpunten deel
Noem maar het feit van scheiding van kerk en staat, hoofddoek, voeding, rechten, politiek en ga zo maar door
Ik ben dus echt van mening dat wij nooit maar dan ook nooit zullen verbroederen en het zij zo

klopt, iemand die eerst geloofde en dan terug valt op ongeloof zal zwaarder gestraft worden. dat weet ik ja. misschien is hun imaan zeer zwak dat kan. maar misschien heeft dit te maken met de verkeerde islam overbrengen waardoor veel mensen zich toch terug trekken. nationalist zal dus zich niet in kunnen vinden als iemand tegen hem zegt, islam komt van de arabier en de arabier is superieur.dat noemen we kortzichtigheid en onwetendheid in beiden gevallen niet de schuld van ons moslims maar van hun zelf dat zij niet de tijd namen om verder te kijken dan hun neus lang is!!
een feministe zal zich niet in kunnen vinden als je zegt, de man heeft hogere positie dan de vrouw en de vrouw is zijn onderdaan. Als de islam mij dat zou vertellen is dat mijn wet en dat is niet zo voor een atheist
Het is trouwens nonsense met dat positie gedoe, je moet kijken naar de lijn die te vinden is in de koran
Een lijn die begon met meer rechten toekennen aan de vrouw en nooit stopte, dus de islam zou meer rechten toegekend hebben aan de vrouw dan sommigen beweren
Dat veel feministen zeuren is deels terecht en deels lariekoek omdat zij als het beste voorbeeld een lkaffier nemen, die kent immers geen remmen op geen enkele vlak voor zowel man als vrouw!!

toch kun je en je afkomst lief hebben en moslim zijn, en feministisch zijn en moslima....
maar als een aantal mensen je wijs maken dat je alleen op 1 bepaalde manier moet denken ( en jij je er niet in kan vinden) dan zul je mensen hebben die denken dat de islam daar schuldig aan is, waardoor je dus mensen krijgt die denken; stik er maar in. ik hoef de islam niet meer....islam is tenslotte ook in delen geopenbaard...dus geef ze ruimte en tijd!!!nogmaals welke ruimte? zij hebben zeeën van ruimte en media etc om zich beter te informeren maar als zij halstarrig blijven bij hun beledigingen  hoef een moslim hen geen milimeter aan ruimte te geven om hun ziekte te verspreidennee nee, want dat hebben we maar al te vaak omgedraaid. nu moeten we onze neuzen even op de feiten drukken en gaan inzien dat ook wij het anders kunnen aanpakken.druk jouw atheistische vrienden maar eens op de feiten want we kunnen niet blijven zweigen voor hun beledigingen
ik hecht ongeloofelijk veel waarde aan mijn afkomst en mijn land. marokko zit bij mij dieper dan nederland..misschien stom maar het is gewoon zo.
heb er nooit aan getwijveld (Y)[/b]
ook hecht ik veel waarde aan mijn geloof (al laat ik dat niet altijd merken hoor). maar wil dan wel de nadruk leggen op IK hecht veel waarde eraan...anderen misschien minder of helemaal niet. dat kan...toch heb nooit er aan getwijveld (Y)zouden wij beide samen een land moeten kunnen opbouwen waarin wij allen in kunnen leven. maar we moeten echt gaan werken aan het respect en begrip voor elkaar..anders komen we echt nergens.
daarom richt ik mij liever naar de moslim toe omdat ik het tijd vind dat wij ons anders gaan opstellen tegeover de " anders denkenden`"...minder aanvallend en respecteer de keus van een ander.Nogmaals zij dienen de meerderheid te accepteren en respecteren en hun ongeloof niet anderen aan te praten
Een land besturen met atheisten zal zeker een probleem worden en dat word langzamerhand ook duidelijk zichtbaar
LL het gaat niet om wat zij in hun huiskamers doen dat intresseerd me geen moer
Maar het gaat om wat zij naar buiten uitdragen en waren wij zwakjes en naief op gebied van ons geloof dan was het dit geloof het zelfde vergaan als de overige godsdiensten(aanpassingen leugens etc)
Wij moeten strak bij onze geloofsbeleidennis blijven en ons niet aanpassen als het ook echt bewezen tenkoste gaat van het geloof!!
Ik weet dat er veel zwakkere broeders en zusters rondlopen, bij wie je maar flink aantal keren hoeft te zeggen hoe erg de islam is om hun anders te laten denken
De leugens van de verrader worden goed ingepakt en een niets-vermoedende moslim met alle gebeurtennisen tegenwoordig kan zo afdwalen
We zijn al zwak in onze imaan en mensen erbij hebben die de trend in stand houden van vernedering van ons geloof ben ik liever kwijt dan rijk
Subhannallah vanaf de komst van de islam tot 2005 laten zij ons niet met rust en blijven ze vernederen en pogingen doen ons te laten afdwalen!!
Liever een arabische moslim dan een amazigh atheist(gezien hun houding), moge nu duidelijk zijn wat ik er van denk wa sallaam o aleikoem


Izwan

#24
Beste LL,
Ik heb met alle soort mensen (Atheïsten, moslims, homo’s, lesbo, oud, jong, meisjes, jongens, hoog gestudeerd, analfabeet, zwart, blanc) samengewerkt en ik heb het nooit als een probleem ervaren. Ik denk ook dat de meeste moslims geen moeite hiermee hebben.
Dit wordt een probleem pas als er machtsstrijd aan de gang is.
Op dit moment worden moslims in de hele wereld op alle fronten aangevallen. Het stoort me behoorlijk als iemand Imazighen problematiek misbruikt om moslims aan te vallen. Om deze reden ben ik meer geneigd de kant van de moslims te verdedigen.
Het verhaal dat moslims weinig zelfkritiek hebben, is het gewoon een instrument om moslims te dwingen met zichzelf bezig te houden i.p.v. voor hun rechten op te komen.
Het is hetzelfde tactiek die in Tamazgha tegen Imazighen wordt gebruikt: Imazighen moeten zich aanpassen en zich laten bewezen terwijl de elite onze op alle fronten blijven aanvallen.

P.S. Ik hecht veel waarden aan de rechtvaardigheid.

Trouwens, ik heb jouw bericht goed gelezen. Wat me opviel is:
Je wenst dat moslims hun opstelling gaan veranderen. T.o.v. atheisten lees ik geen wens, maar wel een constatering: dat ze aanvalleend en onfatsoenlijk KUNNEN gedragen.
Je ben te voorzichtigheid t.o.v. atheisten dan t.o.v. moslims. Het is niet rechtvaardig,  Awatjma. 

Dobry Den

Citaat van: eskimo op 09/10/2005 om 06:02:33
Overigens heb je in mijn ogen een nogal naiefe houding, de atheistische anazigh-activisten strijden voor hun eigen belang(en) en niet voor die van de Imazighen. Het verbaast mij dat je dat niet ziet.

Tis wel een zware beschuldiging. Kun je deze ook onderbouwen met bewijzen?

Inuit

Citaat van: L_L op 09/10/2005 om 21:23:19
daar zijn ze heel goed van bewust hoor, misschien geeft hen dat daarom een bedreigend gevoel. het valt niet mee om deel te zijn van de minderheid.
dus wat je hier zegt is dat het feit dat de atheistische activisten in de minderheid zijn ook meteen hun houding t.o.v. de meerheid rechtvaardigd. errrug rare redenering..... ::)

Citeer
ik ben niet naief, maar juist reeel...want ooit was ik ook zo.
volgens mij weet jij dat heel goed.
maar zag dat je daardoor die mensen pal tegenover je kreeg te staan in plaats van naast je. begrip was er niet alleen beschuldigingen van beide kanten...

daar schieten we ook niet echt veel mee op, vindt je niet?
inderdaad; door samen te staan zul je meer bereiken, maar als iemand andere idealen heeft dan sta ik niet echt te springen om naast deze persoon te staan, omdat ik blijkbaar andere zaken belangrijker vind.

Inuit

Citaat van: ! op 10/10/2005 om 02:38:11
Tis wel een zware beschuldiging. Kun je deze ook onderbouwen met bewijzen?
Dit is lastig, omdat deze organisaties/individuen zich heel goed realiseren dat als ze bepaalde zaken te openlijk naar buiten brengen, ze dan wellicht veel aanhang verliezen, dus echt harde bewijzen kan ik niet leveren.
Wel lees ik vaak op fora uitspraken van individuen die in op mij overkomen als activisten waarin ze aangeven dat ze laïciteit belangrijk vinden, oftewel; alles moet plaatsmaken voor de religie die secularisme heet. Verder vind ik dat de zaken die zij belangrijk vinden, niet echt de zaken zijn waar men in mijn ogen in Arif op zit te wachten. Zo besteed men veel aandacht aan Tifinagh en andere, in mijn ogen, voor Arif irrelevante zaken. Wat in mijn ogen belangrijk is, is punt 1) verbetering van de economische situatie in Arif, punt 2) verbetering van de economische situatie in Arif en punt 3) verbetering van de economische situatie in Arif.
Dus als je iets voor Irifieen wilt betekenen, wel, ik heb het idee dat deze zich niet echt bezighouden met vragen als "hoe leefde men in Noord-Afrika 3000 jaar geleden?" (ik vraag mij af wat men hiermee wil bereiken door dit soort zaken naar de voorgrond te halen, maar dat even terzijde), maar kaart de schrijnende economsiche situatie constant aan. De mensen van Arif willen brood, ze hebben geen tijd om te filosoferen over het verleden, dat komt later wel als ze hun buikje rond hebben gegeten.
Overigens is mij deze zomer opgevallen dat men in Arif ook niet zo bezig is met wat de Amazigh-organisaties in Marokko doen, men ziet ze als organisatie die zoals ik al zei, zich bezighouden met de geschiedenis (manier van leven, religie, staatsvorm, etc.) van de Imazighen, terwijl de mensen in Arif constant denken aan de oversteek.

ps. ik ben in mijn verhaal steeds uitgegegaan van Arif, omdat dat de streek is die ik ken, de andere streken zijn voor mij een ver-van-mijn-bed show.

Dobry Den

#28
Je licht alleen toe dat jouw doelen voor het Tamazight op andere gebieden liggen dan die van een paar individuen op verschillende fora. Jouw doelen vertolken niet HET belang voor Imazighen; net zo min dat de doelen van die individuen dat doen. Bovendien zijn de verschillende doelen/belangen niet automatisch gekoppeld aan een religie of levensovertuiging. Verder zijn niet-Islamitsche Imazighen ook Imazighen en behoren zij dus ook tot de Tamazight gemeenschap. Hun belang=belang van de Imazighen/Tamazight gemeenschap. Kortom, je zware beschuldiging is op niets gebaseerd.

Inuit

#29
Citaat van: ! op 10/10/2005 om 13:54:17
Je licht alleen toe dat jouw doelen voor het Tamazight op andere gebieden liggen dan die van een paar individuen op verschillende fora. Jouw doelen vertolken niet HET belang voor Imazighen; net zo min dat de doelen van die individuen dat doen. Bovendien zijn de verschillende doelen/belangen niet automatisch gekoppeld aan een religie of levensovertuiging. Verder zijn niet-Islamitsche Imazighen ook Imazighen en behoren zij dus ook tot de Tamazight gemeenschap. Hun belang=belang van de Imazighen/Tamazight gemeenschap. Kortom, je zware beschuldiging is op niets gebaseerd.
Je moet wel errug naief zijn of zware oogkleppen op hebben als je niet inziet dat verbetering van de economische situatie de hoogste prioriteit heeft voor de mensen in Arif. Daar heb je in mijn ogen echt geen wetenschappelijk bewijs voor nodig, 1 tripje naar Arif is genoeg om hiervan overtuigd te raken.

Maar goed, uiteraard is het te begrijpen dat de atheistische (of erg vrijzinnige) Imazighen laïciteit heel belangrijk vinden, immers, dat is hun religie. Maar om daar nou het belang van de Irifieen van te maken, nou nee, want ten eerste is het percentage atheisten (of erg vrijzinnige) Irifieen is marginaal (het overgrote deel van de Irifieen is moslim) en ten tweede men is niet voor niets 24/7 bezig met de oversteek, dit zegt duidelijk iets over de econmische situatie aldaar.

Zoals ik al zei, keiharde bewijzen kan ik niet leveren, net zo min als dat de Amazigh-organisaties en -activisten kunnen bewijzen dat zij het belang van de Imazighen dienen. Hebben de Imazighen hun gevraagd om voor hun op te komen?