amazigh activisten creeren een probleem II

Gestart door Dora, 07/10/2005 om 11:42:44

Dora

om de stelling van izwan even om te draaien heb ik deze topic geopend.

stel we draaien dus de stelling om en we zeggen moslim amazigh activisten laten anders denkenden niet in hun waarde en vallen ze steeds aan op hun denkwijze.
we moeten allen moslim zijn anders kunnen we volgens vele niet samenwerken.

dus;

laat de islamitische amazigh activist een atheistische/christelijke/ joodse amazigh activist in zjn waarde en kunnen we ons focussen op de amazigh kwestie zonder elkaar aan te vallen?......

Inuit

Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 11:42:44
laat de islamitische amazigh activist een atheistische/christelijke/ joodse amazigh activist in zjn waarde en kunnen we ons focussen op de amazigh kwestie zonder elkaar aan te vallen?......
dat zou jij moeten weten, jij bent toch een islamitische amazigh activiste toch?

Dora

ik vraag jouw mening, die van mij ken ik al

Inuit

Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 11:45:56
ik vraag jouw mening, die van mij ken ik al
En wat is jou mening hierover?

Allereerst moet ik zeggen dat ik geen amazigh-activist ben, heb daar zo mijn redenen voor. Maar wat ik meekrijg en vaak lees is dat in die scene de niet-moslims (en met name de afvalligen) het nodig vinden om constant de islaam belachelijk te maken en aan te vallen, een soort Ayaan-syndroom. Constant voor jezelf bevestigen dat je de juiste keuze heb gemaakt. En als reactie daarop krijg je dat vele moslims zich terugtrekken uit die scene en daar niets mee te maken willen hebben en dus zodoende ook geen goed woordje meer over hebben voor deze amazigh-activisten.

Dora

deze topic is om de stelling om te draaien...nu heb jij een ant gegeven op izwan's stelling...

Inuit

#5
Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 12:00:56
deze topic is om de stelling om te draaien...nu heb jij een ant gegeven op izwan's stelling...
nee L_L, ik heb ook het antwoord op jou stelling gegeven.

ps. door de stelling om te draaien zou je denkwijze niet moeten veranderen, ten zij je een draaikont bent :)


Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 11:42:44
laat de islamitische amazigh activist een atheistische/christelijke/ joodse amazigh activist in zjn waarde en kunnen we ons focussen op de amazigh kwestie zonder elkaar aan te vallen?......
voor zowel het eerste als het tweede deel van je stelling: ja (mits er sprake is van wederzijds respect).


Maar elkaar aanvallen is denk ik niet het grootste probleem, ik heb het idee dat dat alleen op de fora gebeurd, in real-life stoppen mensen gewoon met het bezoeken van Amazigh-bijeenkomsten als de sfeer ze niet aanstaat; elkaar vertrouwen en overeenstemming m.b.t. doel en middelen zijn in mijn ogen de grootste problemen.

ameziane


Dora

Citaat van: gebruiker01 op 07/10/2005 om 12:08:05
Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 12:00:56
deze topic is om de stelling om te draaien...nu heb jij een ant gegeven op izwan's stelling...
nee L_L, ik heb ook het antwoord op jou stelling gegeven.

ps. door de stelling om te draaien zou je denkwijze niet moeten veranderen, ten zij je een draaikont bent :)


Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 11:42:44
laat de islamitische amazigh activist een atheistische/christelijke/ joodse amazigh activist in zjn waarde en kunnen we ons focussen op de amazigh kwestie zonder elkaar aan te vallen?......
voor zowel het eerste als het tweede deel van je stelling: ja (mits er sprake is van wederzijds respect).


Maar elkaar aanvallen is denk ik niet het grootste probleem, ik heb het idee dat dat alleen op de fora gebeurd, in real-life stoppen mensen gewoon met het bezoeken van Amazigh-bijeenkomsten als de sfeer ze niet aanstaat; elkaar vertrouwen en overeenstemming m.b.t. doel en middelen zijn in mijn ogen de grootste problemen.

hoe kunnen mensen anders reageren op het forum dan?
miscommunicatie?

Inuit

Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 13:04:38
hoe kunnen mensen anders reageren op het forum dan?
miscommunicatie?
Ik denk niet dat er sprake is van miscommunicatie. Iedereen is oud en wijs genoeg om te weten wat hij/zij zegt.

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 07/10/2005 om 13:07:37
Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 13:04:38
hoe kunnen mensen anders reageren op het forum dan?
miscommunicatie?
Ik denk niet dat er sprake is van miscommunicatie. Iedereen is oud en wijs genoeg om te weten wat hij/zij zegt.

wat dan?

jij zegt dat in real live het er heel anders aan toe gaat..

Inuit

Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 13:08:44
jij zegt dat in real live het er heel anders aan toe gaat..
Zoals ik al eerder zei, in reallife stopt iemand gewoon met naar bijeenkomsten te gaan, dus dan kunnen er ook geen confrontaties plaatsvinden, op fora is dat niet het geval...

Dora

dus je bedoeld je gewoon zwak opstellen.
confrontatie vermijden...

Inuit

#12
Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 13:14:30
dus je bedoeld je gewoon zwak opstellen.
confrontatie vermijden...
Sommige mensen realiseren zich dat als je je iedere keer alleen maar met onderlinge confrontaties bezig moet houden, je nooit aan het doel toekomt, dus kun je beter je tijd aan iets anders besteden.
Jij noemt dit zwak, ik noem het verstandig.


maar we dwalen van het onderwerp af.

Hoe denk jij over je eigen stelling?

Dora

hoe ik erover denk?

ik denk dat er meer geklaag komt van de gelovige kant dan eigenlijk nodig is.
gelovigen voelen zich maar al te snel aangevallen en kunnen in de meeste gevallen niet tegen confrontaties. "het rechte pad" is deze en niets anders, dus als jij je als mens niet tot dat pad went kun je er vaak vanuit gaan dat je niet geaccepteerd wordt. blijkbaar zijn atheisten of anders denkenden geen mensen om mee samen te werken. maar het gekke van al is dat deze regel alleen geldt als je van marokkaanse afkomst bent. ben je een hollander die atheist is dan heeft iedereen er lak aan en kunnen ze zelfs je grootste vrienden worden. is het een marokkaan, en dan ook nog eens amazigh dan heb je de poppen aan het dansen. je bent kaffier en kaffiers dien je zo ver mogelijk van je af te houden, no matter what.

nou weet ik dat ook atheisten zich heel aanvallend en onfatsoenlijk kunnen gedragen. dus zal zeker niet zeggen dat alle "schuld" bij de gelovige ligt.
maar als de gelovige zich echt bewust is van zijn geloof zal hij/zij toch zich anders moeten gaan opstellen.

jij zei bv hiervoor tegen mij : jij bent toch zo'n islamitische amazigh activiste.
zo wil ik niet gezien worden. islamitische ben ik voor mezelf en voor mezelf alleen, daar hoef ik anderen niet mee lastig te vallen. amazigh ben ik voor mezelf en voor mezelf alleen. je kan me dus gewoon zien als L_L die zich inzet voor het 1 en ander, dit kan heel breed zijn. als ik met iemand ga samenwerken zal ik niet naar zijn levensovertuiging vragen. als ik er vooralsnog achter kom wat het is dan zal ik die persoon zo blijven zien zoals ik m zag voordat ik het wist. al zou het van mij part een satanist zijn. lekker belangrijk, zolang hij mij me maar niet lastig valt en zich volledig inzet voor het doel waar wij voor strijden.

daarnaast heeft iedereen het over angst in nl richting de allochtoon en met name de islam. ik denk dat deze angst ook bij ons terug te vinden is. onderling is er een bepaalde angst die we al jaren meenemen maar niets aan doen.

wordt het niet tijd dat moslims zich erbij neerleggen en dat het oke is als mensen ook anders denken en dat geen belemmering moet vormen voor andere zaken?

mouslati

Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 12:35:05
wordt het niet tijd dat moslims zich erbij neerleggen en dat het oke is als mensen ook anders denken en dat geen belemmering moet vormen voor andere zaken?


Ik ben het zo vreselijk eens met deze zin!!