Imazighen activisten creëren een probleem

Gestart door Izwan, 06/10/2005 om 20:40:54

Dora

Citaat van: Izwan op 07/10/2005 om 20:59:32
[quote author=Anerzuf
Verder is niemand verplicht zich aan te sluiten bij "die foute Amazigh-activisten," het staat je geheel vrij een eigen beweging op te zetten die wel in dat totalitaire straatje past.

Een autonome Rif: democratie, laïciteit, vrijheid voor allen.

Idj Unerzuf

Citeer
Het klinkt goed maar ik heb twijfels dat atheisten zich hieraan gaan houden, want ze zijn in minderheid en ze zijn niet echt gebaat aan echt  democtratische systeem. Naar mijn mening is een van de reden dat ze zich aangetrokken voelen voor  anti-islam propaganda.
Het is opzicht te begrijpen, maar het is gevaarlijk weg waar geen een Amazigh baat erbij zal hebben.

het leven is 1 grote twijfel dus soms moet men maar risico's nemen.
en stop eens met dat vingertje wijzen..we zijn geen 4 meer

Dora


athsaynou

Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 20:40:54
Veel Imazighen activisten creëren een probleem voor Imazighen in plaats voor Imazighen op te komen. Ze houden zich bezig met een domme anti-Arabieren en anti moslims propaganda. Zo houden ze zelf de mythe in stand dat Marokkanen uit Arabieren en Imazighen bestaan en uit moslims en niet moslims bestaan terwijl ze vrijwel allemaal zelf imazighen en moslims zijn. Als ze zo door blijven gaan dan creëren ze burgers oorlog onderling…
Wat vinden jullie van deze stelling?


Als ze zich hierop concentreren, dan is het zeker fout maar ook gewoon onnodig. Dat is het laatste wat we nodig hebben. kijkend naar de situatie zoals die nu is. Maar het komt denk ik vanwege de Amazigh-jongeren er zijn heel wat van die echt heel blij zijn dat ze Moslim zijn en het promoten en er ook voor opkomen. En de activisten vinden dat dus een slechte zaak, we hebben wel andere dingen aan onze hoofd om voor te strijden. En zij hameren daar dus op.
In plaats van dat ze het accepteren zoals het is en er mee doorgaan waar ze mee bezig zijn. Maar nee zo blijven we hangen.

Izwan

Citaat van: L_L op 08/10/2005 om 17:20:32
Citaat van: Izwan op 07/10/2005 om 20:59:32
[quote author=Anerzuf
Verder is niemand verplicht zich aan te sluiten bij "die foute Amazigh-activisten," het staat je geheel vrij een eigen beweging op te zetten die wel in dat totalitaire straatje past.

Een autonome Rif: democratie, laïciteit, vrijheid voor allen.

Idj Unerzuf

Citeer
Het klinkt goed maar ik heb twijfels dat atheisten zich hieraan gaan houden, want ze zijn in minderheid en ze zijn niet echt gebaat aan echt  democtratische systeem. Naar mijn mening is een van de reden dat ze zich aangetrokken voelen voor  anti-islam propaganda.
Het is opzicht te begrijpen, maar het is gevaarlijk weg waar geen een Amazigh baat erbij zal hebben.

het leven is 1 grote twijfel dus soms moet men maar risico's nemen.
en stop eens met dat vingertje wijzen..we zijn geen 4 meer
Het is absolut niet mijn bedoeling om een bepaalde groep met vingertje te wijzen. Ik probeer gewoon de verbogen agendas naar boven te halen.

allasian

#79
Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 20:40:54
Veel Imazighen activisten creëren een probleem voor Imazighen in plaats voor Imazighen op te komen. Ze houden zich bezig met een domme anti-Arabieren en anti moslims propaganda. Zo houden ze zelf de mythe in stand dat Marokkanen uit Arabieren en Imazighen bestaan en uit moslims en niet moslims bestaan terwijl ze vrijwel allemaal zelf imazighen en moslims zijn. Als ze zo door blijven gaan dan creëren ze burgers oorlog onderling…
Wat vinden jullie van deze stelling?

Kan in sommige gevallen wel kloppen maar vind het vooral  een oppervlakkige benadering. Jouw visie lijkt mij vooral een stereo type beeld waar je op voortborduurt.

*-RiFFijn0s-*

#80
Citaat van: Izwan op 07/10/2005 om 20:50:32
Je kan het ook anders bekijken:
De totalitaire westerche doctrine zit er nu goed ingestampt bij sommigen; er bestaat volgens deze atheistwaanzinigen geen plaats meer voor andersdenkenden. Als er een Amazigh is die er voor uitkomt moslim c.q. levensovertuiging op na te houden, dan wordt het grote complottheorieënboek uit de kast gehaald en vliegen de paranoïde hersenspinsels je om de oren.
Azul,
Wel makkelijk he, alle amazigh atheisten over 1 kam scheren.  Of is het net andersom? Dat er bij islamitische imazighen geen plaats meer is voor andersdenkenden?

Ik als Amazigh-Moslim, beoordeel nooit iemand op zijn geloof.  Een paar op deze forum wel, wil geen namen noemen.  Een mens is een mens, waar diegene in geloofd, is zijn/haar zaak.
Waarom zou ik als Amazigh-moslim niet kunnen samenwerken met een Amazigh atheist?
Ik denk zelf dat de Amazigh-moslims de probleem zijn van de verdeeldheid tussen imazighen, omdat velen weigeren de hand toe te rijken aan ongelovige imazighen.  Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om met een amazigh samen te werken, die constant de islam erbij betrekt bij amazigh geralateerde zaken.

Vele willen de islam als indentiteit gebruiken.
Nogmaals, De islam is een ideologie gebaseerd op geloofsovertuiging. Iedereen is vrij met zijn doen en laten.

Maar ook ik verwacht van de niet-islamitische amazigh activisten, dat zij de islam niet gaan afkrakken. Maar heb het tot heden, niet vaak zien gebeuren.

Nog een paar van zulke topics, hebben we echt nodig.  Voor sommigen is verdeeldheid belangrijker, dan samenvoegen.

Sommigen zijn echt goed in overdrijven hier op deze forum.

Onthoud 1 ding: Demm ( Ithemmen ) e negh isaac !!

Adwenni nta

Izwan

Citaat van: allasian op 13/10/2005 om 18:23:42
Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 20:40:54
Veel Imazighen activisten creëren een probleem voor Imazighen in plaats voor Imazighen op te komen. Ze houden zich bezig met een domme anti-Arabieren en anti moslims propaganda. Zo houden ze zelf de mythe in stand dat Marokkanen uit Arabieren en Imazighen bestaan en uit moslims en niet moslims bestaan terwijl ze vrijwel allemaal zelf imazighen en moslims zijn. Als ze zo door blijven gaan dan creëren ze burgers oorlog onderling…
Wat vinden jullie van deze stelling?

Kan in sommige gevallen wel kloppen maar vind het vooral  een oppervlakkige benadering. Jouw visie lijkt mij vooral een stereo type beeld waar je op voortborduurt.
Dat is een stelling en geen visie.

Izwan

Citaat van: *Riffijnos* op 13/10/2005 om 21:03:41
Citaat van: Izwan op 07/10/2005 om 20:50:32
Je kan het ook anders bekijken:
De totalitaire westerche doctrine zit er nu goed ingestampt bij sommigen; er bestaat volgens deze atheistwaanzinigen geen plaats meer voor andersdenkenden. Als er een Amazigh is die er voor uitkomt moslim c.q. levensovertuiging op na te houden, dan wordt het grote complottheorieënboek uit de kast gehaald en vliegen de paranoïde hersenspinsels je om de oren.
Azul,
Wel makkelijk he, alle amazigh atheisten over 1 kam scheren.  Of is het net andersom? Dat er bij islamitische imazighen geen plaats meer is voor andersdenkenden?

Ik als Amazigh-Moslim, beoordeel nooit iemand op zijn geloof.  Een paar op deze forum wel, wil geen namen noemen.  Een mens is een mens, waar diegene in geloofd, is zijn/haar zaak.
Waarom zou ik als Amazigh-moslim niet kunnen samenwerken met een Amazigh atheist?
Ik denk zelf dat de Amazigh-moslims de probleem zijn van de verdeeldheid tussen imazighen, omdat velen weigeren de hand toe te rijken aan ongelovige imazighen.  Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om met een amazigh samen te werken, die constant de islam erbij betrekt bij amazigh geralateerde zaken.

Vele willen de islam als indentiteit gebruiken.
Nogmaals, De islam is een ideologie gebaseerd op geloofsovertuiging. Iedereen is vrij met zijn doen en laten.

Maar ook ik verwacht van de niet-islamitische amazigh activisten, dat zij de islam niet gaan afkrakken. Maar heb het tot heden, niet vaak zien gebeuren.

Nog een paar van zulke topics, hebben we echt nodig.  Voor sommigen is verdeeldheid belangrijker, dan samenvoegen.

Sommigen zijn echt goed in overdrijven hier op deze forum.

Onthoud 1 ding: Demm ( Ithemmen ) e negh isaac !!

Adwenni nta
Ik ben met je eens.
Ik scheer niet alle amazigh atheisten over 1 kam. Het was als een voorspiegel bedoeld.

Dora

Citaat van: *Riffijnos* op 13/10/2005 om 21:03:41
Citaat van: Izwan op 07/10/2005 om 20:50:32
Je kan het ook anders bekijken:
De totalitaire westerche doctrine zit er nu goed ingestampt bij sommigen; er bestaat volgens deze atheistwaanzinigen geen plaats meer voor andersdenkenden. Als er een Amazigh is die er voor uitkomt moslim c.q. levensovertuiging op na te houden, dan wordt het grote complottheorieënboek uit de kast gehaald en vliegen de paranoïde hersenspinsels je om de oren.
Azul,
Wel makkelijk he, alle amazigh atheisten over 1 kam scheren.  Of is het net andersom? Dat er bij islamitische imazighen geen plaats meer is voor andersdenkenden?

Ik als Amazigh-Moslim, beoordeel nooit iemand op zijn geloof.  Een paar op deze forum wel, wil geen namen noemen.  Een mens is een mens, waar diegene in geloofd, is zijn/haar zaak.
Waarom zou ik als Amazigh-moslim niet kunnen samenwerken met een Amazigh atheist?
Ik denk zelf dat de Amazigh-moslims de probleem zijn van de verdeeldheid tussen imazighen, omdat velen weigeren de hand toe te rijken aan ongelovige imazighen.  Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om met een amazigh samen te werken, die constant de islam erbij betrekt bij amazigh geralateerde zaken.

Vele willen de islam als indentiteit gebruiken.
Nogmaals, De islam is een ideologie gebaseerd op geloofsovertuiging. Iedereen is vrij met zijn doen en laten.

Maar ook ik verwacht van de niet-islamitische amazigh activisten, dat zij de islam niet gaan afkrakken. Maar heb het tot heden, niet vaak zien gebeuren.

Nog een paar van zulke topics, hebben we echt nodig.  Voor sommigen is verdeeldheid belangrijker, dan samenvoegen.

Sommigen zijn echt goed in overdrijven hier op deze forum.

Onthoud 1 ding: Demm ( Ithemmen ) e negh isaac !!

Adwenni nta

bazzzzz a tawmat..wallahila tawyetid

Timarzgha

Deze hele discussie is vaag geweest achteraf gezien
Je kunt je de vraag stellen of die kwallen die de islam telkens aanvallen amazigh activisten zijn of anti-islam activisten zijn
Ik krijg meer de indruk dat het vooral snotneuzen zijn van de laatste categorie die niets met de amazigh zaak te maken hebben, maar vanuit een zijlijn mensen toeroepen het andere pad te nemen
Met de wijsheid van nu hebben we denk ik de verkeerde discussie gevoerd

Dora

oww liefje..als je nou vanaf het begin met je koppige koppie had geluisterd dan zou je inzien dat dat is wat ik vanaf het begin heb proberen uit te leggen...

* grappig dat jij ook snotneuzen gebruikt...dat was mijn tekst >:( *

Timarzgha

Citaat van: L_L op 13/10/2005 om 22:59:12
oww liefje..als je nou vanaf het begin met je koppige koppie had geluisterd dan zou je inzien dat dat is wat ik vanaf het begin heb proberen uit te leggen...

* grappig dat jij ook snotneuzen gebruikt...dat was mijn tekst >:( *
Nou lief...ik had verwacht dat er heus wel een paar van die snotneuzen zouden reageren maar helaas gebeurde dat niet
Daarom zeg ik met de kennis van nu...enne ll gebruikt voortaan dat copyrechten ding weet ik dat ik niets van je mag lenen ;)

Dora

Citaat van: Timarzgha op 13/10/2005 om 23:05:20
Citaat van: L_L op 13/10/2005 om 22:59:12
oww liefje..als je nou vanaf het begin met je koppige koppie had geluisterd dan zou je inzien dat dat is wat ik vanaf het begin heb proberen uit te leggen...

* grappig dat jij ook snotneuzen gebruikt...dat was mijn tekst >:( *
Nou lief...ik had verwacht dat er heus wel een paar van die snotneuzen zouden reageren maar helaas gebeurde dat niet
Daarom zeg ik met de kennis van nu...enne ll gebruikt voortaan dat copyrechten ding weet ik dat ik niets van je mag lenen ;)

jij brengt toch nooit wat terug...a yacefar

wie moet er reageren dan??..

Timarzgha

Citaat van: L_L op 13/10/2005 om 23:07:20
Citaat van: Timarzgha op 13/10/2005 om 23:05:20
Citaat van: L_L op 13/10/2005 om 22:59:12
oww liefje..als je nou vanaf het begin met je koppige koppie had geluisterd dan zou je inzien dat dat is wat ik vanaf het begin heb proberen uit te leggen...

* grappig dat jij ook snotneuzen gebruikt...dat was mijn tekst >:( *
Nou lief...ik had verwacht dat er heus wel een paar van die snotneuzen zouden reageren maar helaas gebeurde dat niet
Daarom zeg ik met de kennis van nu...enne ll gebruikt voortaan dat copyrechten ding weet ik dat ik niets van je mag lenen ;)

jij brengt toch nooit wat terug...a yacefar

wie moet er reageren dan??..
Niemand moet maar aangezien ik hier een paar mondige atheisten met een dossis beledigende woorden had gezien, ging ik er van uit dat er op zn minst iemand zn mond  zou open trekken, maar gebeurde niet dus zeg ik achteraf nutteloos
ik breng je niets terug dat niet (aangegeven) van jou is :P

Dora

ben blij dat ze niet gerageerd hebben..zou toch alleen maar tot schelden uitlopen en beledegingen...ben blij dat ik de enige ben die de eer heeft om jou te mogen beledigen :P...