Imazighen activisten creëren een probleem

Gestart door Izwan, 06/10/2005 om 20:40:54

Timarzgha

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
je zegt:

Alleen al het beeld dat amazigh organisaties geleid worden door niet-moslims schept veel wantrouwen en mensen nemen afstand

Ook zullen zij niet geneigd zijn te willen nadenken over de toekomst want niemand wenst in zee te gaan met atheisten

vind dit belachelijk.
strijden we nu voor het tamazight of voor de islam?
tamazight en islam zijn 2 verschillende doelen en dienen niet gemengd te worden.
wil je niet met een anders denkende amazigh strijden dan draai je je om en ga je je maar bezig houden met andere dingen dan het tamazight.

een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
ahaa het is dus toch niet die harira vind namelijk deze opmerkingen even vreemd als de eerste :)
Nee meid de islam gaat hand in hand met alles want alle handelingen worden getoetst of het  hallal of harram is bv
De atheïsten hebben juist de neiging de moslims aan te vallen en dat hebben wij toch ook op deze site herhaaldelijk gezien
Maar ll los daarvan heerst er een sfeertje (terecht en onterecht) dat de atheïsten de leidende rol spelen en ook niet willen of zullen willen wijken voor moslims
Een keer was ik bij zo een gesprek aanwezig en wat mij meteen opviel dat zij zeggen ''en nooit zullen wij de lkoeffar volgen''
De moslims zullen dus nooit accepteren dat zij vertegenwoordigd gaan worden in eigen land door atheïsten of agnosten, dat is een feit
Nu kunnen we dat proberen te doorbreken en veel tijd eraan verspillen, uiteindelijk zijn moslims mensen die voet bij stuk houden
Het is dus onzinnig en wij moeten dus gewoon van het beeld af en vooral moeten atheïsten of andere ongelovigen die zich bezig houden met de amazigh bewegingen, zich niet mengen met islam zaken
Eigenlijk beter nog hun mond houden als het op geloof aankomt, want de praktijk wijst uit dat het meer schaadt dan het baadt
Het voornaamste doel moet wezen zoveel mogelijk achterban werven en dat doe je niet door herhaaldelijk de islam aan te vallen of te bekritiseren of uit te komen voor je lkoeffer ;)

Dora

aantal wel ja, aantal werken voor bewustwording van de imazighen in nl en omstreken...

Dora

Citaat van: Timarzgha op 06/10/2005 om 22:39:37
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
je zegt:

Alleen al het beeld dat amazigh organisaties geleid worden door niet-moslims schept veel wantrouwen en mensen nemen afstand

Ook zullen zij niet geneigd zijn te willen nadenken over de toekomst want niemand wenst in zee te gaan met atheisten

vind dit belachelijk.
strijden we nu voor het tamazight of voor de islam?
tamazight en islam zijn 2 verschillende doelen en dienen niet gemengd te worden.
wil je niet met een anders denkende amazigh strijden dan draai je je om en ga je je maar bezig houden met andere dingen dan het tamazight.

een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
ahaa het is dus toch niet die harira vind namelijk deze opmerkingen even vreemd als de eerste :)
Nee meid de islam gaat hand in hand met alles want alle handelingen worden getoetst of het  hallal of harram is bv
De atheïsten hebben juist de neiging de moslims aan te vallen en dat hebben wij toch ook op deze site herhaaldelijk gezien
Maar ll los daarvan heerst er een sfeertje (terecht en onterecht) dat de atheïsten de leidende rol spelen en ook niet willen of zullen willen wijken voor moslims
Een keer was ik bij zo een gesprek aanwezig en wat mij meteen opviel dat zij zeggen ''en nooit zullen wij de lkoeffar volgen''
De moslims zullen dus nooit accepteren dat zij vertegenwoordigd gaan worden in eigen land door atheïsten of agnosten, dat is een feit
Nu kunnen we dat proberen te doorbreken en veel tijd eraan verspillen, uiteindelijk zijn moslims mensen die voet bij stuk houden
Het is dus onzinnig en wij moeten dus gewoon van het beeld af en vooral moeten atheïsten of andere ongelovigen die zich bezig houden met de amazigh bewegingen, zich niet mengen met islam zaken
Eigenlijk beter nog hun mond houden als het op geloof aankomt, want de praktijk wijst uit dat het meer schaadt dan het baadt
Het voornaamste doel moet wezen zoveel mogelijk achterban werven en dat doe je niet door herhaaldelijk de islam aan te vallen of te bekritiseren of uit te komen voor je lkoeffer ;)

dan hebben jullie lekker pech, want niemand ter wereld wordt vertegenwoordigd door een moslim....wordt je in nl vertegenwoordigd door moslims dan??..in marokko, wordt je daar vertegenwoordigd door moslims?...

wat moeten we met atheistische, joodse of christelijke imazighen doen dan??..verbannen we onze eigen mensen??...

Timarzgha

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:43:51
Citaat van: Timarzgha op 06/10/2005 om 22:39:37
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
je zegt:

Alleen al het beeld dat amazigh organisaties geleid worden door niet-moslims schept veel wantrouwen en mensen nemen afstand

Ook zullen zij niet geneigd zijn te willen nadenken over de toekomst want niemand wenst in zee te gaan met atheisten

vind dit belachelijk.
strijden we nu voor het tamazight of voor de islam?
tamazight en islam zijn 2 verschillende doelen en dienen niet gemengd te worden.
wil je niet met een anders denkende amazigh strijden dan draai je je om en ga je je maar bezig houden met andere dingen dan het tamazight.

een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
ahaa het is dus toch niet die harira vind namelijk deze opmerkingen even vreemd als de eerste :)
Nee meid de islam gaat hand in hand met alles want alle handelingen worden getoetst of het  hallal of harram is bv
De atheïsten hebben juist de neiging de moslims aan te vallen en dat hebben wij toch ook op deze site herhaaldelijk gezien
Maar ll los daarvan heerst er een sfeertje (terecht en onterecht) dat de atheïsten de leidende rol spelen en ook niet willen of zullen willen wijken voor moslims
Een keer was ik bij zo een gesprek aanwezig en wat mij meteen opviel dat zij zeggen ''en nooit zullen wij de lkoeffar volgen''
De moslims zullen dus nooit accepteren dat zij vertegenwoordigd gaan worden in eigen land door atheïsten of agnosten, dat is een feit
Nu kunnen we dat proberen te doorbreken en veel tijd eraan verspillen, uiteindelijk zijn moslims mensen die voet bij stuk houden
Het is dus onzinnig en wij moeten dus gewoon van het beeld af en vooral moeten atheïsten of andere ongelovigen die zich bezig houden met de amazigh bewegingen, zich niet mengen met islam zaken
Eigenlijk beter nog hun mond houden als het op geloof aankomt, want de praktijk wijst uit dat het meer schaadt dan het baadt
Het voornaamste doel moet wezen zoveel mogelijk achterban werven en dat doe je niet door herhaaldelijk de islam aan te vallen of te bekritiseren of uit te komen voor je lkoeffer ;)

dan hebben jullie lekker pech, want niemand ter wereld wordt vertegenwoordigd door een moslim....wordt je in nl vertegenwoordigd door moslims dan??..in marokko, wordt je daar vertegenwoordigd door moslims?...

wat moeten we met atheistische, joodse of christelijke imazighen doen dan??..verbannen we onze eigen mensen??...

Vreemd genoeg wist ik dat je dit zou zeggen
Het is daarom ook een gevoelskwestie
Meeste mensen hebben toch een beeld dat marokko bestuurd word door mensen die zich bij naam moslim noemen
In ieder geval hebben zij nooit duidelijk aangegeven lkoeffar te zijn al zijn hun handelingen daar wel naar
Wat moeten we met atheïsten en zo voort? dat is dus een groot probleem dat eerder onderschat werd
Persoonlijk zou ik zeggen kies voor de belangen van het gehele volk en kom niet uit voor je ongeloof maar ik weet dat het moeilijk ligt
Als je zegt nee dat doen ze niet en zoals je zegt dan hebben jullie pech kan ik je vertellen dat wij allemaal pech zullen hebben
Eerst de doelen behalen en misschien dan geleidelijk mensen aanspreken dat ook ongelovige deel moeten kunnen uitmaken van de imazighen, in elk geval niet meteen uitschreeuwen dat je een trotse ongelovige bent vind ik
Nogmaals het schaadt meer dan het baadt en misschien zouden de atheisten hun conclusies moeten trekken en wat voorzichtiger aan moeten doen met het naar buiten brengen van hun ongeloof
Maar dat moet natuurlijk het volksbelang voorop staan en niet verdeeldheid ;)

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
je zegt:

Alleen al het beeld dat amazigh organisaties geleid worden door niet-moslims schept veel wantrouwen en mensen nemen afstand

Ook zullen zij niet geneigd zijn te willen nadenken over de toekomst want niemand wenst in zee te gaan met atheisten

vind dit belachelijk.
strijden we nu voor het tamazight of voor de islam?
tamazight en islam zijn 2 verschillende doelen en dienen niet gemengd te worden.
wil je niet met een anders denkende amazigh strijden dan draai je je om en ga je je maar bezig houden met andere dingen dan het tamazight.

een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
Groot knoop die moeilijk los te krijgen.
Ik weet dat geloof een individu keuze en zo moet blijven.
Ik weet ook dat de meeste Imazighen gelovigen zijn en  geloof maakt een deel van hun leven.
Ik weet ook dat zowel gelovigen als ongelovigen recht hebben om voor Tamazgha op te komen.
Ik weet dat gelovigen andere naar dingen kijkt en beleefd dan niet gelovigen.
Ik weet dat Tamazgha beide groepen nodig heeft.

Democratische zal ik voor Timazgha standpunt kiezen, maar ik ben niet tegen dat een niet moslim in de Amazigh organisatie zit zolang hij/zij accepteerd dat de meerderheid van Imazighen moslims zijn en hun wensen serieus neemt.

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:33:53


Citeer
Zo moeilijk is het ook niet. Je zei zelf dat je een paar kend, dan dien je alerter te zijn met hun ideen. Denk goed na of die ideen goed voor Tamazgha, anders werk niet mee.
Veel Imazighen zijn hiermee bewust. Het is een van de reden dat ze nog afstand van Amazigh bewegingen blijven nemen.

bekende van mij zijn allen oke...

het ging om de niet activisten omdat zij alleen schelden en haat promoten. ik gaf al aan dat een activist andere dingen te doen had..
Het gaat me niet om personen, maar hun ideen. 

Dora

de imazighen kende geen onderscheidt..er werd met elkaar samen geleefd gelovig of niet. pas sinds aantal jaren dat de amazigh zich zo heeft laten meeslepen door invloeden uit oosten loopt het uit de hand. we minachten onze eigen mensen en verkiezen andere mensen boven onze mensen.
nu is in mijn ogen iedereen gelijk hoor daar niet van, maar de bekrompenheid komt niet door de islam maar door aantal gekken die denken overal maar een islamitische staat te kunnen opzetten. denken aan anders denkenden komt niet voor in hun vocubulaire.
er bestaat geen volk dat alleen uit moslims bestaat...er is altijd wel een groepje die anders denkt..en weet je hoe de profeet daar mee omging; die had ze als buren en behandelde hen beter dan wie dan ook...vandaar de hadieth die daaruit is voortgevloeid over het goed behandelen van de buren.

even terug naar imazighen want in mijn ogen hoef je de islam niet bij elk wissewasje erbij te halen. is er hier geen angst vanuit islamitische imazighen??...angst om in contact te komen met anders denkenden..je gaat er heus niet door naar de hel hoor...

Dora


Citeer
Groot knoop die moeilijk los te krijgen.
Ik weet dat geloof een individu keuze en zo moet blijven.
Ik weet ook dat de meeste Imazighen gelovigen zijn en  geloof maakt een deel van hun leven.
Ik weet ook dat zowel gelovigen als ongelovigen recht hebben om voor Tamazgha op te komen.
Ik weet dat gelovigen andere naar dingen kijkt en beleefd dan niet gelovigen.
Ik weet dat Tamazgha beide groepen nodig heeft.

Democratische zal ik voor Timazgha standpunt kiezen, maar ik ben niet tegen dat een niet moslim in de Amazigh organisatie zit zolang hij/zij accepteerd dat de meerderheid van Imazighen moslims zijn en hun wensen serieus neemt.


dan staan wij op 1 lijn..

Dora

Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 22:57:44
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:33:53


Citeer
Zo moeilijk is het ook niet. Je zei zelf dat je een paar kend, dan dien je alerter te zijn met hun ideen. Denk goed na of die ideen goed voor Tamazgha, anders werk niet mee.
Veel Imazighen zijn hiermee bewust. Het is een van de reden dat ze nog afstand van Amazigh bewegingen blijven nemen.

bekende van mij zijn allen oke...

het ging om de niet activisten omdat zij alleen schelden en haat promoten. ik gaf al aan dat een activist andere dingen te doen had..
Het gaat me niet om personen, maar hun ideen. 

daar heb ik het ook over a slimmerd

Izwan

[quote author=L_
dan hebben jullie lekker pech, want niemand ter wereld wordt vertegenwoordigd door een moslim....wordt je in nl vertegenwoordigd door moslims dan??..in marokko, wordt je daar vertegenwoordigd door moslims?...

wat moeten we met atheistische, joodse of christelijke imazighen doen dan??..verbannen we onze eigen mensen??...

Citeer
Vandaar gaat het goed met deze wereld vooral Marokko!! Maar het is andere discusie.
Joden, Atheisen,....Imazighen worden beschermd. Maar hun wensen moet niet boven de wensen van de meerderheid Imazighen. Je geloof in democratische systeem toch?

Inuit

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
Ik vind deze uitspraak nogal kort door de bocht.
Waarop basseer je dit?

Dora

Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 23:04:34
[quote author=L_
dan hebben jullie lekker pech, want niemand ter wereld wordt vertegenwoordigd door een moslim....wordt je in nl vertegenwoordigd door moslims dan??..in marokko, wordt je daar vertegenwoordigd door moslims?...

wat moeten we met atheistische, joodse of christelijke imazighen doen dan??..verbannen we onze eigen mensen??...

Citeer
Vandaar gaat het goed met deze wereld vooral Marokko!! Maar het is andere discusie.
Joden, Atheisen,....Imazighen worden beschermd. Maar hun wensen moet niet boven de wensen van de meerderheid Imazighen. Je geloof in democratische systeem toch?

dat klopt. ben ik mee eens.
de meerderheid kan niet over het hoofd worden gezien.
ik zeg ook niet dat de moslims op de achtergrond moeten treden, ben er zelf 1 dus hoe kan ik dat beweren. het gaat er mij om dat mensen leren met elkaar om te gaan en prioriteiten stellen. strijden we voor 1 tamzgha dan strijden we voor zowel de islamitische als alle anderen...heel makkelijk..

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 06/10/2005 om 23:08:35
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
Ik vind deze uitspraak nogal kort door de bocht.
Waarop basseer je dit?


op de werkelijkheid...

Inuit

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 23:01:36
de imazighen kende geen onderscheidt..er werd met elkaar samen geleefd gelovig of niet. pas sinds aantal jaren dat de amazigh zich zo heeft laten meeslepen door invloeden uit oosten loopt het uit de hand. we minachten onze eigen mensen en verkiezen andere mensen boven onze mensen.
wanneer was dit?
en wanneer heeft de omschakeling plaatsgevonden?

Inuit

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 23:09:28
Citaat van: gebruiker01 op 06/10/2005 om 23:08:35
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:28:37
een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..
Ik vind deze uitspraak nogal kort door de bocht.
Waarop basseer je dit?


op de werkelijkheid...
tsjonge jonge zeg......je stelt me wel telleur met zo'n opmerking