Imazighen activisten creëren een probleem

Gestart door Izwan, 06/10/2005 om 20:40:54

Izwan

Veel Imazighen activisten creëren een probleem voor Imazighen in plaats voor Imazighen op te komen. Ze houden zich bezig met een domme anti-Arabieren en anti moslims propaganda. Zo houden ze zelf de mythe in stand dat Marokkanen uit Arabieren en Imazighen bestaan en uit moslims en niet moslims bestaan terwijl ze vrijwel allemaal zelf imazighen en moslims zijn. Als ze zo door blijven gaan dan creëren ze burgers oorlog onderling…
Wat vinden jullie van deze stelling?

Dora

nou het grappige van alles is dat de mensen die haat aansporen juist NIET de activisten zijn, maar kindjes die net bewust zijn geworden.
temhafan waha...

een echte activist is te druk bezig met projecten en spreekt het darija net zoals hij het tamazight spreekt.

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 20:49:18
nou het grappige van alles is dat de mensen die haat aansporen juist NIET de activisten zijn, maar kindjes die net bewust zijn geworden.
temhafan waha...

een echte activist is te druk bezig met projecten en spreekt het darija net zoals hij het tamazight spreekt.
Wat voor soort projecten?

Dora

projecten om iets op te zetten in arif bv...of projecten zoals tentoonstellingen, theater, zang, voorlichtingen enz enz...

de activisten die ik ken zijn of moslim en hebben respect voor alles en iedereen of het zijn minder gelovigen die ook respect tonen voor iedereen. ook arabieren en moslims...ben er zelf 1 en heb geen last van ze.

de 6 maanden bewuste amazigh die even de klus kwijt is zal heel wat roepen voordat hij alles op een rijtje heeft..heeft even tijd nodig.

je zei zelf dat we bezig waren om de knoop los te maken..t3ekreth?

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 20:56:26
projecten om iets op te zetten in arif bv...of projecten zoals tentoonstellingen, theater, zang, voorlichtingen enz enz...

de activisten die ik ken zijn of moslim en hebben respect voor alles en iedereen of het zijn minder gelovigen die ook respect tonen voor iedereen. ook arabieren en moslims...ben er zelf 1 en heb geen last van ze.

de 6 maanden bewuste amazigh die even de klus kwijt is zal heel wat roepen voordat hij alles op een rijtje heeft..heeft even tijd nodig.

je zei zelf dat we bezig waren om de knoop los te maken..t3ekreth?
De bedoeling van deze topic is ook om een bijdrag te leveren aan het losmaken van de kroop. 
projecten zoals tentoonstellingen, theater, zang, voorlichtingen enz enz... Denk jij dat dit wat Arif op dit moment nodig heeft? Wat voor soort voorlichtingen wordt gegeven?
P.S. ik weet dat er Imazighen activisten zijn die goed bezig zijn en doen hun best om iets voor Tamazgha te betekenen, maar er zijn ook veel slangen daar tussen die hebben anders doelen... Is het je niet opgevalen?

Dora

ach vergelijk ze maar met de python die een krokodil wil opeten...hij ontploft zelf ook...dus ver zullen deze gasten niet komen.
haat en nijd daar heb je alleen jezelf mee...leer je vijanden kennen, en je zult zien dat die vijand toch niet zo'n vijand is als je denkt.

maar begrijp verder wel wat je bedoeld hoor, maar heb jij een oplossing?
hoe kunnen we deze kinderen beetje verstand bijbrengen?

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:40:58
ach vergelijk ze maar met de python die een krokodil wil opeten...hij ontploft zelf ook...dus ver zullen deze gasten niet komen.
haat en nijd daar heb je alleen jezelf mee...leer je vijanden kennen, en je zult zien dat die vijand toch niet zo'n vijand is als je denkt.

maar begrijp verder wel wat je bedoeld hoor, maar heb jij een oplossing?
hoe kunnen we deze kinderen beetje verstand bijbrengen?
Ontmaskeren. Ze zorgen voor een slecht imago voor Imazighen bewegingen.

Dora


Timarzgha

Assalaam
Ik ben het natuurlijk zeker eens met izwan en ik vrees ook dat er mensen uit zijn op verdeeldheid zaaien op het gebied van het geloof
Alleen al het beeld dat amazigh organisaties geleid worden door niet-moslims schept veel wantrouwen en mensen nemen afstand
Ook zullen zij niet geneigd zijn te willen nadenken over de toekomst want niemand wenst in zee te gaan met atheisten en agnosten
Het is een schadelijke beeld dat zo snel als deze kwam ook zo snel mogelijk moet verdwijnen wa salaam

Dora

dan zijn de moslim activisten stommer dan ik d8..doe mij dan maar een atheist...pff..

Timarzgha

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:00:08
dan zijn de moslim activisten stommer dan ik d8..doe mij dan maar een atheist...pff..
misschien ligt het aan de harira maar ik begrijp niet wat mevrouw hiermee bedoeld ???

Dora

je zegt:

Alleen al het beeld dat amazigh organisaties geleid worden door niet-moslims schept veel wantrouwen en mensen nemen afstand

Ook zullen zij niet geneigd zijn te willen nadenken over de toekomst want niemand wenst in zee te gaan met atheisten

vind dit belachelijk.
strijden we nu voor het tamazight of voor de islam?
tamazight en islam zijn 2 verschillende doelen en dienen niet gemengd te worden.
wil je niet met een anders denkende amazigh strijden dan draai je je om en ga je je maar bezig houden met andere dingen dan het tamazight.

een atheist heeft meestal niet zoveel moeite om met een gelovige te werken, maar gelovigen hebben altijd moeite met atheisten...ik vraag me daarom af wie verstandiger is..

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:54:57
ontmaskeren is zo'n vaag begrip...



Zo moeilijk is het ook niet. Je zei zelf dat je een paar kend, dan dien je alerter te zijn met hun ideen. Denk goed na of die ideen goed voor Tamazgha, anders werk niet mee.
Veel Imazighen zijn hiermee bewust. Het is een van de reden dat ze nog afstand van Amazigh bewegingen blijven nemen.

Dora



Citeer
Zo moeilijk is het ook niet. Je zei zelf dat je een paar kend, dan dien je alerter te zijn met hun ideen. Denk goed na of die ideen goed voor Tamazgha, anders werk niet mee.
Veel Imazighen zijn hiermee bewust. Het is een van de reden dat ze nog afstand van Amazigh bewegingen blijven nemen.

bekende van mij zijn allen oke...

het ging om de niet activisten omdat zij alleen schelden en haat promoten. ik gaf al aan dat een activist andere dingen te doen had..

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 22:33:53


Citeer
Zo moeilijk is het ook niet. Je zei zelf dat je een paar kend, dan dien je alerter te zijn met hun ideen. Denk goed na of die ideen goed voor Tamazgha, anders werk niet mee.
Veel Imazighen zijn hiermee bewust. Het is een van de reden dat ze nog afstand van Amazigh bewegingen blijven nemen.

bekende van mij zijn allen oke...

het ging om de niet activisten omdat zij alleen schelden en haat promoten. ik gaf al aan dat een activist andere dingen te doen had..
Wat ze doen is dat goed voor Tamazgha of niet?