revieuw koning mo 6

Gestart door Timarzgha, 05/10/2005 om 22:29:46

Izwan

Citaat van: mouslati op 06/10/2005 om 21:31:09
Ik verkies ook junior boven zijn pa. Ook al zitten er vaak hele andere bedoelingen achter en zal hij het echt niet doen uit goedheid van zijn hart, maar er zijn wel degelijk sommige dingen vooruit gegaan sinds hij het voor het zeggen heeft.
Er zijn ook veel dingen achteruit gegaan toch?

mouslati

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:35:53
nou hij is in iedere geval knapper..das toch ook vooruitgang :-[

O plz L_L dat meen je toch niet?

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:34:23
hij heeft ook niet altijd alles in de hand he..die ministers kunnen er ook wat van..
Ze horen allemaal bij elkaar. Hij is eind verantwoordelijk toch?

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:35:53
nou hij is in iedere geval knapper..das toch ook vooruitgang :-[
Ik heb andere smaak.. hahaha

mouslati

Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 21:38:03
Citaat van: mouslati op 06/10/2005 om 21:31:09
Ik verkies ook junior boven zijn pa. Ook al zitten er vaak hele andere bedoelingen achter en zal hij het echt niet doen uit goedheid van zijn hart, maar er zijn wel degelijk sommige dingen vooruit gegaan sinds hij het voor het zeggen heeft.
Er zijn ook veel dingen achteruit gegaan toch?

Ik ben niet helemaal thuis in de marokkaanse politiek, laat ik het anders zeggen. Over het algemeen zijn mensen meer te spreken over zoonlief dan pa. Al was het maar voor het oog van de media

Dora

Citaat van: mouslati op 06/10/2005 om 21:38:09
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:35:53
nou hij is in iedere geval knapper..das toch ook vooruitgang :-[

O plz L_L dat meen je toch niet?

magar??..wallah hij is mooier..het is zeker mijn droomman niet, maar beter dan zijn papa is ie zeker wel..

Dora

Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 21:39:07
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:34:23
hij heeft ook niet altijd alles in de hand he..die ministers kunnen er ook wat van..
Ze horen allemaal bij elkaar. Hij is eind verantwoordelijk toch?

jaren terug heeft een oom van mij brieven geschreven naar de koning.
het ging om infrastructuur in oujda.
later bleek dat die brieven nooit zijn aangekomen omdat ze al waren verscheurd voordat ze bij de koning kwamen.

dus eindverantwoordelijke is ie zeker..maar dan moet ie wel alles onder zijn neus krijgen..

Izwan

Citaat van: mouslati op 06/10/2005 om 21:40:11
Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 21:38:03
Citaat van: mouslati op 06/10/2005 om 21:31:09
Ik verkies ook junior boven zijn pa. Ook al zitten er vaak hele andere bedoelingen achter en zal hij het echt niet doen uit goedheid van zijn hart, maar er zijn wel degelijk sommige dingen vooruit gegaan sinds hij het voor het zeggen heeft.
Er zijn ook veel dingen achteruit gegaan toch?

Ik ben niet helemaal thuis in de marokkaanse politiek, laat ik het anders zeggen. Over het algemeen zijn mensen meer te spreken over zoonlief dan pa. Al was het maar voor het oog van de media
De gif in de honing is moeilijk te zien.

Izwan

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:44:57
Citaat van: Izwan op 06/10/2005 om 21:39:07
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:34:23
hij heeft ook niet altijd alles in de hand he..die ministers kunnen er ook wat van..
Ze horen allemaal bij elkaar. Hij is eind verantwoordelijk toch?

jaren terug heeft een oom van mij brieven geschreven naar de koning.
het ging om infrastructuur in oujda.
later bleek dat die brieven nooit zijn aangekomen omdat ze al waren verscheurd voordat ze bij de koning kwamen.

dus eindverantwoordelijke is ie zeker..maar dan moet ie wel alles onder zijn neus krijgen..
Sommige mensen willen alleen brieven met goed nieuws ontvangen!!!

MissyR

Allebei het zelfde, maar de een is toch beter in schijnheilig doen dan de ander.

Dora

nou als hassan nog leefde dan had ik nog 10 jaar nodig voordat ik kon scheiden...dus er is nogmaals een kleine vooruitgang..

jallah dreb rasek m3a lhid...

Ouahida

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 21:53:17
nou als hassan nog leefde dan had ik nog 10 jaar nodig voordat ik kon scheiden...dus er is nogmaals een kleine vooruitgang..

jallah dreb rasek m3a lhid...

Kijk daar kan niemand tegen op denk ik.....

Timarzgha

#27
Alles wat deze slang doet gebeurd onder druk het is dus absoluut niet uit goede wil
Hassan de hond blafte veel waardoor veel dingen duidelijk waren en mensen steeds meer dachten aan afscheiding autonomie protesten en zo voort
Het tamazight werd duidelijk ontkend en aangevallen waardoor veel mensen naar elkaar toe werden gedreven
Deze slang mo 6 erkend het tamazight om die band te doorbreken maar aan de andere kant doet hij niets om het tamazight bij wet te regelen
Althans voor zover ik weet heeft hij dat niet gedaan
Hij is de uiteindelijke leider en dus direct verantwoordelijk voor alles wat er in marokko gebeurd, al haast hij zich wel vaak om de schuld af te schuiven op ministers en lage ambtenaren en bevolking
De rmexzen is de koning en de koning is de rmexzen hij doet slechts goed op vlak van schijnheiligheid
de mensen die beweren dat deze slang beter is dan de hond maken een grote fout
Het was zijn vader hassan de hond die zei om te riffijnen steeds net genoeg te geven om hun niet in opstand te laten komen
maar steeds net te weinig om vooruitgang te boeken
Zijn zoon volgt zijn vader zeer goed op en past het sluw toe
Maar er zijn mensen die hem beginnen te begrijpen wa sallaam

rifman

Gelukkig hoef ik en zal ik voor geen van beide kiezen. het verhaal van de vader is bekend. Met de komst van de zoon is er ook niet veranderd. In werkelijkheid heeft deze koning meer macht naar zigh toe getrokken. In de zin dat er meer ministeries onder zijn leiding staan. Niet dat hij daarvoor iets doet, maar hij behoudt het laatste woord.

Verder is in Marokko op zowel economisch als politieke vlak niet veel veranderd. De rechters kijken nog steeds naar afkomst en rang. Voor mij als Amazigh nog belangrijker, ik word niet erkend en mijn taal ook niet.

Anerzuf

Citeer
What are kingdoms but gangs of criminals on a large scale? What are criminals gangs but petty kingdoms? A gang is a group of men under the command of a leader, bound by a compact of association, in which the plunder is divided according to an agreed convention. If this villainy wins so many recruits from the ranks of the demoralized that it acquires territory, establishes a base, captures cities and subdues people, it openly arrogates itself the title of kingdom.

St. Augustin