Hoofdmenu

Arendan Damimun!!

Gestart door abrid, 04/10/2005 om 09:13:52

abrid

Azul marra,

Voor degenen die vandaag of morgen beginnen met vasten. Moge Allah swt ons vasten accepteren. Amien!

Ik vind het persoonlijk ook een uitdaging. De avonden van Arendan zijn dan ook uniek.


Wat vinden jullie speciaal aan Arendan behalve het vasten op zich?

Sterkte ermee!!

miss.F.

Citaat van: abrid op 04/10/2005 om 09:13:52
Azul marra,

Voor degenen die vandaag of morgen beginnen met vasten. Moge Allah swt ons vasten accepteren. Amien!

Ik vind het persoonlijk ook een uitdaging. De avonden van Arendan zijn dan ook uniek.


Wat vinden jullie speciaal aan Arendan behalve het vasten op zich?

Sterkte ermee!!

Jij ook een gezegend Arendan gewenst!

Het speciale vind ik het feit dat een overgrote deel van de moslims over de gehele wereld tegelijk aan het vasten zijn, dat creert toch enigzins een verbondenheid

abrid

Jij ook a utcma!!

Dat heeft zeker iets. Dat Moslims over de gehele aardbol vasten. Het heeft iets spiritueels.
Is zoiets als allemaal dezelfde kant op als je bid.

Lijkt me wel moeilijk voor Islamitische Eskimo's. Mits die er zijn :)

miss.F.

Citaat van: abrid op 04/10/2005 om 11:37:00
Jij ook a utcma!!

Dat heeft zeker iets. Dat Moslims over de gehele aardbol vasten. Het heeft iets spiritueels.
Is zoiets als allemaal dezelfde kant op als je bid.

Lijkt me wel moeilijk voor Islamitische Eskimo's. Mits die er zijn :)

ja wat dat bidden betreft: daar heb ik niet echt bij stil gestaan, misschien omdat toch niet voor iedereen tijdgebonden is (als ik werk bijv. haal ik het op een ;ater tijdstip in)

Maar, ik heb geen idee of er islamitische eskimo's zijn, zou zo maar kunnen. Tot voor kort wist ik ook niet dat je een grote groep moslims woonzaam is in midden- en latijns amerika

abrid

Ik zeg dat omdat er inhet uiterste noorden 6 maanden licht is en 6 maanden donker. Maar dit geld alleen voor de noordelijksten.

ameziane

Zijn er mensen die pas morgen beginnen dan?

Ook ik wel hier iedereen een prettige vastentijd toewensen.

Arendan d'hamimoun d'hamas3oed i marra iwdan nnegh!

miss.F.

ik sprak net met iemand die pas morgen gaat beginnen met het vasten omdat ie op Al Jazeera heeft gehoord dat de Europese landen pas morgen beginnen. En tja, als Al Jazeera dat zegt.....

Inuit

Citaat van: miss.F. op 04/10/2005 om 11:45:40
Tot voor kort wist ik ook niet dat je een grote groep moslims woonzaam is in midden- en latijns amerika
in welk land?

miss.F.

Citaat van: gebruiker01 op 04/10/2005 om 15:32:26
Citaat van: miss.F. op 04/10/2005 om 11:45:40
Tot voor kort wist ik ook niet dat je een grote groep moslims woonzaam is in midden- en latijns amerika
in welk land?

ik dacht oa mexico en brazilie

Dora

Citaat van: abrid op 04/10/2005 om 09:13:52
Azul marra,

Voor degenen die vandaag of morgen beginnen met vasten. Moge Allah swt ons vasten accepteren. Amien!

Ik vind het persoonlijk ook een uitdaging. De avonden van Arendan zijn dan ook uniek.


Wat vinden jullie speciaal aan Arendan behalve het vasten op zich?

Sterkte ermee!!

wat ik speciaal vind is de stem van  sudaysi waarvan ik de rillingen krijg tijdens de ramadan..natuurlijk ook de saamhorigheid die dan wordt gecreeerd..prachtig!!!

vroeger deed ik mee met de suhur..nu al jaren niet meer. maar in die tijd (was toen heel erg donker en koud)..ging ik na de suhur niet terug slapen, maar bidden en boeken lezen over de islam..dat gaf me toen ook een heel speciaal gevoel...ben daar nu wel mee gestopt...

miss.F.

Citaat van: L_L op 04/10/2005 om 15:41:34
Citaat van: abrid op 04/10/2005 om 09:13:52
Azul marra,

Voor degenen die vandaag of morgen beginnen met vasten. Moge Allah swt ons vasten accepteren. Amien!

Ik vind het persoonlijk ook een uitdaging. De avonden van Arendan zijn dan ook uniek.


Wat vinden jullie speciaal aan Arendan behalve het vasten op zich?

Sterkte ermee!!

wat ik speciaal vind is de stem van  sudaysi waarvan ik de rillingen krijg tijdens de ramadan..natuurlijk ook de saamhorigheid die dan wordt gecreeerd..prachtig!!!

vroeger deed ik mee met de suhur..nu al jaren niet meer. maar in die tijd (was toen heel erg donker en koud)..ging ik na de suhur niet terug slapen, maar bidden en boeken lezen over de islam..dat gaf me toen ook een heel speciaal gevoel...ben daar nu wel mee gestopt...

waarom ben je hiermee gestopt dan als je er een speciaal gevoel bij krijgt?

abrid

Citaat van: miss.F. op 04/10/2005 om 15:44:42
Citaat van: L_L op 04/10/2005 om 15:41:34
Citaat van: abrid op 04/10/2005 om 09:13:52
Azul marra,

Voor degenen die vandaag of morgen beginnen met vasten. Moge Allah swt ons vasten accepteren. Amien!

Ik vind het persoonlijk ook een uitdaging. De avonden van Arendan zijn dan ook uniek.


Wat vinden jullie speciaal aan Arendan behalve het vasten op zich?

Sterkte ermee!!

wat ik speciaal vind is de stem van  sudaysi waarvan ik de rillingen krijg tijdens de ramadan..natuurlijk ook de saamhorigheid die dan wordt gecreeerd..prachtig!!!

vroeger deed ik mee met de suhur..nu al jaren niet meer. maar in die tijd (was toen heel erg donker en koud)..ging ik na de suhur niet terug slapen, maar bidden en boeken lezen over de islam..dat gaf me toen ook een heel speciaal gevoel...ben daar nu wel mee gestopt...

waarom ben je hiermee gestopt dan als je er een speciaal gevoel bij krijgt?

Goeie vraag ;) Ik hou ook wel van tazwid maar meer van ene Said Ghamidi.

Dora


Citeer

waarom ben je hiermee gestopt dan als je er een speciaal gevoel bij krijgt?

om persoonlijke redenen..

abrid

Das een politiek antwoord maar oké duidelijk.

athsaynou

Arandan Damimoun marra idghoum...succes!