Hoofdmenu

Soussies leren

Gestart door Wardatoen, 03/10/2005 om 10:43:54

Tamment n Souss

Citaat van: ayned_m op 18/10/2005 om 14:45:50
azul khadduj!!!
ik ga niet met jou in dat shit!!! wat ik wil zeggen is "Let op jouw woorden"!!!meer niet
azul
AYNED

Khadduj? Wat bazel jij nou allemaal? Aha, ik weet het alweer....ik heb hier van gehoord. Ik dacht laat ik even een poging wagen. Niet iedereen is Khadduj, Khadduj heeft ons wel beïnvloed.

Ik weet het, onze vrouwen zijn te dominant en zijn nou eenmaal geen katjes die je zonder handschoenen moet aanpakken.

Ik pik alles van Khadduj inu.


Tamment n Souss


ayned_m

heheheheh!
Dat is toch mooi!!!!! het schijnt te zijn dat onze broeders isousiyyen een sterke band hebben met china! want zelfs hun viol lijkt op die van ichinwiyyen!!! wij hebben zelfs een tachinwit in souss!! dus waarom niet? hehhehheh

mara

Citaat van: ayned_m op 18/10/2005 om 14:55:06
het schijnt te zijn dat onze broeders isousiyyen een sterke band hebben met china!
En dat komt door...?

Tamment n Souss

Citaat van: mara op 18/10/2005 om 14:56:40
Citaat van: ayned_m op 18/10/2005 om 14:55:06
het schijnt te zijn dat onze broeders isousiyyen een sterke band hebben met china!
En dat komt door...?

Azul,

Mara, niks van hem aantrekken. Er zijn overeenkomsten in de muziek en zelfs in het uiterlijk, maar we hebben geen sterke band met China.

Tamment n Souss

Citaat van: Inuit op 18/10/2005 om 13:52:14
Er is toch geen (of nauwelijks) verschil tussen Tassoesiet en Tachelhiet?
Of zie ik het nou verkeerd...

Tamazight n Rif=Tarifit   -   Irifiyen

Tamazight n Atlas=Tamazight/Tashelhit - Iselhiyen

Tamazight n Souss= Tashelhit/Tasoussiet - Isoussiyen

Zo duidelijk?


Inuit

Citaat van: Tamment n Souss op 18/10/2005 om 15:00:59
Citaat van: Inuit op 18/10/2005 om 13:52:14
Er is toch geen (of nauwelijks) verschil tussen Tassoesiet en Tachelhiet?
Of zie ik het nou verkeerd...

Tamazight n Rif=Tarifit   -   Irifiyen

Tamazight n Atlas=Tamazight/Tashelhit - Iselhiyen

Tamazight n Souss= Tashelhit/Tasoussiet - Isoussiyen

Zo duidelijk?


Nee, want mijn vraag was niet of voor mij de Amazigh talen van Marokko wilde opsommen. ::)
Overigens zou in dat geval je lijstje ook niet compleet zijn, maar dat even terzijde.

Heb een studiegenoot die uit Ouarzazate komt en hij spreekt altijd Tacelhit met een Soussie, hij vertelde mij dat Souassa gewoon ook Ichelhieyn zijn, en dat hun taal marginaal afwijkt van het Tacelhiet wat hij spreekt. Vandaar mijn vraag.

Masja

[het schijnt te zijn dat onze broeders isousiyyen een sterke band hebben met china!


Azul,

Mara, niks van hem aantrekken. Er zijn overeenkomsten in de muziek en zelfs in het uiterlijk, maar we hebben geen sterke band met China.
Citeer

er zijn idd overeenkomsten in de muziek , ook qua uiterlijk zien de imazighen a souss er soms uit als aziaten, ooit maakte de zijderoute vauit china een omweg hierlangs...zie onderaan http://nl.wikipedia.org/wiki/Zijderoute

Tamment n Souss

Citaat van: Inuit op 18/10/2005 om 15:10:38
Citaat van: Tamment n Souss op 18/10/2005 om 15:00:59
Citaat van: Inuit op 18/10/2005 om 13:52:14
Er is toch geen (of nauwelijks) verschil tussen Tassoesiet en Tachelhiet?
Of zie ik het nou verkeerd...

Tamazight n Rif=Tarifit   -   Irifiyen

Tamazight n Atlas=Tamazight/Tashelhit - Iselhiyen

Tamazight n Souss= Tashelhit/Tasoussiet - Isoussiyen

Zo duidelijk?


Nee, want mijn vraag was niet of voor mij de Amazigh talen van Marokko wilde opsommen. ::)
Overigens zou in dat geval je lijstje ook niet compleet zijn, maar dat even terzijde.

Heb een studiegenoot die uit Ouarzazate komt en hij spreekt altijd Tacelhit met een Soussie, hij vertelde mij dat Souassa gewoon ook Ichelhieyn zijn, en dat hun taal marginaal afwijkt van het Tacelhiet wat hij spreekt. Vandaar mijn vraag.

Azul,

Vul mijn lijstje dan aan, zou ik zeggen. Maar wat betreft bovenstaande, dat is ook wel zo. Een gedeelte van Ouerzazate spreekt hetzelfde Tashelhit als dat van Agadir.

Dus Tazarine, Taznakht e.d.

Inuit

Citaat van: Tamment n Souss op 18/10/2005 om 15:46:37
Maar wat betreft bovenstaande, dat is ook wel zo. Een gedeelte van Ouerzazate spreekt hetzelfde Tashelhit als dat van Agadir.
Thanx