Hoofdmenu

islamitische namen.

Gestart door najat29, 19/09/2005 om 23:36:38

najat29

Of heb je nog geen kinderen??

abrid

eentje, ben nu 3 jaar getrouwd!!

Oké dan. Een bekende uitspraak van dhr. Qaddur is: Leer zoveel talen als je kan maar begin bij die van je moeder.


najat29

Leuk.. een jongen of een meisje? ik zelf heb twee jongens.. maar inderdaad een moedertaal is belangrijk ook als ze naar marokko gaan dan kunnen ze de taal en mensen begrijpen.. het is altijd mooi meegenomen.


abrid


najat29


najat29


najat29

vraag ik teveel? of begrijp ik dit verkeerd..

abrid

mijn pm doet het niet ;)

Het is een jongen.

najat29

ahenzjar.. dat bedoel je of niet?

najat29


abrid

ja dat klopt, aharmuc(ahamush) gebruiken Ait Wayagher en Ibequyen ook. Van welke taqbitc ben jij?

onwetend

Citaat van: najat29 op 20/09/2005 om 11:14:41
of ahram..
bij is dit een beledigend woord (awayager) ahram wzied ahram

Inuit

Citaat van: najat29 op 19/09/2005 om 23:36:38

salaam aleikum allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, ik ben een moeder met twee kinderen.. ze zijn half marokkaans en half nederlands..ik heb veel meegemaakt in mijn leven.. ik heb mijn ouders heel jong verloren.. toen mijn moeder overleed ben ik afgedwaald.. mijn familie was tegen mij (afgunstig en jaloers) dus voelde ik ook niks meer voor de islam in die tijd...


ik heb toen mijn kind geboren werd hem een gewoone naam gegeven als voornaam ( niet islamitisch) zijn tweede naam is wel islamitisch omdat ik dat zo wou.. mijn jongste zoontje heb ik wel een islamitsche voornaam gegeven omdat ik toen wel weer in de islam begon te geloven en ik dat nog steeds doe..


mijn familie beweerd dat zijn eerste naam niet islamitisch is ( omdat ze de naam niet kennen.. maar volgens internet is dat wel zo, hij heeft ook een tweede naam erbij.. ze zijn allebei besneden omdat ik dat wou uit geloofsovertuiging.. mij vraag is nu dus..



moet ik de naam van mijn oudste kind veranderen.. omdat ik er zo op aangekeken wordt door andere mensen, ( er zijn mensen die zeggen dat het niet verplicht is )islam zit toch in je hart en niet in je naam.. misschien wordt hij wel de beste moslim.. alsjeblieft help mij .. want het doet zoveel pijn.. anderen doen mij nog meer pijn.. ik weet niet wat te doen... bedankt alvast..

salama Najat
aleikom assalaam,

Ten eerste moet je ervoor zorgen dat anderen jou niet een slecht gevoel bezorgen, anders ben je je leven voor anderen aan het leven, als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat betreft de naam, zoals abrid al zei en dat is ook wat ik heb gehoord en gelezen, is het in de islaam jou enige plicht als ouder om je kind een naam te geven met een goede/mooie betekenis, in welke taal jij dit doet is geheel aan jou.

succes verder.

Dora

oww wuuuhahahahaha...waarom zeg jij mij na :P

najat29