EEN AMAZIGHORGANISATIE

Gestart door _AMAZIGH_, 03/07/2003 om 21:23:43

_AMAZIGH_

Ik zoek mensen met name studenten die samen met mij en 3 vrienden een Amazigh organisatie willen vormen. Met als taak activiteiten organiseren over de Amazighcultuur (geschiedenis, politiek, poesie, liederen, etc). Het doel is een organisatie met leden over heel Nederland, dus niet zozeer plaatsgebonden.
Onze activiteiten moeten ook toegankelijk zijn voor alle leeftijden en geslachten. Dus het moeten geen activiteiten zijn waar er gezopen word.
Verder zie ik dat bij die andere organisaties dat er te weinig dames zitten. De Amazighcultuur is iets van ons allen niet alleen maar mannen.

Ik roep jullie dus op om samen met mij en anderen een nette, intelectuele Amazigh Organisatie te vormen. Wie heeft er interesse?

Tasoussiet

Beste Amazigh,

Zijn zuidelijke Imazighen ook welkom? Aangezien de gastvrijheid hier nogal beperkt is. Als dat zo is ben ik bereid om mij hiervoor aan te melden.

Gaarne reactie.

Tasoussiet.

P.S. Ik ben geen studente (niet meer, nl afgestudeerd)

_AMAZIGH_

Azul aythma sitma

Voor oualtma Tasoussiet, man zakain a oualtma?
Natuurlijk ben je welkom. Ik wil een organisatie die alle Imazighen vertegenwoordigt. Uit het hele Tamazgha (van Egypte tot aan de Canarische Eilanden om het zo uit te drukken). Ik haat die onderscheid tussen Iriffiyen, isoussien, shloe7 etc. We moeten de handen in 1 slaan! je bent welkom! Ayuz!

Tasoussiet

Beste Amazigh,

Dan meld ik mij deze aan! Wil je mij op de hoogte houden van eventuele akties? Sinds jij vandaag lid ben geworden, neem ik aan, ben ik zeer blij dat jij er anders over denkt.

Groetjes,

Tasoussiet

_AMAZIGH_

AZUL

voor Tasoussiet: Ik was al eerder lid maar was mijn wachtwoord kwijt, heb dus als gast meegedaan. zie ook die gedichten.

verder houd ik je zeker op de hoogte. Ik wil eerst een groep mensen hebben die bereid zijn en dan een activiteitenplan opzetten.

Ik (Gast)

Azul Ouma Amazigh en watchma Tasoussiet,

Wij Imazighen hebben geen hersens, en hiermee bedoel ik dat wij geen hersens hebben.

Iedereen wil een eigen website, eigen mening als de enige echte mening en eigen organisatie.!!!!!!
Ik heb ook een eigen organisatie en die bestaat uit mezelf.

Ouma Amazigh,
Ik weet dat je helemaal niet begrijp van mijn vroerig regels.
Waarom ga je een eigen organisatie vormen?
In Nederland zijn hier veel Imazighen organisaties en in Marokko ook.
Waarom wordt je geen lid van een van die organisaties en dan kan je er werken voor het vormen voor e'e'n Amazigh organisarie met de andere organasaties die overal bestaan.

Thanemmiert

Farid (Gast)

Webmaster heeft hier verteld dat ze bezig zijn met het vormen van een eenheid tussen Imazighen in Nederland. Ze zijn er dus meebezig.
Stuur een Email aan de Master van deze web voor verder Informatie.

MVG

_AMAZIGH_

Azul

Voor ouma IK: Ik ben al van twee organisaties lid: Syphax en Bades. Maar ik wil nu juist een organisatie stichten om hetgene te doen waar zij te kort schieten. en als je mijn verhaal hebt gelezen dan weet je wat ik bedoel.

Ik vind het ook heel goed dat die organisaties bestaan, en ik draag een steentje bij waar ik kan. Maar ik merk dat er dingen blijven liggen.

Een nieuwe organisatie zie ik dan ook als een aanvulling niet als een iets wat alleen op zich zelf staat.

Hopelijk is het nu iets duidelijker.

tqadigh kaniw

tannemirt 3E

Ik (Gast)

Wat je in je organisatie wilt doen, kan je bijv. ook bij Syphax doen.

Als er weinig vrouwen in Syphax zijn, dan kan je hier de vrouwen uitnodigen om lid te worden van syphax.

Vertel mij waarom zullen sommige Ideeen wel luken in Je organisatie, maar niet in Syphax of in een Ander organisatie.

Ik heb hier ooit de mensen verzocht om 1 organisatie te vormen voor alle Imazighen en de eerste stap is de eenheid tussen de organisaties hier in Nederland.
En Inderdaad, farid, de webmaster zei dat ze ermee bezig zijn.

Thanemirt.

_AMAZIGH_

Azul

Voor ouma Ik: Ik zal je dat uitleggen. Het gaat mij niet alleen om de vrouwen, al vind ik dat die ook betrokken moeten zijn. Maar vaak zijn ze niet betrokken omdat bijv. de activiteiten die georganiseerd worden niet echt aansluiten bij dames. Vaak komen mensen (imazighen) om naar de muziek, poesie te luisteren en bier te drinken. Ik vind het niet verwonderlijk dat de dames niet komen.
Zoals ik al zei ik draag mijn steentje bij waar ik kan bij deze organisaties (Syphax en Bades), maar op het gebied van wat ik daarnet zei zien die Organisaties weinig. Als ze een activiteit organiseren dan gaat het ook om de financien, immers de organisatie moet blijven voort bestaan. Dus ze maken reclames in marokkaanse centra, cafes etc. Dus kun je al van tevoren weten dat er van allerlei volk naar die activiteiten komt. wat ik wil is waar die organisaties tekort schieten daar op inspringen. Deze organisaties hebben een naam en een bepaalde aanhang geworven. Wat ik nu wil is me meer op de studenten en afgestudeerden richten.

en nette activiteiten waar er niet gezopen of geblowed wordt.
Ik en drie vrienden van me lopen al een jaar met dit idee en afgelopen woensdag zijn we met een opzet begonnen.

Tannemirt
    3E

ps: zoals ik al zei, ik zie het meer als een aanvulling op de bestaande organisaties.

IK (Gast)

" Maar vaak zijn ze niet betrokken omdat bijv. de activiteiten die georganiseerd worden niet echt aansluiten bij dames. Vaak komen mensen (imazighen) om naar de muziek, poesie te luisteren en bier te drinken. Ik vind het niet verwonderlijk dat de dames niet komen."

Ja maar dat kan je met die mensen van Syphax bespreken en samen naar oplossingen zoeken.
Zodat er rekening met iedereen gehouden moet worden.

"Deze organisaties hebben een naam en een bepaalde aanhang geworven."
Zo moet het niet zijn. Een Organisatie moet ieder Amazigh vertegenwoordigen en naar ieder Amazigh luistern.
De Kurden en Basken hebben ook 1 organisatie en geen organisatie voor vrouwen, en de andere voor studenten en de andere voor Alkohol drinkers, etc.
En Dat moeten wij ook doen.

" Wat ik nu wil is me meer op de studenten en afgestudeerden richten. "
Ik denk dat de meeste studenten met mee eens zijn.
Ik ben ook een student en ik ken ook andere studenten en deze willen dat  alle die kleine Amazigh organisatie met elkaar verenigen.

"nette activiteiten waar er niet gezopen of geblowed wordt."

IK ben met je eens, maar ik vind dat dit besproken moet worden tussen de organisaties en de leden.
En we moeten naar elkaar luistern als we een eenheid willen vormen.

"ps: zoals ik al zei, ik zie het meer als een aanvulling op de bestaande organisaties."

Ik geloof je wel, maar ik geloof in 1 Amazigh organisatie voor Alle Imazighen. En we moeten rekening houden met vrouwen, Moslims, Atheisten, etc.
Zoals alle andere volkeren, vind ik dat wij geen organisaties moeten hebben, maar 1 organisatie.
Zo hebben het  de kurden , basken en de ierren gedaan, en wij moeten het ook doen.

Ik zou het leuk vinden als syphax en Badis hier met ons komen discussieren over het vormen van een Amazigh organisatie.

PS.
Ouma, dit was mijn eigen mening en ik denk dat wij met elkaar verschillen over de manier van aanpak .
Dit is de democratie, maar ik ben benieuwd naar de mening van de anderen hier.

Tasoussiet

Ik,

Jemig, je gaat hier wel erg ver in, zeg!!! De jongen wil gewoon met enkele mensen een leuke organisatie vormen. Daar vind ik persoonlijk niks mee; we leven in een democratie en mag je doen wat je wil.Moeten wij Imazighen ons dan elke keer zo ernstig bezig houden met onze identiteit? Ik word er gewoon moe van. Ik heb de indruk dat jij je ideeën hier wil opdringen.Laten wij het aub leuk houden en als Ik mee wil doen met het opzetten van een organisatie is hij/zij van harte welkom, of niet Amazigh? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.Ik, je zal het wel allemaal goed bedoelen, maar laten we Syphax en etc. er buiten houden.Een frisse wind tussendoor kan ook geen kwaad, wordt wel eens gezegd. 1 Organisatie vormen is onmogelijk; daarvoor zijn de meningen te verdeeld. Je hebt toch ook geen 1 politieke partij in Nederland?

U zijt gegroet.

Tasoussiet.

Tarwra

Azul Felawen
Ik weet waarom< ik> zo emotioneel op de actie van <amazigh> reageert.
Namelijk omdat hij bang is om vrij te zijn en te denken, tot die tijd azul.

IK (Gast)

CiteerIk weet waarom< ik> zo emotioneel op de actie van <amazigh> reageert.
Namelijk omdat hij bang is om vrij te zijn en te denken, tot die tijd azul.  

Probeer eerste te denken voordat je hier een onzin gaat schrijven.

Amazigh heeft hier een oproep gedaan om een Amazigh organisatie te vormen, en je reageert niet op zijn oproep maar op mijn mening!!!!!????
Als je wilt vrij zijn en denken waarom heb je niet aangemeld om lid te worden?
Met stom mensen zoals je wil ik geen organisatie vormen.

_AMAZIGH_

Azul aythma, sithma

Ik wil iedereen die een bericht heeft gestuurd bedanken. Jullie zullen snel horen wanneer en waar onze eerste bijeenkomst zal plaatsvinden.

Tannemirth
   3E

ps: willen zij die nog geen bericht hebben gestuurd, niet naar mijn box hier sturen maar naar mijn e-mailadres:  ammazigh@hotmail.com. Tqadigh kaniw!;)