Hoofdmenu

** Mudrus 1935 - 2005 **

Gestart door *-RiFFijn0s-*, 13/09/2005 om 16:57:20

rifman

Wisten jullie dat hij Imam was en dat hij 8 jaar op de koran school heeft gezeten??

Hier een van zijn bekendste liedjes:

Ssarigh timura marra, Temsaman ur tt wwidegh
Ttaregh arebbi deg wussan ad in awdegh

Mechar zrint tittawin nhar un dhin gha xeccegh
mechar zrint d tiscrin

zrint tarbat d tamezyant, tenna-yi nec 3izzegh
wcin mlyun d uzyen yenni d ayi yexsen
ura d addud inu am rqareb ibedd


Ik heb veel landen bezocht
in temsaman ben ik nooit geweest
ik vraag god ooit er te kunnen zijn
De dag dat ik aankwam heb ik veel schatjes gezien
Ik heb een jonge meisje gezien die me vertelde dat ze geliefd is
...........


noemid

mag god hem genadig zijn. athyahem arebi

azul azul

athsaynou

Citaat van: student1980 op 22/09/2005 om 18:27:31
Je moet 'terugluisteren' drukken. Daar is het laatste gedeelte van de uitzending te vinden, dat over Mudrus gaat.

Bedankt nog.

Ik vind eht liedje fekam ghi laghira echt mooi...vooral toen ik hoorde dat hij overleden is heb ik hem steeds achterelkaar gehoord..

rifman

Deze is ook een bekende van hem:

Subhank ya alwahid y alqehhar (lof aan allah de grootste)
a wenni ixerqen djiret yexereq ura d nhar (hij die de dag en nacht heeft egschappen)
yexreq sidna malik itsarraf d re3mar (hij di sidna malik geschappen heeft, die over leven en dood gaat)


Tittawin min zrint am djiret am nhar (de ogen alles wat ze gezien hebebn dag en nach)

Ura d aqemmum ad i33awed min dja yeqqar (de mond zal ook alles vertellen wat het ooit heeft gezegd)

d ccek i dh ayi igharren a ya nnes a yagheddar (het is de lust der leven dat me heeft verraden).

.......

En natuurlijk die een die over Mekka gaat....



Citaat van: m'Izran op 23/09/2005 om 12:36:30
Citaat van: student1980 op 22/09/2005 om 18:27:31
Je moet 'terugluisteren' drukken. Daar is het laatste gedeelte van de uitzending te vinden, dat over Mudrus gaat.

Bedankt nog.

Ik vind eht liedje fekam ghi laghira echt mooi...vooral toen ik hoorde dat hij overleden is heb ik hem steeds achterelkaar gehoord..

athsaynou

#19
Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 12:42:09
En natuurlijk die een die over Mekka gaat....

wat is de titel ervan?

Idir

Citaat van: L_L op 22/09/2005 om 18:09:08
ow jeetje dit wist ik niet...

moge hij de mensen boven net zo vermaken met zijn muziek zoals hij hier heeft gedaan.

allah ie rehmoe

Maak je daar maar geen zorgen over, dat komt wel goed! ;)

Att yarham akuc ........

rifman

Hij kan natuurlijk ook een van zijn eerste ambten  weer oppakken. Koran onderwijzen of Imam zijn.

Citaat van: Idir op 23/09/2005 om 12:47:16
Citaat van: L_L op 22/09/2005 om 18:09:08
ow jeetje dit wist ik niet...

moge hij de mensen boven net zo vermaken met zijn muziek zoals hij hier heeft gedaan.

allah ie rehmoe

Maak je daar maar geen zorgen over, dat komt wel goed! ;)

Att yarham akuc ........

Dora

nee dat hoeft, hij hoeft toch geen mensen meer te onderwijzen die God al bereikt hebben...nee laat ze nu maar lekker genieten...

rifman

Citaat van: L_L op 23/09/2005 om 13:25:04
nee dat hoeft, hij hoeft toch geen mensen meer te onderwijzen die God al bereikt hebben...nee laat ze nu maar lekker genieten...

Daar zit wat in... je bent er al, waarvoor zou je moeten bidden dan... Om er te komen????

athsaynou

Citaat van: m'Izran op 23/09/2005 om 12:43:10
Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 12:42:09
En natuurlijk die een die over Mekka gaat....

wat is de titel ervan?


Rifman...ik verzamel izran wat is de titel als je het weet?

Dora

Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 13:26:28
Citaat van: L_L op 23/09/2005 om 13:25:04
nee dat hoeft, hij hoeft toch geen mensen meer te onderwijzen die God al bereikt hebben...nee laat ze nu maar lekker genieten...

Daar zit wat in... je bent er al, waarvoor zou je moeten bidden dan... Om er te komen????

exact, even flink laten horen dat het arabisch niet de taal van het paradijs is..;)...hyeah a mudrus ennegh..

rifman

Ik zal het aan mama vragen...

Zij heeft kent veel zijn liedjes uit haar hoofd en is vaak naar bruiloften geweest waar hij opgetreden heeft.

Zij heeft me een keertje zijn hele levensverhaal verteld... Bijvoorbeeld over zijn nicht waarvan hij zielsveel hield en waarvoor hij een liedje heeft gezonen (ook een heel mooi lied)....


Citaat van: m'Izran op 23/09/2005 om 13:27:45
Citaat van: m'Izran op 23/09/2005 om 12:43:10
Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 12:42:09
En natuurlijk die een die over Mekka gaat....

wat is de titel ervan?


Rifman...ik verzamel izran wat is de titel als je het weet?

athsaynou

Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 13:30:02
Ik zal het aan mama vragen...

Zij heeft kent veel zijn liedjes uit haar hoofd en is vaak naar bruiloften geweest waar hij opgetreden heeft.

Zij heeft me een keertje zijn hele levensverhaal verteld... Bijvoorbeeld over zijn nicht waarvan hij zielsveel hield en waarvoor hij een liedje heeft gezonen (ook een heel mooi lied)....


Citaat van: m'Izran op 23/09/2005 om 13:27:45
Citaat van: m'Izran op 23/09/2005 om 12:43:10
Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 12:42:09
En natuurlijk die een die over Mekka gaat....

wat is de titel ervan?


Rifman...ik verzamel izran wat is de titel als je het weet?

Ik zou je echt dankbaar zijn...als je dat wilt doen...ik verwacht het antwoord van je...

Dora

mudrus heeft opgetreden op de bruiloft van mijn ouders..hij was heel bekend in qzeneya..en iedereen vroeg hem op zijn bruiloft in onze dcar...

wel mooi om te horen dat mensen toen niet moeilijk deden over mengen van mannen en vrouwen...ze keken elkaar gewoon aan..en nu moeten ze in hele andere zaal anders komen ze niet...heeeeeeeel jammer.

rifman

Hij heeft ook liedje dat Mudrus heet:

A mudrus inu, ma drust drust i yisi wur nnec

Oh mijn mudrus, jouw hart heeft het niet makkelijk gehad of zo iets

Mudrus betekent overgines iemadn die slank is, en dus het tegenovergestelde van Dikkerd. Iemand met een mooi figuur.

ER was ooit een verhaal over een dikke man in  ARif, die heel de avond imedyazen alleen over Imudrusen hoorde zingen.. Hij werd kwaad en heeft in Remrah zitten schreeuwen: Wat over ons Iqabbuzen, tellen we niet mee of zo???



Citaat van: L_L op 23/09/2005 om 13:28:12
Citaat van: rifman op 23/09/2005 om 13:26:28
Citaat van: L_L op 23/09/2005 om 13:25:04
nee dat hoeft, hij hoeft toch geen mensen meer te onderwijzen die God al bereikt hebben...nee laat ze nu maar lekker genieten...

Daar zit wat in... je bent er al, waarvoor zou je moeten bidden dan... Om er te komen????

exact, even flink laten horen dat het arabisch niet de taal van het paradijs is..;)...hyeah a mudrus ennegh..