Al Hoceima in Week 36 ...

Gestart door Loualidi, 13/09/2005 om 22:32:11

Loualidi

Hier volgt een opsomming van een aantal misstanden die door de marokkaanse organisatie van mensenrechten, afdeling Al Hoceima op een rij zijn gezet:

1. een bootverbinding tussen Al Hoceima en Almeria is verre van voldoende! Al Hoceima verdient beter! Daarom vragen ze om een extra verbinding tussen onze stad en het spaanse vastenland! Malaga is een goede optie in deze.

2. De huidige verbinding ontbreekt aan de meest essentiele elementen voor een menselijke overtocht. " Sara 1" is een verouderd stuk schroot wat in het verleden is gebruikt door de egyptenaren voor veetransport tussen Egypte en Turkije. De boot is nog nooit op tijd vertrokken of aangekomen.

3. Vleigreizen zijn in marokko nergens zo prijzig! Wil je een ticket naar Agadir, Casablanca, Rabat of Fes dan kun je al voor amper 200 euries heen en terug vanuit Brussek of Amsterdam.... wil je  naar Al Hoceima dan moet je ruim 450 euries dokken terwijl de afstand juist kleiner is naar Al Hoceima! Royal Air Maroc wil zo de monopolie houden en de plaatselijke bevolking blijven uitmelken!

4. Deze zomer hebben zich een aatal voedselvergiftigingen voorgedaan in Al Hoceima zoals nooit eerder tevoren.... gedacht wordt dat er gemanipuleer in het spel is door obscure elementen die de stad in discrediet willen bregen.

5. De Nederlandse delegatie die deze zomer ook Al Hoceima aandeed (met de befaamde boot in het kader van de 400 of 700 jarige bestaan van de marokko-NL relaties) is door Ighabieen bewust uitgejouwd tijdens hun optredens om zo de Riffijnse bevolking in discrediet te bregen.

6. Aan de legitieme eisen van de werknemers van het toeristencomplex Quemado wordt niet geluisterd!  De actiegroep is al vanaf juni 2005 in staking ....zonder dat iemand naar hun stm luistert!

7. Er worden nog steeds (afgelopen zomer 4x voorgekomen) mensen gefolterd in detentieoorden in de stad Al Hoceima.

8. De afvalstortplaats van Sidi 3abid vomt een gevaar voor gezondheid van de Al Hoceimi´s. Een feit wat al jaren op de agenda staat maar er wordt nooit wat mee gedaan....

tot zover een aatal opgesomde feiten van de afdeling Al Hoceima (mensenrechten)

CheimaGirl

Afpersing, onderdrukking,... Overduidelijk, vooral het nu nog eens zwart op wit staat! Dit gaat gewoon as usual om macht. Schandalig!!!

athsaynou

#2
Echt schandalig inderdaad...veel mensen zeggen we wonen in een Europese land tussen de Aljahoud...Maar weet je wie de echte Aljahoud zijn..de marokkanen!

abrid

Het is goed geformuleerd en duidelijk. Zo blijven we op de hoogte van de ontwikkelingen. Bedankt!!

ps: Jongens en meisjes laat jullie niet zo snel van de wijs brengen door één misbaksel. Agressie is een teken van zwakte. AZUL

noemid

het is zonde van zo een mooi topic om te verpesten.

admin...kan je ff de reacties weghalen?  en kan je iets doen met de ip van die neparabier?

azul azul

admin

Aha, blijkt maar weer dat Marokkanen aan een kort lijntje moeten worden gehouden omdat sommigen geen opvoeding hebben genoten. Als jullie het niet erg vinden is het vanaf nu alleen maar voor leden mogelijk om te reageren op nieuwsberichten.

noemid

Citaat van: admin op 14/09/2005 om 16:45:47
Aha, blijkt maar weer dat Marokkanen aan een kort lijntje moeten worden gehouden omdat sommigen geen opvoeding hebben genoten. Als jullie het niet erg vinden is het vanaf nu alleen maar voor leden mogelijk om te reageren op nieuwsberichten.

thnx :)

maar mensen, kan air maroc niet aan gesproken worden op die belachelijke prijzen naar Biya lhucima? is toch gewoon te gek of niet?

azul azul

Izwan

Het is een positieve ontwikkeling. Eindelijk beginnen mensen het vuil naar buiten te brengen.
Er zijn nog meer dingen die bij deze lijst horen. Toch moet ergens mee begingen.

miss.F.

Citaat van: Ariri op 15/09/2005 om 00:53:04
Citaat van: admin op 14/09/2005 om 16:45:47
Aha, blijkt maar weer dat Marokkanen aan een kort lijntje moeten worden gehouden omdat sommigen geen opvoeding hebben genoten. Als jullie het niet erg vinden is het vanaf nu alleen maar voor leden mogelijk om te reageren op nieuwsberichten.

thnx :)

maar mensen, kan air maroc niet aan gesproken worden op die belachelijke prijzen naar Biya lhucima? is toch gewoon te gek of niet?

azul azul

Die vluchten naar l' hucima zijn de cashcow van Air Shit, dus zo snel zullen ze die monopolie positie echt niet opgeven

groenebriefjes

Moeten gewoon brieven schrijven naar maatschappijen als ryan air, en dat soort bende, transavia enzo...Ik vind ook belachelijk dat naar hoceima duurder is dan als bijv rabat. En ik denk ni dat dat aan de luchthaven ligt...denk dat gebruik maken van de luchthaven in hoceima goedkoper is dan bij de concurenten, dan nog is het ni te begrijpen dat ze daar zo'n belachelijke prijs vragen...ik snap imazighen sowieso niet, stop gewoon met royal izan maroc. Boycot die shit. Je kan ook naar malaga en dan de boot pakken. En liefst een spaanse boot, zodat marokko niks verdient!

Izwan

Citaat van: Don-Rifi op 15/09/2005 om 15:06:01
Moeten gewoon brieven schrijven naar maatschappijen als ryan air, en dat soort bende, transavia enzo...Ik vind ook belachelijk dat naar hoceima duurder is dan als bijv rabat. En ik denk ni dat dat aan de luchthaven ligt...denk dat gebruik maken van de luchthaven in hoceima goedkoper is dan bij de concurenten, dan nog is het ni te begrijpen dat ze daar zo'n belachelijke prijs vragen...ik snap imazighen sowieso niet, stop gewoon met royal izan maroc. Boycot die shit. Je kan ook naar malaga en dan de boot pakken. En liefst een spaanse boot, zodat marokko niks verdient!
De boot is ook in de handen van die beesten. Heb jij soms de prijzen van de boot in de gaten gehouden. Marokkanen moeten dubbel betalen in vergelijking met de rest van de wereld. Afgelopen zomer zijn de prijzen vlink omhoog gegaan. Ze hebben ons goed vastgebonden, man.

groenebriefjes

Ewa ja er moet toch wat te doen zijn tegen dit?! Helaas ben ikzelf ni zo vermogend om vliegtuigen te kopen...anders had ik dat zeker gedaan! Is denk ik een slimme investering. 4vliegtuigen...en dan vluchten aanbieden retour voor 350euro. Ik bedoel je hebt vliegmaatschappijen die vliegen je voor 70euro naar turkije.. Waarom kan dat daar wel en in marokko niet.

abrid

Citaat van: Izwan op 15/09/2005 om 15:32:40
Citaat van: Don-Rifi op 15/09/2005 om 15:06:01
Moeten gewoon brieven schrijven naar maatschappijen als ryan air, en dat soort bende, transavia enzo...Ik vind ook belachelijk dat naar hoceima duurder is dan als bijv rabat. En ik denk ni dat dat aan de luchthaven ligt...denk dat gebruik maken van de luchthaven in hoceima goedkoper is dan bij de concurenten, dan nog is het ni te begrijpen dat ze daar zo'n belachelijke prijs vragen...ik snap imazighen sowieso niet, stop gewoon met royal izan maroc. Boycot die shit. Je kan ook naar malaga en dan de boot pakken. En liefst een spaanse boot, zodat marokko niks verdient!
De boot is ook in de handen van die beesten. Heb jij soms de prijzen van de boot in de gaten gehouden. Marokkanen moeten dubbel betalen in vergelijking met de rest van de wereld. Afgelopen zomer zijn de prijzen vlink omhoog gegaan. Ze hebben ons goed vastgebonden, man.

Op de heentocht was het 256 euro auto incl. ik en echtgenote.
De Terugtocht 261 euro idem.

Sa3ieD

Ik zag wel een melding van Almeria - Alhoceima staan op de website van een Spaanse maatschappij, misschien dat dat nog komt....?

DORO

Heb ergens gelezen dat vanaf 2006 met en low-budget  wordt gevlogen naar nador.