Abdallah Ibrahim overleden

Gestart door ameziane, 12/09/2005 om 14:35:28

ameziane

In Marokko is op 87-jarige leeftijd Abdallah Ibrahim overleden. Ibrahim,die verschillende malen minister en premier was in de kabinetten van Mohammed V,vocht tegen de Franse kolonisator en was een van de ondertekenaars van het manifest ter verkrijging van de onafhankelijkheid.

Hij stond aan het hoofd van de regering tentijde van de gebeurtenisen van Arif,in 1958/1959.
http://www.map.ma/eng/sections/box2/death_of_abdallah_ib/view

Sa3ieD

Moge hij een pijnlijke marteling krijgen in de hel.

ameziane

Citaat van: Sa3ieD op 12/09/2005 om 15:20:14
Moge hij een pijnlijke marteling krijgen in de hel.
Je doelt op de gebeurtenissen op de Rif?

Ik weet dus niet wat zijn betrokkenheid daarbij was. De baas van het leger was kroonprins Hassan en Oufkir hielp hem daarbij.


Sa3ieD

Hij was deel van de rmaxzen, een man met principes en eer zou opstappen, simpel zat. Hij is in mijn ogen schuldig, iedere hond die een hoge positie bekleed in een ondemocratisch onderdrukkend en corrupt systeem mag van mij branden in de hel. Ook al heb je zelf niet die vrouwen verkracht, die mannen gemarteld en de kinderen beroofd van hun jeugd, je blijft er je aandeel in hebben.

miss.F.

Citaat van: Sa3ieD op 12/09/2005 om 15:31:32
Hij was deel van de rmaxzen, een man met principes en eer zou opstappen, simpel zat. Hij is in mijn ogen schuldig, iedere hond die een hoge positie bekleed in een ondemocratisch onderdrukkend en corrupt systeem mag van mij branden in de hel. Ook al heb je zelf niet die vrouwen verkracht, die mannen gemarteld en de kinderen beroofd van hun jeugd, je blijft er je aandeel in hebben.

Helemaal mee eens, het zijn allemaal klootzakken die zwaar gestraft mogen worden