Roken en afslankpillen vergroten kans op lesbisch kind

Gestart door Inuit, 09/09/2005 om 15:18:31

Inuit

Uitgegeven: 9 september 2005 12:45
Laatst gewijzigd: 9 september 2005 13:16

AMSTERDAM - Moeders die tijdens de zwangerschap roken, hebben een grotere kans dat ze een lesbische dochter krijgen. Dat zegt de neurobioloog en hersenonderzoeker D. Swaab van de Universiteit van Amsterdam in een blad voor oud-studenten dat deze week is gepubliceerd. De Telegraaf heeft er vrijdag over geschreven.

Swaab presenteerde kortgeleden een studie over de hypothalamus, een deel van de hersenen ter grootte van een duimnagel. In dat deel wordt volgens Swaab onder meer bepaald wat de seksuele voorkeur van het kind zal worden, maar ook de aanleg voor agressie, depressie en symptomen van schizofrenie.

Amfetamine
De ontwikkeling van het ongeboren kind kan volgens de onderzoeker worden beïnvloed door stoffen van buiten af, bijvoorbeeld nicotine en amfetamine, een stof die ook in afslankmiddelen zit. Swaab stelt dat ook stress en het gebruik van aspirientjes tijdens de zwangerschap de ontwikkeling van de hersenen van het ongeboren kind beïnvloeden.

Volgens de wetenschapper onderschatten mensen de gevolgen van stoffen die van buitenaf via het lichaam van de moeder de ongeboren vrucht bereiken. "Als een kind ademhaalt, goed beweegt, en geen zichtbare afwijkingen heeft, denken mensen dat het wel goed zit. Vijftien jaar later zal niemand nog een relatie leggen tussen de dingen die de moeder tijdens haar zwangerschap heeft gebruikt, en het gedrag van haar kind."

Karakter
Swaab denkt dat het tijdens de zwangerschap gevormde karakter van het kind vooral bepalend is voor het verdere verloop van het leven van het kind.

Klatta

ER zullen dus in de toekomst meer marokkaanse lesbo's geboren worden

Dobry Den

Deze theorie is al oud nieuws. Maar goed, het doet het natuurlijk altijd goed in de media.

Ait-Ari, het blijft een theorie; tis dus geen feit. Je trekt dus voorbarige conclusies.

Inuit

Citaat van: ! op 09/09/2005 om 15:53:26
Deze theorie is al oud nieuws. Maar goed, het doet het natuurlijk altijd goed in de media.

Ait-Ari, het blijft een theorie; tis dus geen feit. Je trekt dus voorbarige conclusies.
theorie of niet; 1 ding is in mijn ogen wel duidelijk als nicotine en amfetamine al heel slecht zijn voor een volwassene dan kun je denk ik wel inschatten wat voor een schade het kan aanrichten bij een ongeboren kind, wellicht is dit er wel 1 van.

Dobry Den

Citaat van: gebruiker01 op 09/09/2005 om 15:57:52

theorie of niet; 1 ding is in mijn ogen wel duidelijk als nicotine en amfetamine al heel slecht zijn voor een volwassene dan kun je denk ik wel inschatten wat voor een schade het kan aanrichten bij een ongeboren kind, wellicht is dit er wel 1 van.

Voor zover mij bekend is, is er geen direct bewijs dat er een verband is tussen de hypotalamus en seksueel voorkeur. Tis dus -in mijn ogen- meer giswerk dan het op feiten is gebaseerd.

Inuit

Citaat van: ! op 09/09/2005 om 16:19:50
Voor zover mij bekend is, is er geen direct bewijs dat er een verband is tussen de hypotalamus en seksueel voorkeur. Tis dus -in mijn ogen- meer giswerk dan het op feiten is gebaseerd.
een gebrek aan bewijs is nog geen bewijs voor gebrek ;)

Dobry Den

Citaat van: gebruiker01 op 09/09/2005 om 16:21:38
een gebrek aan bewijs is nog geen bewijs voor gebrek ;)

hier moet ik ff nog goed over nadenken   ???

Inuit

Citaat van: ! op 09/09/2005 om 16:35:36
Citaat van: gebruiker01 op 09/09/2005 om 16:21:38
een gebrek aan bewijs is nog geen bewijs voor gebrek ;)

hier moet ik ff nog goed over nadenken   ???
tsjah.....ik voel mij vereerd dat je dat met mij deelt, maar ik zie niet in waarom ik dat zou moeten weten ???

Dobry Den

Citaat van: gebruiker01 op 09/09/2005 om 16:43:01
Citaat van: ! op 09/09/2005 om 16:35:36
Citaat van: gebruiker01 op 09/09/2005 om 16:21:38
een gebrek aan bewijs is nog geen bewijs voor gebrek ;)

hier moet ik ff nog goed over nadenken   ???
tsjah.....ik voel mij vereerd dat je dat met mij deelt, maar ik zie niet in waarom ik dat zou moeten weten ???

sorry, ik kan je echt niet volgen.

groenebriefjes

Is vette bullshit, dat hele onderzoek...ecth bullshit...

Izouran


groenebriefjes

mijn moeder rookte ook, en ik moet zeggen ik ben lesbisch ;D hou van vrouwen hihihih

tazrout tabarchant

Citaat van: Ait-Ari op 09/09/2005 om 15:24:27
ER zullen dus in de toekomst meer marokkaanse lesbo's geboren worden
hahahaha dat is en goeie. de toekomst zal het leren.bij de volgende generatie
marokkaantjes dan weten we pas of het waar is.

Inuit

Citaat van: Don-Rifi op 10/09/2005 om 13:15:21
mijn moeder rookte ook, en ik moet zeggen ik ben lesbisch ;D hou van vrouwen hihihih
Je moet wel goed lezen; er staat namelijk dat de kans vergroot wordt.
Met jou manier van redeneren kun je ook stellen: mijn opa is 70, hij rookt al vanaf zijn twintigste en heeft nog steeds geen enge ziekte, dus is roken helemaal niet schadelijk. Die vlieger gaat helaas niet op.

groenebriefjes

Citaat van: gebruiker01 op 11/09/2005 om 11:38:21
Citaat van: Don-Rifi op 10/09/2005 om 13:15:21
mijn moeder rookte ook, en ik moet zeggen ik ben lesbisch ;D hou van vrouwen hihihih
Je moet wel goed lezen; er staat namelijk dat de kans vergroot wordt.
Met jou manier van redeneren kun je ook stellen: mijn opa is 70, hij rookt al vanaf zijn twintigste en heeft nog steeds geen enge ziekte, dus is roken helemaal niet schadelijk. Die vlieger gaat helaas niet op.
Ik heb goed gelezen hoor, wist dit voor het hier vermeld was. Maar blijkbaar snap jij me opmerking niet...