Hoofdmenu

said zerwali

Gestart door noemid, 08/09/2005 om 02:35:17

noemid

http://www.tagrawla.com/Amazigh-Music/Rif-Music/Zerwali.htm

vooral het 1e nr en 2e vin ik goed...

2e: aya3ebdkrim tqadac bezaf
      awar xef aqa yesendaf
      aya moulay mouhend mani c ghanaf
      tisid ifirien izelaf
      doudath nec the3dou thicri xizinaf
      thouyedaneg l3iz thisid z3af

o 3abdkrim erg bedankt
vertellingen/ gepraat over je doet pijn
o moulay mohend waar kunnen we nog vinden?
jij hield de hoofden van de rifijnen opgeheven
jou leven is voorbij als stappen op naalden
jij bracht eer en stuurde moelijkheden (?) weg



respect  egt heel mooi!!!!  snele biet hou ik wel van...

halay laay

azul azul

     

noemid

of ik heb een heeel slechte smaak of het ligt gewoon aan jullie :D

azul azul

noemid

kan iemand de nummers ababa 3abdkrim en zwad hier op zetten??

tqadawem!

azul azul





abrid

Ik vind dat album erg goed. Ook qua tekst.

Vooral dat nummer tachmant met dit refrein Wami Dyudef Urumi Nekker D Imezwura, Ummi Thn Suffegh Nedwer D Inegura!!


Weet iemand uit welke streek hij komt?

ayned_m

azul abrid
zerouali  komt uit ayt yeznassen, afgestudeerd in oujda als het goed is en daar tussen de studenten begon zijn bekendheid .

azul
ayned

Ilizi

Citaat van: abrid op 07/12/2005 om 12:54:08
Ik vind dat album erg goed. Ook qua tekst.

Vooral dat nummer tachmant met dit refrein Wami Dyudef Urumi Nekker D Imezwura, Ummi Thn Suffegh Nedwer D Inegura!!


Weet iemand uit welke streek hij komt?
Azul
Said Azerwal komt uit Ayt Iznasen/Berkan de einige artiest uit deze streek die in het Tmazight zingt.
Aqadi.

noemid

Citaat van: Ilizi op 07/12/2005 om 13:10:49
Citaat van: abrid op 07/12/2005 om 12:54:08
Ik vind dat album erg goed. Ook qua tekst.

Vooral dat nummer tachmant met dit refrein Wami Dyudef Urumi Nekker D Imezwura, Ummi Thn Suffegh Nedwer D Inegura!!


Weet iemand uit welke streek hij komt?
Azul
Said Azerwal komt uit Ayt Iznasen/Berkan de einige artiest uit deze streek die in het Tmazight zingt.
Aqadi.

de enige??????????????????

dat MEEN je niet? :(

azul

abrid

Citaat van: Ilizi op 07/12/2005 om 13:10:49
Citaat van: abrid op 07/12/2005 om 12:54:08
Ik vind dat album erg goed. Ook qua tekst.

Vooral dat nummer tachmant met dit refrein Wami Dyudef Urumi Nekker D Imezwura, Ummi Thn Suffegh Nedwer D Inegura!!


Weet iemand uit welke streek hij komt?
Azul
Said Azerwal komt uit Ayt Iznasen/Berkan de einige artiest uit deze streek die in het Tmazight zingt.
Aqadi.

Tqadawem a Ayned d Illizi. Hij heeft teksten die je raken vooral die rustige nrs van hem. Is wel jammer dat hij de enige is mischien kan hij zo anderen motiveren. Volgens mij was hij ook op RTM te zien.

noemid

hij was inderdaad op RTM te zien op een clipje...(liedje ayelli(mijn dochter)

maar die programma is al van de buis helaas....



azul

abrid

Citaat van: Ariri op 07/12/2005 om 13:21:26
hij was inderdaad op RTM te zien op een clipje...(liedje ayelli(mijn dochter)

maar die programma is al van de buis helaas....



azul

Aha, was dat een docu of een wekelijks terugkerend ritueel?

ayned_m

azul
2M  kwam er achter dat tamazight ook een winst kan boeken , daarom hebben zij toen irifiyyen gebruikt  zoals mustapha el bouziyyani en de heer Zahid (schrijver van theaterstuk aryaz n ouarg )  om die programma  te maaken . Zo is  said zerouali, soulit, bene3man, en de anderen in beeld gekomen ! af en toe worden zij ook  vaak uitgezonden ( herhaaling)
De heer zahid was ook duidelijk in zijn presentatie van die programma .
Het programma is bedoeld voor amazigh, de artiesten  waren imazighen maar de heer Zahid heeft het in het ARABISCHE gepresenterd ik bedoel arabische standard  niet darija !
azul
ayned

Ilizi

Citaat van: ayned_m op 07/12/2005 om 13:42:41
azul
2M  kwam er achter dat tamazight ook een winst kan boeken , daarom hebben zij toen irifiyyen gebruikt  zoals mustapha el bouziyyani en de heer Zahid (schrijver van theaterstuk aryaz n ouarg )  om die programma  te maaken . Zo is  said zerouali, soulit, bene3man, en de anderen in beeld gekomen ! af en toe worden zij ook  vaak uitgezonden ( herhaaling)
De heer zahid was ook duidelijk in zijn presentatie van die programma .
Het programma is bedoeld voor amazigh, de artiesten  waren imazighen maar de heer Zahid heeft het in het ARABISCHE gepresenterd ik bedoel arabische standard  niet darija !
azul
ayned
Azul Ayned
Jij weet dat Zahid ingehuurd is, iwa qa tesned agra a wma agra uyak tesned illa war dji mmarra teg Tmazight, tugha qqaren as:
Tmazight war ttic bu weghrum rexu qqaren as wenni yexsen aghrum ad yeg Tmazight  ;)
Aqadi.

noemid

Citaat van: abrid op 07/12/2005 om 13:30:22
Citaat van: Ariri op 07/12/2005 om 13:21:26
hij was inderdaad op RTM te zien op een clipje...(liedje ayelli(mijn dochter)

maar die programma is al van de buis helaas....



azul

Aha, was dat een docu of een wekelijks terugkerend ritueel?

het was volgens mij eerder wekelijks...een programma met sous muziek,shlouh, en rifijnse muziek. maar daarna was het zeer gaostisch en met herhalingen op verschillende momenten bijvoord. op een gegeven moment werd er ook alleen sous muziek gedraait en ZELFS die daarna niet meer :(

maar het was volgens mij inderdaad op 2M

azul