Hoofdmenu

Arif

Gestart door Ibn_Toemart, 02/12/2003 om 21:53:22

Ibn_Toemart

Hebben we in arif buiten de talloze maraboets (imrawthen) andere historische gebouwen of religieuze afbeeldingen als teken van oude beschaving of is dit gebied nog maar een aantal eeuwen bewoond. Bij rif geschiedenis beginnen ze te tellen vanaf Abdelkrim al khatabi waarom? waar is de oeroude neolithicum beschaving? Gestolen of vernietigd???

Azul

allasian

#1
Lost the culture,the culture lost.

Ik denk dat je om te beginnen Arif niet Arif moet noemen als je zo ver terug gaat.

Ibn_Toemart

#2
Zou je dat misschien beter uit de doeken kunnen doen? Waarom mogen we arif geen arif noemen?

allasian

#3

CiteerZou je dat misschien beter uit de doeken kunnen doen? Waarom mogen we arif geen arif noemen?

Omdat waarschijnlijk het woordje Arif uit het arabisch komt.Dus voorheen kan het nooit Arif geheten hebben.
Ik weet het bijna zeker,maar niet helemaal.

En je weet niet wat voor volkeren er allemaal in de rif gewoond hebben,die mischien later ergens anders naar toe zijn gegaan.
Mischien zijn wij huidige irifyen van ergens anders gekomen.In ieder geval weet ik dat mijn roots Aithwayegher 1 van de oudste stammen van Arif zijn.Maar zelfs dat is niet genoeg.Trouwens het schijnt dat ik een voorouder had die Aqar3i was.




Ibn_Toemart

#4
Daar mogen we eigenlijk wel eens over speculeren in het achterhoofd, mijn ouders zijn van Beni Touzine waar nog een drietal imrawthen of maraboets zijn en zeer oude kerkhoven maar de vraag die ik mij al lang vergat te stellen is: Zijn er wel ooit geschiedkundige mensen zoals archeologen het gebied gaan uitkamen naar historische vondsten want ander haal ik mijn borstel en gereedschapsbuideltje boven. We moeten toch enige tekenen van beschaving ofzo achtergelaten hebben dat ons een duidelijker beeld kan verschaffen om arif enex te plaatsen in de tijdkalender.

VS

#5

CiteerDaar mogen we eigenlijk wel eens over speculeren in het achterhoofd, mijn ouders zijn van Beni Touzine waar nog een drietal imrawthen of maraboets zijn en zeer oude kerkhoven maar de vraag die ik mij al lang vergat te stellen is: Zijn er wel ooit geschiedkundige mensen zoals archeologen het gebied gaan uitkamen naar historische vondsten want ander haal ik mijn borstel en gereedschapsbuideltje boven. We moeten toch enige tekenen van beschaving ofzo achtergelaten hebben dat ons een duidelijker beeld kan verschaffen om arif enex te plaatsen in de tijdkalender.
Ik denk ook dat het hoog tijd wordt voor een argeologisch onderzoek in Arif. Een cultuur die zo ver teruggaat heeft sporen achtergelaten, al is het maar van de prachtige verhalen die overgeleverd worden. Wie weet bijv. van de verborgen schatten (Er'kenz) af die in Arif verborgen schijnen te zijn en die alleen opgegraven kunnen worden middels een Asseha die zich vooral onder de Souss bevinden? Ik heb verhalen gehoord van Riffijnen die me vertelden dat zij alleen doormiddel van magische spreuken deze schat naar boven kunnen halen. Dus Ibn Toemart, zullen we samen gaan werken. Ik coordineer de boel en jij hoeft alleen maar te graven. ;)

Ibn_Toemart

Ik wil gaan ploeteren in de dorre heuvels als de vondsten gaan naar mijn eigen collectie. Ik vind het zo raar dat een plaats dat zo geisoleerd is nog niet de aandacht heeft getrokken van deskundige archeologen. Er lopen naar het schijnt goudaders overal, iwrawthen kunnen onderzocht worden, legendes nagetrokken, kerkhoven nader bekeken worden naar inscripties die misschien dateren van duizenden jaren terug wow Ik ga het erop wagen in beni Touzine om al die oude plekken eens te gaan bezichtigen met borstel en hamertje. Er moeten toch vele volksverplaatsingen in dat gebied plaatsgevonden hebben. Ter plaatste zal ik wel een kijkje gaan nemen naar de maraboets waar mijn moeder ooit ten rade ging voor allerlei kwaaltjes. Sidi ya7ya warghazi, sidi rmaxfi zijn twee van de vijf maraboets daar. Azul

VS

#7

CiteerIk wil gaan ploeteren in de dorre heuvels als de vondsten gaan naar mijn eigen collectie. Ik vind het zo raar dat een plaats dat zo geisoleerd is nog niet de aandacht heeft getrokken van deskundige archeologen. Er lopen naar het schijnt goudaders overal, iwrawthen kunnen onderzocht worden, legendes nagetrokken, kerkhoven nader bekeken worden naar inscripties die misschien dateren van duizenden jaren terug wow Ik ga het erop wagen in beni Touzine om al die oude plekken eens te gaan bezichtigen met borstel en hamertje. Er moeten toch vele volksverplaatsingen in dat gebied plaatsgevonden hebben. Ter plaatste zal ik wel een kijkje gaan nemen naar de maraboets waar mijn moeder ooit ten rade ging voor allerlei kwaaltjes. Sidi ya7ya warghazi, sidi rmaxfi zijn twee van de vijf maraboets daar. Azul
Waar precies liggen die mraboets in Aith touzine? Ik ga ze van de zomer zeker bezoeken.

Ibn_Toemart

#8
Deze plek is een dchar in Bujedain naast ayarmawas (bekend om de souk). En ik heb uit een artikel gemerkt dat er wel onderzoek is verricht in de rif "There was a red-haired Cro-Magnon type which once lived in Europe and north Africa. It still survives in Ireland and among the Berbers of the Rif of Morocco." Er is weet van de cro-magnon die voortleeft in de rif wat zou kunnen impliceren dat er enig onderzoek is verricht. Azul

VS

CiteerDeze plek is een dchar in Bujedain naast ayarmawas (bekend om de souk). En ik heb uit een artikel gemerkt dat er wel onderzoek is verricht in de rif "There was a red-haired Cro-Magnon type which once lived in Europe and north Africa. It still survives in Ireland and among the Berbers of the Rif of Morocco." Er is weet van de cro-magnon die voortleeft in de rif wat zou kunnen impliceren dat er enig onderzoek is verricht. Azul
Ik ken die plaats niet, maar hij staat nu op m'n lijstje van te bezoeken plaatsen. Is dat plaatsje in buurt van een stad? Of ligt het ergens in de bergen?
Lijkt me echt prachtig om die Mraboet in het echt te zien.

Ibn_Toemart

#10
Deze plaats ligt in de bergen awma en je doet er goed aan u vakantie uit te stippelen in de Rif, onze buitenlucht doet ons daar deugd en we voelen ons thuis in die primitieve harmonie. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die aandacht schenken aan de oorsprong van onze ouders daar teruggetrokken in die mooie bergen. Jammer genoeg blijven de mensen die bergen ontvluchten uit noodzaak omdat de overheid hen ernaartoe drijft om hun belangen te behartigen.

Wasilla tarifest

#11

CiteerDeze plaats ligt in de bergen awma en je doet er goed aan u vakantie uit te stippelen in de Rif, onze buitenlucht doet ons daar deugd en we voelen ons thuis in die primitieve harmonie. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die aandacht schenken aan de oorsprong van onze ouders daar teruggetrokken in die mooie bergen. Jammer genoeg blijven de mensen die bergen ontvluchten uit noodzaak omdat de overheid hen ernaartoe drijft om hun belangen te behartigen.

heel erg jammer en wat je zegt over die buitenlucht is zeker waar. Ik vind zelf die bergen en al die ouderwetse dingen prachtig daar kan niks tegenop