Hoofdmenu

.

Gestart door Timarzgha, 07/09/2005 om 16:37:49

Timarzgha

.
.

groenebriefjes

ik weet hier wel wat over, maar ik zie het nut ni ervan in om dat nog hier te plaatsen...ik weet vanaf 5000v.c. maar me zin om nog actief te zijn op dit forum is foetsie...als ik er wat over medl komt iemand weer met een domme reactie en op einde van topic gaat het over wat je gister hebt gegeten...

onwetend

Citaat van: Don-Rifi op 07/09/2005 om 16:39:37
ik weet hier wel wat over, maar ik zie het nut ni ervan in om dat nog hier te plaatsen...ik weet vanaf 5000v.c. maar me zin om nog actief te zijn op dit forum is foetsie...als ik er wat over medl komt iemand weer met een domme reactie en op einde van topic gaat het over wat je gister hebt gegeten...
als we allemaal zo denken dan komen we er niet.
er hangt gewoon iets in de lucht.
nou kom op ik wil wat wijzer worden.

Timarzgha

Nee don het is zo dat helaas wat mensen die echt verstand hebben van deze of zijn vertrokken van de site of mischien alleen meekijken danwel gebanned
Toch moet je niets aantrekken van dat kinderachtige gedoe en melden wat je te melden hebt a thawmat
Ik zit dus echt met die vraag en alles wat ik kan vinden gaat over een vage tamazgha en maakt men geen onderscheid in het soort volk dat het bewoonde
Zoals je niet kunt spreken van alle westerlingen lijkt me ook logisch bij ons
een nederlander kent een andere afkomst als een spanjaard lijkt me?

allasian

Duik in de archieven van geschiedenis. Er zijn meer dan 23 pagina's waar allemaal topics staan van geschiedenis. Er zal vast wel iets staan.

Izwan

Ik hoop dat jij Arabische taal kan lezen. Ibno Khaldoen is de beste en de enige historicus die de Imazighen geschiedenis heeft goed gekend en geschreven.
http://www.al-eman.com/islamlib/viewchp.asp?BID=163&CID=184

Timarzgha

Citaat van: Izwan op 07/09/2005 om 18:14:05
Ik hoop dat jij Arabische taal kan lezen. Ibno Khaldoen is de beste en de enige historicus die de Imazighen geschiedenis heeft goed gekend en geschreven.
http://www.al-eman.com/islamlib/viewchp.asp?BID=163&CID=184

oke dank je izwan

groenebriefjes

De enige info die IK echt vanaf het begin kan vinden is de amazighische-mythologie (En oude geschriften)...Maar meeste mensen denken bij het woord "mythologie" aan sprookjes. De dingen die ik heb opgezocht en gelezen is vanaf de amazigh-held/bescherm(god) Antaios. Maar dus toen was er al leven in Arriff (ik noem het maaar ff zo) Mensen zijn nog opzoek naar het graf van deze 30meter lange man. Ik weet mensen denken nu: Wat een fabeltjes?! Maar als dit een fabeltje is verklaar dan de grot van Hercules in omg. Tanger! Verklaar ook waarom dit alles word aangegeven in ouwe boeken van de grieken, romeinen, egyptenaren. Mohamed Chafiq kan je dit ook vertellen wat ik nu vertel!!!!

zou wel meer willen vertellen, maar je kan het zelf ook opzoeken, ik kan geen jaar getallen vinden helaas...als ik die heb dan plaats ik wel meer.

Timarzgha

Citaat van: Don-Rifi op 07/09/2005 om 18:36:49
De enige info die IK echt vanaf het begin kan vinden is de amazighische-mythologie (En oude geschriften)...Maar meeste mensen denken bij het woord "mythologie" aan sprookjes. De dingen die ik heb opgezocht en gelezen is vanaf de amazigh-held/bescherm(god) Antaios. Maar dus toen was er al leven in Arriff (ik noem het maaar ff zo) Mensen zijn nog opzoek naar het graf van deze 30meter lange man. Ik weet mensen denken nu: Wat een fabeltjes?! Maar als dit een fabeltje is verklaar dan de grot van Hercules in omg. Tanger! Verklaar ook waarom dit alles word aangegeven in ouwe boeken van de grieken, romeinen, egyptenaren. Mohamed Chafiq kan je dit ook vertellen wat ik nu vertel!!!!

zou wel meer willen vertellen, maar je kan het zelf ook opzoeken, ik kan geen jaar getallen vinden helaas...als ik die heb dan plaats ik wel meer.
Thanx don ik ga wat meer verdiepen in afkomst van onze eigen rifijnen
die gebrainwashte amazighisten volgen de groep meelopers die graag geen moeite willen nemen om hun eigen afkomst te onderzoeken maar zich dan maar aansluiten bij de anderen
Souassa en dat soort gevallen

groenebriefjes

Ik zal 1 deze dagen wel meer plaatsen timarzgha. Want ik ben al tijdje opzoek naar de afkomst, maar exacte begin is ni te vinden. Zoals ik aangaf vanaf Antaios is het goed te volgen alles, Sophax en Yuba alles stamt af vanaf hem en zijn vrouw. Maar zo komen we ni op antwoord van je vraag, volgens de mythologie begint het dan bij de godin van aarde, Gaia.

Timarzgha

sallaam don
Ik plaatste deze topic omdat ik weet dat het zeer zeer moeilijk zal zijn
Want hoe ver kun je en wil je gaan en zou je moeten gaan om te bepalen waar je afkomst ligt
Het is eigenlijk onbegonnen werk want als je verder zal gaan dan tijden waarin er een schrift bestond zou je toch nooit bewijzen vinden
Waarom ik dan dit toch stel?
Het is puur omdat mensen eens goed moeten nadenken over waarde hechten aan afkomst, in feite hebben we allen de zelfde afkomst
Zij het volgens sommigen bij apen zij het bij een Adam en Eva
Mijn vraag is eigenlijk een strick vraag want andwoord zal je nooit vinden als je ook niet vast stellen waar en tot hoever je terug wilt en kunt gaan ;)
In mijn opinie zijn er andere dingen waar we moeten aan hechten en ons niet zo gek laten maken door stromingen van mensen die macht en macht willen en zich zelf van andere willen afzonderen
Wij allen hebben op een of andere manier één en de zelfde afkomst, tradities zijn slechts gemaakt door de mens en veranderen met de dag, dus hoeveel waarde hecht men eraan om zelfs volkeren te beginnen te haten
wa sallaam

Izouran

Wel heel apart dat jullie daarin geïnteresseerd zijn ;)

Timarzgha

#12
Citaat van: Izouran op 07/09/2005 om 19:15:20
Wel heel apart dat jullie daarin geïnteresseerd zijn ;)
assallaam izouran
Ik handel vanuit mijn islamitische overtuiging die mijn geleerd heeft dat alleen de mens de grenzen heeft gemaakt in cultuur en land, door hebzucht macht en racisme
Iets wat Allah swt nooit gewild heeft maar het overgelaten heeft aan de mens
Het punt wat ik aanhaal is om deze fanatieke amazighisten eens te laten denken wat en waarom en hoe, zij meedogenloos meedoen met praktijken van satan
Verdeling van de mensheid is een satanisch gebeuren geweest al schiep Allah swt ons in vele kleuren en geuren toch opdat wij elkaar leren kennen en met elkaar zullen leven
waarom het niet meer mogelijk is in het meeste van de wereld? exact om de reden waarmee nu de imazighen mee bezig zijn
Namelijk zich willen afzonderen van anderen onder het mom van wij zijn anders en dus moeten we dit en dat apart hebben
Dom dom dom we werken mee aan heidense gedachtengoed
Arabier-Amazigh-Negroide we zijn allen één op afkomst en laat nou net dat belangrijker zijn dan de zelfgemaakte cultuur
wa sallaam o aleikoem wa rahmatoe-lah wa barakatoehoe


Izouran

#13
Citaat van: Timarzgha op 07/09/2005 om 19:25:13
Citaat van: Izouran op 07/09/2005 om 19:15:20
Wel heel apart dat jullie daarin geïnteresseerd zijn ;)
assallaam izouran
Ik handel vanuit mijn islamitische overtuiging die mijn geleerd heeft dat alleen de mens de grenzen heeft gemaakt in cultuur en land, door hebzucht macht en racisme
Iets wat Allah swt nooit gewild heeft maar het over gelaten aan de mens
Het punt wat ik aanhaal is om deze fanatieke amazighisten eens te laten denken wat en waarom en hoe, zij meedogenloos meedoen met praktijken van satan
Verdeling van de mensheid is een satanisch gebeuren geweest al schiep Allah swt ons in vele kleuren en geuren toch opdat wij elkaar leren kennen en met elkaar zullen leven
waarom het niet meer mogelijk is in het meeste van de wereld? exact om de reden waarmee nu de imazighen mee bezig zijn
Namelijk zich willen afzonderen van anderen onder het mom van wij zijn anders en dus moeten we dit en dat apart hebben
Dom dom dom we werken mee aan heidense gedachtengoed
Arabier-Amazigh-Negroide we zijn allen één op afkomst en laat nou net dat belangrijker zijn dan de zelfgemaakte cultuur
wa sallaam o aleikoem wa rahmatoe-lah wa barakatoehoe



Ik denk dat de meeste dat wel weten we komen tenslotte allemaal van adam en houwa, maar ik denk juist omdat de mens zelf de ''mensheid'' verdeeld heeft (om welke redenen ook) en zo iedereen z’n eigen cultuur heeft geschapen, willen (in dit geval) de imazighen in die eigen cultuur graven…. of zij dat doen uit nieuwsgierigheid of uit egoisme of uit haat ik weet het niet... maar ik begrijp jou punt wel.

Timarzgha

Citaat van: Izwan op 07/09/2005 om 18:14:05
Ik hoop dat jij Arabische taal kan lezen. Ibno Khaldoen is de beste en de enige historicus die de Imazighen geschiedenis heeft goed gekend en geschreven.
http://www.al-eman.com/islamlib/viewchp.asp?BID=163&CID=184

Izwan die ibn khaldoun was een historicus uit 1332 en geen wetenschapper toch?
Hoe kan hij met zekerheid zeggen wat onze afkomst is?
Naar mijn mening sugereerd hij alleen maar en kan hij geen bewijs leveren voor het rifijns bestaan oftewel noord marokko/algerije/tunesie
Amazigh is een samenvoeging van verschillende culturen naar mijn mening lijken ze op elkaar omdat ze veel met elkaar te maken hadden en niet omdat ze één en de zelfde voorouders zouden hebben
Jammer dat wetenschappelijk bewijs ontbreekt bij elke onderzoek en tot dus ver tasten we in het duisternis