Hoofdmenu

Kamal Zhimi.

Gestart door ADiel, 02/09/2005 om 19:19:43

ADiel

Azul,

Ik heb lang gezocht naar info over deze artiest zowel op internet als in Marokko zelf, helaas met weinig resultaat. Wat mij opgevallen is dat deze zanger vrij onbekend is.
Voor zover ik denk te weten heeft Kamal 3 bandjes uitgebracht. Zijn eerste bandje is een duo met de zanger Iliyas met nummers zoals:
- Tfoucht aqa theghri
- Tharzougi

Zijn tweede bandje, bevatten oa. de nummers:
- Arabhar
- Ariyaam

En zijn 3e bandje die heb ik laatst nog gekocht en is denk ik vrij recent. Met nummers zoals:
-  Isarman Sahan
- Roem akidie

De site Tagrawla.com heeft een aardige lijst met nummers van deze artiest.  http://www.tagrawla.com/Amazigh-Music/Rif-Music/Kamal-Zhimi.htm

Nu is de vraag wie mij verder kan helpen met de rest van zijn nummers (vooral bandje 2)? Verder is alle info over deze artiest welkom. :D


's Tiesier.



Tamza

Mooi muziek he ... Ik zou ook graag meer nummers willen horen van Kamal Zhimi.

ADiel

Ja prachtige muziek Tamza. Alleen zijn we blijkbaar één van de weinigen die dat vinden. haha

awragh



Ik vind het ook hele mooie rustgevende muziek. :)

noemid

rebhar vindt ik ook een mooi nr hoor......


hmmmmmmmmmmmmmmmmm sllaap ze allemaal

azul azul

ADiel


Zi-hoceima


ADiel

Shokran,

maar heb die nummers al.

thirli

Kamal zhimi is naar mijn weten opgegroeid in omgeving van selouane.

Voor de rest weet ik niet veel over de zanger, maar wat ik wel weet is dat ik iserman zexxan (album heet ighazran) al zeker 3 jaartjes in mijn auto heb.
Album Yemma zit het liedje rebxar, ik heb ze beiden ze zijn goed voor 13 liedjes.

Mochten er intresse voor zijn dan hoor/zie ik het wel.

ADiel

#9
Citaat van: thirli op 17/09/2005 om 11:35:32
Kamal zhimi is naar mijn weten opgegroeid in omgeving van selouane.

Voor de rest weet ik niet veel over de zanger, maar wat ik wel weet is dat ik iserman zexxan (album heet ighazran) al zeker 3 jaartjes in mijn auto heb.
Album Yemma zit het liedje rebxar, ik heb ze beiden ze zijn goed voor 13 liedjes.

Mochten er intresse voor zijn dan hoor/zie ik het wel.

Interessante info Thirli. Shokran.

Selouane is dat niet een dorpje rondom Nador?
Het album Ighazran heb ik op bandje en is inderdaad al een paar jaar oud. Het zou prachtig zijn als je het album Yemma hier zou kunnen plaatsen.

Vooral ik zou dat enorm waarderen.


thirli


athsaynou

Kamal Zhimi heeft prachtige muziek..velen met ons vinden dat Adiliotje...ik heb ook zijn muziek als ik kan helpen...hoor ik het graag..

ADiel

Citaat van: thirli op 20/09/2005 om 00:17:10
http://www.marocradio.nl/forum/viewtopic.php?p=25743#25743

je kan ze de album yemma hier downloaden.

Ik heb me helemaal lid zitten maken.


Geweldig, shokran.

ADiel

Citaat van: m'Izran op 21/09/2005 om 15:39:45
Kamal Zhimi heeft prachtige muziek..velen met ons vinden dat Adiliotje...ik heb ook zijn muziek als ik kan helpen...hoor ik het graag..

Nog een fan het moet niet gekker worden. :p

Hij's van de oude garde, vandaar dat er zo weinig over hem wordt gesproken denk ik.
Bedankt voor je helpende hand, ik weet niet of ik nou alles al heb van zijn muziek..

Zou je een paar nummers kunnen noemen?


athsaynou

Citaat van: ADILIOTJE op 22/09/2005 om 19:13:00
Citaat van: m'Izran op 21/09/2005 om 15:39:45
Kamal Zhimi heeft prachtige muziek..velen met ons vinden dat Adiliotje...ik heb ook zijn muziek als ik kan helpen...hoor ik het graag..

Nog een fan het moet niet gekker worden. :p

Hij's van de oude garde, vandaar dat er zo weinig over hem wordt gesproken denk ik.
Bedankt voor je helpende hand, ik weet niet of ik nou alles al heb van zijn muziek..

Zou je een paar nummers kunnen noemen?



Denk het ook..

Ik heb het volgende:

*AmermiGhouyaregh

*Arebhar

*Aryam
 
*Ayethmanrebhar

*BudayiIjjin

*IsarmanSahhan

*Inimay Mayemi Thetrud

*MinNe3naNeccin

*Tharzugi

*Wetcmathnegh thetru