Hoofdmenu

Trouwfonds

Gestart door Timarzgha, 01/09/2005 om 21:39:05

Hadou

Citaat van: Timarzgha op 03/09/2005 om 04:17:02
Citaat van: hadou op 02/09/2005 om 20:04:28
In RIF is werk zat.. de mensen zijn allleen te lui om te werken. Ze willen een directeurs baantje , een auto van de prins en salaris van de koning.

Een beetje gelijk en een beetje ongelijk
Hoe kun je beweren dat er volop werk is als je weet dat het aanbod sterk kan verschillen van streek tot streek
Ik bedoel in hoceima en omstreken is er hoofdzakelijk werk in de bouw en kleinschalige handel niet veel meer dan dat
In nador is het weer een ander verhaal en in sommige plaatsen in de Rif is geen sprake van beiden!
Salaris van de koning ? hoe lang is het gelden dat je de Rif bezocht heb?!
Pas geleden. was daar 5 dagen.. Ik kreeg het benawud van die luilakken , die alleen maar over visum hebben en alleen maar over zaken hebben die hun niets aan gaan..

Timarzgha

Citaat van: hadou op 03/09/2005 om 14:16:41
Citaat van: Timarzgha op 03/09/2005 om 04:17:02
Citaat van: hadou op 02/09/2005 om 20:04:28
In RIF is werk zat.. de mensen zijn allleen te lui om te werken. Ze willen een directeurs baantje , een auto van de prins en salaris van de koning.

Een beetje gelijk en een beetje ongelijk
Hoe kun je beweren dat er volop werk is als je weet dat het aanbod sterk kan verschillen van streek tot streek
Ik bedoel in hoceima en omstreken is er hoofdzakelijk werk in de bouw en kleinschalige handel niet veel meer dan dat
In nador is het weer een ander verhaal en in sommige plaatsen in de Rif is geen sprake van beiden!
Salaris van de koning ? hoe lang is het gelden dat je de Rif bezocht heb?!
Pas geleden. was daar 5 dagen.. Ik kreeg het benawud van die luilakken , die alleen maar over visum hebben en alleen maar over zaken hebben die hun niets aan gaan..
Lui zijn ze zeker ;D
Maar die gedachten om voor een ander land te willen werken i.p.v. eigen land voor meer geld word toch vaak ook door ons gepromoot
Wij huwen nog altijd het meest van de Rif en zelfs helpen wij hen aan valse visa of aan transport via kofferbak of tussen de kinderen en noem maar op, wij ook hebben hun hoop op een betere toekomst in het westen versterkt en erger nog gestimuleerd
Nu heb je dat iedereen wachtend is op dat ene bruidje of dat ene bootje of die ene famillielid met een ruime kofferbak en ga zo maar door
En dat mogen ook wij ons aanrekenen al is het gunnen van een beter bestaan aan anderen niets om voor te schamen

Dobry Den

Citaat van: Timarzgha op 01/09/2005 om 21:39:05
Ik heb gehoord dat Iran een soort trouwfonds in het leven wil roepen
Mensen die bijvoorbeeld verliefd zijn maar niet de middelen hebben om te kunnen huwen zouden op die manier aanspraak kunnen maken op financiele bijstand
Toch wel zo een goed idee en neem je ook veel frustraties weg om zo de kans op sex voor huwelijk nog verder onaantrekkelijk te maken
wat vinden jullie van het idee?

Goed initiatief als het maar niet gebruikt wordt voor een tijdelijk huwelijk of voor een tweede vrouw en als beide partners hier aanspraak op maken (dus niet dat al het geld naar de man gaat).

Tama

arif is beter af met een ziekenfonds...

mouslati

Mensen die bijvoorbeeld verliefd zijn maar niet de middelen hebben om te kunnen huwen zouden op die manier aanspraak kunnen maken op financiele bijstand
Toch wel zo een goed idee en neem je ook veel frustraties weg om zo de kans op sex voor huwelijk nog verder onaantrekkelijk te maken

Op zich een leuk idee, maar ik had liever gezien dat ze het geld gebruikte om de werkgelegenheid wat op te krikken. Meer mensen kunnen dan werken en wellicht hun eigen bruiloft betalen en ook nog eens gegarandeerd zijn van een inkomen na het trouwen.

Timarzgha

Citaat van: ! op 05/09/2005 om 13:27:29

Goed initiatief als het maar niet gebruikt wordt voor een tijdelijk huwelijk of voor een tweede vrouw en als beide partners hier aanspraak op maken (dus niet dat al het geld naar de man gaat).
salaam dobry
Het is voor zover ik weet bedoeld voor mensen die echt verliefd zijn en niet de middelen hebben om te trouwen
Het gaat hier om het eerste huwelijk en het zou dienen volgens mij voor de basis behoeften voor een huwelijk en nog wat dingen die in elk geval voor beiden bedoeld zijn

Timarzgha

Citaat van: mouslati op 05/09/2005 om 20:08:57

Op zich een leuk idee, maar ik had liever gezien dat ze het geld gebruikte om de werkgelegenheid wat op te krikken. Meer mensen kunnen dan werken en wellicht hun eigen bruiloft betalen en ook nog eens gegarandeerd zijn van een inkomen na het trouwen.
Salaam mouslati
Uiteraard heeft u gelijk alleen geloof ik in beter iets dan niets en niet zo in beter niets dan iets ;)

mouslati

Citaat van: Timarzgha op 05/09/2005 om 23:49:27

Salaam mouslati
Uiteraard heeft u gelijk alleen geloof ik in beter iets dan niets en niet zo in beter niets dan iets ;)

Hij zij U tegen mij.

(zucht) ik wordt echt oud

Timarzgha

Citaat van: mouslati op 06/09/2005 om 21:44:22

Salaam mouslati

Hij zij U tegen mij.

assalaam mouslatie
U uit respect voor enkele reacties
Jouw leeftijd maakt je juist een jong bloemetje (31 of zo als ik het goed heb ;) )

mouslati

Citaat van: Timarzgha op 06/09/2005 om 22:03:25

Salaam mouslati

Hij zij U tegen mij.

assalaam mouslatie
Jouw leeftijd maakt je juist een jong bloemetje (31 of zo als ik het goed heb ;) )

Jong bloemetje is ietwat overdreven, U ook, maar 31 is juist.

Timarzgha

Citaat van: mouslati op 06/09/2005 om 22:05:02
Citaat van: Timarzgha op 06/09/2005 om 22:03:25

Salaam mouslati

Hij zij U tegen mij.

assalaam mouslatie

Jong bloemetje is ietwat overdreven, U ook, maar 31 is juist.
aaah zal wel meevallen mouslati iedere vrouw zegt dat het leven pas begint op haar 35 of zo iets
Dus in die zin jong al is het maar hoe je je voeld ;)

mouslati

Nah 35 jaar zit je nog helemaal in de jonge kinderen. Voor mij wordt dat 40 dan zijn de kids zover dat ik eindelijk rustig kan ademhalen insallah.

Samariaan

Citaat van: Tamza op 02/09/2005 om 19:36:43
Vind het nergens op slaan (nog los van dit gebruik die in deze tijd allang achterhaald is). In de Islam hoef je namelijk geen bruidsschat in materiele waarde te schenken wanneer je als bruidegom geen geld hebt. Koranverzen voldoen.

Met deze trouwfondsen hou je dat materialisme in stand.

Helemaal mee eens.

mara

Koranverzen voldoen
Dat gebeurde in de tijd van de sahaba (echte tijd), ik denk niet dat het nog gebeurt tegenwoordig...

MBTiza

Vind het nergens op slaan (nog los van dit gebruik die in deze tijd allang achterhaald is). In de Islam hoef je namelijk geen bruidsschat in materiele waarde te schenken wanneer je als bruidegom geen geld hebt. Koranverzen voldoen.

Met deze trouwfondsen hou je dat materialisme in stand.

vertel dat maar aan je Marokkaanse vriendin dan....

IK vind het een heel goed initiatief en vooral omdat een bruiloft er veel kost..