wat moeten we hier nu mee

Gestart door miss.F., 27/08/2005 om 21:30:36

Timarzgha

sallaam/Azul
Het was zeker een goed initiatief al kennen we de inhoud dus niet
Want laten we eerlijk wezen veel van onze moslims hebben het hard te voorduren en dwarrelen ergens rond tussen het geloof en ongeloof
Dat iemand het probleem naar het brede publiek wou brengen kan alleen maar goed wezen
Misschien kunnen er naar aanleiding daarvan discussies ontstaan of initiatieven komen
Bij voorbaat een probleem ontkennen zal ons nooit goed doen
het is juist de kunst om het onder ogen te brengen en aan te pakken en daarnaast is het informatief van grote waarde voor de Nederlanders(moslims en niet moslims) die er te makkelijk over denken en het probleem onderschatten
Dat de NMO een moslima in onderweg naar texesaath wilden hebben is onislamitsch omdat er veel zedelijke en onislamitische gebeuren in voorkomen
Al begrijp ik hun zeer goed want zij vragen een afspiegeling van onze maatschappij en de moslima is een onderdeel daarvan die zelden in de media verschijnt in de positieve zin!!

Samariaan

Citaat van: Timarzgha op 29/08/2005 om 21:15:22
sallaam/Azul
Dat de NMO een moslima in onderweg naar texesaathwilden hebben is onislamitsch

sorry, maar moest hier even hard om lachen.

Tamza

Citaat van: TheCFO op 29/08/2005 om 14:00:02

Dan ben ik zeker die 1 %?
(of bedoelde je te zeggen: 99% van alle discussiepartners die ik in mn leven heb gesproken vonden dat ik onzin uitkraamde, ben desondanks blij dat ik tenminste die discussie met ze kon aangaan. )

Ik ben het sowieso oneens met Rotterdammers vanuit geloofsovertuiging.

CiteerEén miljoen euries NMO-geld om in O.N.M. een moslim te krijgen? Is dat publieke omroep? Voor dat geld had TvG waarschijnlijk twee violledige series geproduceerd.

Daar had ik het uiteraard niet over. Met dat geld kunnen ze beter een paar duizend ongeletterde moslims elders op de wereld onderwijzen ipv een stel marginale autochtone ONM-kijkers leren dat de islam heus niet zo stom en eng is.

Tamza

sallaam/Azul
Want laten we eerlijk wezen veel van onze moslims hebben het hard te voorduren en dwarrelen ergens rond tussen het geloof en ongeloof
Dat iemand het probleem naar het brede publiek wou brengen kan alleen maar goed wezen
Misschien kunnen er naar aanleiding daarvan discussies ontstaan of initiatieven komen
het is juist de kunst om het onder ogen te brengen en aan te pakken en daarnaast is het informatief van grote waarde voor de Nederlanders(moslims en niet moslims) die er te makkelijk over denken en het probleem onderschatten

Ta ghza, ben ik het toch een keer eens met je.

TheCFO

Citaat van: Tamza op 29/08/2005 om 23:10:09
Ik ben het sowieso oneens met Rotterdammers vanuit geloofsovertuiging.

Doe es ff nie zo jaloers, enorme provinciaal!
Er gaat niets boven Rotterdam[/i]!

Citaat van: Tamza op 29/08/2005 om 23:10:09Daar had ik het uiteraard niet over. Met dat geld kunnen ze beter een paar duizend ongeletterde moslims elders op de wereld onderwijzen ipv een stel marginale autochtone ONM-kijkers leren dat de islam heus niet zo stom en eng is.

Eens, beter (misschien ook wel 'Islamitischer') was dan ook geweest als ze â,¬ 1 mio betaald hadden om die serie van de buis te halen. (Of â,¬ 500 K juist om te voorkomen dat er ooit één moslim in zou mee spelen)

Inuit

Citaat van: TheCFO op 30/08/2005 om 11:02:56
Eens, beter (misschien ook wel 'Islamitischer') was dan ook geweest als ze â,¬ 1 mio betaald hadden om die serie van de buis te halen. (Of â,¬ 500 K juist om te voorkomen dat er ooit één moslim in zou mee spelen)
inderdaad!

mara

Wie zegt dat er moslims in die serie spelen? Bedoel je soms die turken die alles doen wat anti-islam is?

Inuit

Citaat van: mara op 30/08/2005 om 12:05:08
Wie zegt dat er moslims in die serie spelen? Bedoel je soms die turken die alles doen wat anti-islam is?
nee.....de NMO was een aantal maanden geleden van plan om 1 mln euro in onderweg naar morgen te stoppen om zodoende een moslim(a) in de serie te krijgen. Dit om ze3ma de islaam in een goed daglicht te stellen.
Dit ging allemaal niet door omdat, als ik het goed heb, een aantal politici hier kamervragen over gingen stellen. Want de overheid geeft ze het geld niet om het vervolgens aan een commerciele omroep te geven.

mara

Citaat van: gebruiker01 op 30/08/2005 om 12:12:39
Citaat van: mara op 30/08/2005 om 12:05:08
nee.....de NMO was een aantal maanden geleden van plan om 1 mln euro in onderweg naar morgen te stoppen om zodoende een moslim(a) in de serie te krijgen. Dit om ze3ma de islaam in een goed daglicht te stellen.
Dit ging allemaal niet door omdat, als ik het goed heb, een aantal politici hier kamervragen over gingen stellen. Want de overheid geeft ze het geld niet om het vervolgens aan een commerciele omroep te geven.
Dat weet ik wel, want volgens de politici was het n beetje raar dat een omroep die claimt insolvabel te zijn nu ineens met 1 miljoen op de proppen komt. Volgens mij gaat het gewoon door. Waarom wilde de nmo zich juist in die serie inkopen, nou omdat in die serie zehma al moslims speelden (die turken) en zich allerlei dingen voordeden die ook gebeuren in de maatschappij (import van bruiden etc etc etc)....daarom vroeg ik of je die gasten wel als moslims mag bestempelen...

Inuit

Citaat van: mara op 30/08/2005 om 12:20:57
Dat weet ik wel, want volgens de politici was het n beetje raar dat een omroep die claimt insolvabel te zijn nu ineens met 1 miljoen op de proppen komt. Volgens mij gaat het gewoon door. Waarom wilde de nmo zich juist in die serie inkopen, nou omdat in die serie zehma al moslims speelden (die turken) en zich allerlei dingen voordeden die ook gebeuren in de maatschappij (import van bruiden etc etc etc)....daarom vroeg ik of je die gasten wel als moslims mag bestempelen...
aha....ik ken die hele serie niet, dus ik weet wie er in meespeelt en wat er gebeurt

mara

Citaat van: gebruiker01 op 30/08/2005 om 12:23:07
Citaat van: mara op 30/08/2005 om 12:20:57
aha....ik ken die hele serie niet, dus ik weet wie er in meespeelt en wat er gebeurt
weet je wie erin speelt? volgens bedoelde je anders.

Inuit

Citaat van: mara op 30/08/2005 om 12:25:45
weet je wie erin speelt? volgens bedoelde je anders.
bedoel dat ik niet weet wie erin speelt.

groenebriefjes

hahaha jullie bedoelen die turk uit onderweg naar morgen? gurkan? haha ja we zitten wel eens in de coffeeshop hahah..hij komt uit hoorn. Ouwe klasgenoot...met ze kapstopneus hihihi Hij had beter kunnen blijven voetballen in turkije..verdiende hij beter dan die domme serie...en buiten dat, hij kreeg toen ook meer respect...nu krijgt ie al1 soa's...

Timarzgha

Citaat van: Tamza op 29/08/2005 om 23:11:19
sallaam/Azul

Ta ghza, ben ik het toch een keer eens met je.
trouwen??

Timarzgha

Sallaam/Azul
Veel reacties zijn wat aan de oppervlakkige kant denk ik
Ik vind het onterecht dat het NMO zo word neergezet als een koeffar bende
Zij doen tenminste iets om meer begrip voor de islam te creëren en natuurlijk zal lang niet iedereen zijn wensen zien of horen
Het is immers uiterste moeilijk om een scala aan islam vertakkingen te promoten of te vertegenwoordigen bij de media of anders
Een alaviet of shiet zal lang niet tevreden zijn over soenitische regels of gewoonten en andersom
Wees niet zo oppervlakkig a iwden bekijk ook eens hoe moeilijk het is om alle takken binnen de islam en moslims in het westen naar hun zin in de media te brengen
Over hun initiatief om een moslima in die serie te brengen kun je ook anders zien
Niet hun daad is goed bedacht want het is een onislamitische serie met veel viezigheid maar hun intentie is belangrijker
en deze is juist zeer goed zij willen dat de moslima niet alleen als een gesluierde/onderdrukte deprie-mens word neergezet, maar ook de andere kanten die mooier/plezierig zijn.