Tips voor tmazight leren te spreken.

Gestart door groenebriefjes, 24/08/2005 om 18:27:54

groenebriefjes

Ik vraag me af waar je het snelst tmazight kan leren spreken...zijn er scholen in nl of cursussen? Laat me ff weten.. Alvast bedankt. En aub geen domme opmerkingen...ni in de mood voor dat... ;)

Sa3ieD

In Arif kun je Tamazight leren. Verder kun je wel een cd voor beginners tarifit kopen en een tarifit woordenboek met 5000 woorden via info@awbcomputing.nl

groenebriefjes

in arif....damn ye antwoord...alsof ik dat ni weet....ik zeg nog: in NL!....is er een school, of iets dergelijks...en aan woordjes heb ik ook niks...woordjes ken ik wel...maar daar maak je geen zinnen mee...er is spoed bij...als iemand een school/universiteit of wat dan ookw eet...meld het ff...toch bedankt sa3ied. ;)

Sa3ieD

Zonder woorden kun je geen zinnen maken slimbo. Verder hebben ze op de universiteit Utrecht vorig jaar wel een cursus gegeven en op de universiteit Leiden ook een aantal jaar geleden. Misschien kun je contact opnemen met ze.

groenebriefjes

ik zeg net woorden ken ik al...slimbo.. en ok ik zal ff kijken nu op de site van die universiteiten..thnx bro.

groenebriefjes

desnoods prive les...ik betaal wel..geen probleem...dus moctht iemand wat extra's willen verdienen...en ben je ait wayagher (want moet dat accent) dan kan je me bijles geven als je wilt...noem je prijs maar. Het is belangrijk. Pm me anders...iemand...

allasian

heb je geen vrienden die Tamazight spreken ? Daar kun je nl veel sneller beter van oppikken dan naar een echte les te gaan. Die familie van je vader of zo ? Trek daar een tijdje mee op of zo. Zo leer je beter. Ik ken Turken en Nederlanders die Tamazight spreken alleen maar omdat ze veel met Marokkanen omgaan.

groenebriefjes

allasian dat heb ik al geprobeerd via familie...oprotten met ze haha...helpt ni...ik heb gewoon elke dag ofzo les nodig...maar goed...dit is volgens mij een hopeloze oproep...en ja ik g ani met veel marokkanen om, en als ik met ze omga dan praten we nederlands...

awragh

Op de uni van Leiden wordt misschien Tarifit gegeven. Je moet contact met de docent opnemen. Maar talen leren op de uni is meestal niet zo praktisch gericht. Je krijgt veel technische taalkundige termen, enz..
Je kunt ook dit proberen: http://www.lisaan-iles.com/ --> kijk bij cursussen.

groeten

mara

groenebriefjes

Citaat van: mara op 29/08/2005 om 16:22:32
tmazight leer je thuis t beste!
Inderdaad...thuis bij me nederlandse moeder... :S

groenebriefjes

Citaat van: awragh op 24/08/2005 om 21:29:18

Op de uni van Leiden wordt misschien Tarifit gegeven. Je moet contact met de docent opnemen. Maar talen leren op de uni is meestal niet zo praktisch gericht. Je krijgt veel technische taalkundige termen, enz..
Je kunt ook dit proberen: http://www.lisaan-iles.com/ --> kijk bij cursussen.

groeten
Thnx ik zal ze ff mailen

mara

Citaat van: Don-Rifi op 29/08/2005 om 16:32:12
heb je n nederlandse moeder dan? nou je vader dan misschien...

groenebriefjes

Citaat van: mara op 29/08/2005 om 16:33:11
Citaat van: Don-Rifi op 29/08/2005 om 16:32:12
heb je n nederlandse moeder dan? nou je vader dan misschien...
hahaha ja ik heb een nl mammie...en me vader tja die heeft geen tijd...dus ik zoek andere alternatieven

mara

Waarom wil je dan eigenlijk tmazight leren? er zijn veel imazighen die ontkennen dat ze t uberhaupt spreken...