Afslachten van Touarq door Boemedian

Gestart door Aqsil, 24/05/2004 om 16:51:47

Aqsil

Ik heb een keer in Aljazera TV van een Sousi gehoord dat Touarq zijn door de ex-president van Alerije massaal afgeslacht. Deze president heet Boemedian.

Wie weet meer hierover?


AFRA

#1
azul hulk,

ik heb er geen informaties over, mar ik vond dit over de tuaregue in het algemeen :

(de tragidie van de tuaregue in ar. ):

http://www.tawalt.com/letter_display.cfm?lg=_tz&ID=1701

abrid

#2
Boumediene was de aanvoerder van het bevrijdingsleger van algerije. deze vochten tegen de fransen voor onafhankelijkheid. Volgens mij zijn de kabyliers ook niet echt positief over hem maar waarom weet ik nog niet.

Ariaz

#3
Boumedienne was een chawi, van de Aures

Aqsil

#4

CiteerBoumedienne was een chawi, van de Aures
Neeeeeeeeeeeeeeee
Chawi's zijn ook Imazighen.
Algerijnen zeggen dat boemedian de enige Arabische president van Algerije is. Anderen zijn allemaal Imazighen.
De huidige president van Algerij is wel een Amazigh een chawi. Dit heeft De president Boetaflika zelf gezegd.

Matho

#5
boumeddiene is van bloed Imazigh.
Dat kan je in een oogopslag aan hem merken (uiterlijk).

Aqsil

#6

Citeerboumeddiene is van bloed Imazigh.
Dat kan je in een oogopslag aan hem merken (uiterlijk).
Misschien van bloed, maar hij gaat de geschiedenis in als de enige Arabische president van Algerije!

Ariaz

Boumedienne is een Chawi, mijn vader heeft dat gezegd

Aqsil

#8

CiteerBoumedienne is een Chawi, mijn vader heeft dat gezegd
Je vader kent hem beter dan de Algerijnen zelf!
Ik weet het niet. ik zei wat ik in Aljazeera en in de Algerijnse radio heb gehoord!

Ariaz

#9
Al Jazeera is een Arabische zender en de Radio is een instrument van de Baathisten

Arrows

#10

CiteerIk heb een keer in Aljazera TV van een Sousi gehoord dat Touarq zijn door de ex-president van Alerije massaal afgeslacht. Deze president heet Boemedian.

Wie weet meer hierover?


vaag...de touaregs toen toch niemand kwaad?of zie ik dat verkeerd!mischien omdat ze niet op 1 plek bleven en hun eigen indentiteit wouden behouden en niet "moderner" wouden worden werden ze voor minder aangezien?

Masja

#11
er is niets wat zo trots en standvastig is als de touareg, en inderdaad worden  ze dáárom gehinderd in hun vrije leven en v. tijd tot tijd  afgeslacht..
moderne leven? ik vraag me weleens af wat dat inhoudt!!  mensen verkijken zich daarop ....triest hoor

Matho

#12
Mali en Niger is in oorlog met Toearegs.

Omdat Toearegs nog aan slavenhandel doen.

Masja

#13
de toeareg hebben slaven in dienst, als je dat zo kunt noemen, en ze worden behandeld als familie

Arrows

#14

CiteerMali en Niger is in oorlog met Toearegs.

Omdat Toearegs nog aan slavenhandel doen.
is OORLOG niet een beetje een te groot woord!dat ze tegen de handel van slaven zijn betekend niet dat je oorlog voert!