iker7ien!!!

Gestart door onwetend, 07/08/2005 om 19:01:38

tazrout tabarchant

Citaat van: Debouz op 20/08/2005 om 20:04:53
wahahaha kinderen n Hollanda toch, wat zijn jullie grappiiig zieg.
Ara7eth attazum manni gha thenufam aka thfedh7em ax!!!......

Waghaxum mixf gha thsiwrem ma? qdanawem wawaren yek?
Ikrinnen n xum tghebenn xum thade7act ay kinderen n Hollanda

Aweniwec Arebi cwit n rmux d'Amazigh inca'Allah ;-)

men ye9a waniti 3awed

Debouz

Citaat van: e7eouaden op 20/08/2005 om 20:27:28
Citaat van: Debouz op 20/08/2005 om 20:04:53
wahahaha kinderen n Hollanda toch, wat zijn jullie grappiiig zieg.
Ara7eth attazum manni gha thenufam aka thfedh7em ax!!!......

Waghaxum mixf gha thsiwrem ma? qdanawem wawaren yek?
Ikrinnen n xum tghebenn xum thade7act ay kinderen n Hollanda

Aweniwec Arebi cwit n rmux d'Amazigh inca'Allah ;-)

men ye9a waniti 3awed

waniti verklaard oorlog aan alle niet Ait- Tuzine ;-)

*-RiFFijn0s-*

Azul,
Hebben we nog andere onderwerpen waar we over kunnen praten ipv deze domme onderwerp.
Het is algemeen bekend dat de Rif streek (Thmazight sprekende deel van het Rif Gebergte) , Riffijnen zijn. De overige deel van Het Rif gebergte zijn Izhbriyan en geen Riffijnen. Ook Aith Iznassen behoren geografisch tot het rifgebergte. Die zijn ook riffijnen.
Nador behoort geografische absoluut tot het rif gebergte.  "Maar Nador is vlak en heeft geen bergen", zeggen sommigen Ikar3iyan.  Ja hallo, Dan zijn de bewoners van  Zaïo, Arrui, Selouane ook geen Riffijnen.

Ikar3iyan behoren tot het Riffijnse-Amazigh volk. Het is een zelfstandige stam met verscheidene Sub-stammen(Aith sidar, Aith Cicar, Buyafa enz)

Of zullen alle stammen verdelen. Dan ben ik geen Riffijn maar een Uthuzin.

Dus met andere woorden, marokko bestaat uit de volgende amazigh volkeren:
Irifiyan
Ikar3iyan
(Iznassen)
Isherhiyan
Issousiyaan

Ay eethmaa, Aker3ie, Awayagher of wat dan ook, wij zijn Riffijnen!!!! we praten toch immers Riffijns en we kunnen elkaar verstaan.

We moeten eens van de rotonde afkomen,

Tannemiert

Debouz

Citaat van: A_T op 20/08/2005 om 20:40:10
Azul,
Hebben we nog andere onderwerpen waar we over kunnen praten ipv deze domme onderwerp.
Het is algemeen bekend dat de Rif streek (Thmazight sprekende deel van het Rif Gebergte) , Riffijnen zijn. De overige deel van Het Rif gebergte zijn Izhbriyan en geen Riffijnen. Ook Aith Iznassen behoren geografisch tot het rifgebergte. Die zijn ook riffijnen.
Nador behoort geografische absoluut tot het rif gebergte.  "Maar Nador is vlak en heeft geen bergen", zeggen sommigen Ikar3iyan.  Ja hallo, Dan zijn de bewoners van  Zaïo, Arrui, Selouane ook geen Riffijnen.

Ikar3iyan behoren tot het Riffijnse-Amazigh volk. Het is een zelfstandige stam met verscheidene Sub-stammen(Aith sidar, Aith Cicar, Buyafa enz)

Of zullen alle stammen verdelen. Dan ben ik geen Riffijn maar een Uthuzin.

Dus met andere woorden, marokko bestaat uit de volgende amazigh volkeren:
Irifiyan
Ikar3iyan
(Iznassen)
Isherhiyan
Issousiyaan

Ay eethmaa, Aker3ie, Awayagher of wat dan ook, wij zijn Riffijnen!!!! we praten toch immers Riffijns en we kunnen elkaar verstaan.

We moeten eens van de rotonde afkomen,

Tannemiert

Ammi 7nini ammi ommi kaan Aryaz ra thawar ness i sbarath URAWEN

tannemirth ayuma

Dobry Den

#64
Citaat van: A_T op 20/08/2005 om 20:40:10
Azul,
Hebben we nog andere onderwerpen waar we over kunnen praten ipv deze domme onderwerp.

Voor een dom onderwerp geef je anders wel veel aandacht. Weliswaar wijk je gigantisch af van het onderwerp, waarop ik de indruk krijg dat je óf niet weet waar het over gaat óf angstvallig het   onderwerp ontwijkt. Indien het laatste: waar ben je bang voor?

Ondanks de flauwe ondertoon van thirli, is zijn reactie wel interessant. Hij ziet zichzelf niet als Ariffi en noemt als reden de geografische ligging. Over zijn reden kun je je bedenkingen hebben, maar zijn identiteit staat niet ter discussie. Iemand dom noemen vanwege zijn identiteit getuigt van geen enkel respect.

tazrout tabarchant

Citaat van: A_T op 20/08/2005 om 20:40:10
Azul,
Hebben we nog andere onderwerpen waar we over kunnen praten ipv deze domme onderwerp.
Het is algemeen bekend dat de Rif streek (Thmazight sprekende deel van het Rif Gebergte) , Riffijnen zijn. De overige deel van Het Rif gebergte zijn Izhbriyan en geen Riffijnen. Ook Aith Iznassen behoren geografisch tot het rifgebergte. Die zijn ook riffijnen.
Nador behoort geografische absoluut tot het rif gebergte.  "Maar Nador is vlak en heeft geen bergen", zeggen sommigen Ikar3iyan.  Ja hallo, Dan zijn de bewoners van  Zaïo, Arrui, Selouane ook geen Riffijnen.

Ikar3iyan behoren tot het Riffijnse-Amazigh volk. Het is een zelfstandige stam met verscheidene Sub-stammen(Aith sidar, Aith Cicar, Buyafa enz)

Of zullen alle stammen verdelen. Dan ben ik geen Riffijn maar een Uthuzin.

Dus met andere woorden, marokko bestaat uit de volgende amazigh volkeren:
Irifiyan
Ikar3iyan
(Iznassen)
Isherhiyan
Issousiyaan

Ay eethmaa, Aker3ie, Awayagher of wat dan ook, wij zijn Riffijnen!!!! we praten toch immers Riffijns en we kunnen elkaar verstaan.

We moeten eens van de rotonde afkomen,

Tannemiert
als dit en domme onderwerp is. waarom hou jij je bek niet dicht dan?

noemid

ieder topic heeft zijn doel......

ik zie egt niet wat het doel van deze topic zou kunnen zijn....


op zich best wel raar

thirli

#67
Citaat van: ! op 20/08/2005 om 22:59:33


Voor een dom onderwerp geef je anders wel veel aandacht. Weliswaar wijk je gigantisch af van het onderwerp, waarop ik de indruk krijg dat je óf niet weet waar het over gaat óf angstvallig het   onderwerp ontwijkt. Indien het laatste: waar ben je bang voor?

Ondanks de flauwe ondertoon van thirli, is zijn reactie wel interessant. Hij ziet zichzelf niet als Ariffi en noemt als reden de geografische ligging. Over zijn reden kun je je bedenkingen hebben, maar zijn identiteit staat niet ter discussie. Iemand dom noemen vanwege zijn identiteit getuigt van geen enkel respect.

Nu hebben we een echte discusie zonder iemand/ras aan te vallen, nu heb ik de goede aandacht zonder gescheld etc. niet als ikkerghien/irriefeen/imazighen maar als normale mensen dat doen.
A_T en nog anderen bedankt voor de goed wending aan deze onderwerp, voor mijn Amzigh zijn besaat geen grens. We leven in een wereld waar we stukje bij beetje onze ID dreigen te verliezen, en de meesten hier laten blijken hoe ze echt over elkaar denken omdat ze een veilig gevoel hebben achter hun internet.

We maken altijd wel eens grappen over ander volkeren/stammen grappig maar laat het dan ook grappig blijken, mijn beste vriend is een abdares en mijn beste buurman die ik ooit in mijn leven heb gehad een abequy. In mijn ogen heeft Europa ons heel wat dichter bij elkaar gebracht, want in Marokko heb je nog veel te veel mensen die nog extreem denken.

Zo zie je maar als je respect voor elkaar hebt en elkaar met respect nadert kan je ineens een hele ander wending aan een gesprek/discusie geven, je wordt behandelt zoals je de ander behandeld, lach je naar iemand dan bestaat er 90/99 % dat diegene naar je terug lacht.


*-RiFFijn0s-*

Citaat van: ! op 20/08/2005 om 22:59:33
Voor een dom onderwerp geef je anders wel veel aandacht. Weliswaar wijk je gigantisch af van het onderwerp, waarop ik de indruk krijg dat je óf niet weet waar het over gaat óf angstvallig het   onderwerp ontwijkt. Indien het laatste: waar ben je bang voor?
Ik geef niet veel aandacht aan zulke onderwerpen. Ik wou jullie alleen maar even wakkerschudden.  Jij draait volgens mij een beetje door, met jouwn belachelijke analyses.  Ik heb jullie alleen antwoord gegeven over het feit of Nador wel of niettot het Rif gebergte behoort.


Citaat van: ! op 20/08/2005 om 22:59:33
Ondanks de flauwe ondertoon van thirli, is zijn reactie wel interessant. Hij ziet zichzelf niet als Ariffi en noemt als reden de geografische ligging. Over zijn reden kun je je bedenkingen hebben, maar zijn identiteit staat niet ter discussie. Iemand dom noemen vanwege zijn identiteit getuigt van geen enkel respect.
Wanneer heb ik gezegd dat Thirli dom is? Ik heb jullie verklapt dat Nador geografisch tot het Rif gebergte behoort en automatich ook tot de rif streek.  Andere redenen waarom Ikar3iyan zich geen riffijnen voelen, weet ik niet.
Moehim, ik zal jullie niet meer storen met deze faksghar topic.

Vindt jouw echt arrogant overkomen.

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: e7eouaden op 21/08/2005 om 00:54:35
Citaat van: A_T op 20/08/2005 om 20:40:10
Azul,
Hebben we nog andere onderwerpen waar we over kunnen praten ipv deze domme onderwerp.
Het is algemeen bekend dat de Rif streek (Thmazight sprekende deel van het Rif Gebergte) , Riffijnen zijn. De overige deel van Het Rif gebergte zijn Izhbriyan en geen Riffijnen. Ook Aith Iznassen behoren geografisch tot het rifgebergte. Die zijn ook riffijnen.
Nador behoort geografische absoluut tot het rif gebergte.  "Maar Nador is vlak en heeft geen bergen", zeggen sommigen Ikar3iyan.  Ja hallo, Dan zijn de bewoners van  Zaïo, Arrui, Selouane ook geen Riffijnen.

Ikar3iyan behoren tot het Riffijnse-Amazigh volk. Het is een zelfstandige stam met verscheidene Sub-stammen(Aith sidar, Aith Cicar, Buyafa enz)

Of zullen alle stammen verdelen. Dan ben ik geen Riffijn maar een Uthuzin.

Dus met andere woorden, marokko bestaat uit de volgende amazigh volkeren:
Irifiyan
Ikar3iyan
(Iznassen)
Isherhiyan
Issousiyaan

Ay eethmaa, Aker3ie, Awayagher of wat dan ook, wij zijn Riffijnen!!!! we praten toch immers Riffijns en we kunnen elkaar verstaan.

We moeten eens van de rotonde afkomen,

Tannemiert
als dit en domme onderwerp is. waarom hou jij je bek niet dicht dan?
Hoor ik een hond blaffen?

Dobry Den

Citaat van: A_T op 21/08/2005 om 20:15:28
Citaat van: ! op 20/08/2005 om 22:59:33
Voor een dom onderwerp geef je anders wel veel aandacht. Weliswaar wijk je gigantisch af van het onderwerp, waarop ik de indruk krijg dat je óf niet weet waar het over gaat óf angstvallig het   onderwerp ontwijkt. Indien het laatste: waar ben je bang voor?
Ik geef niet veel aandacht aan zulke onderwerpen. Ik wou jullie alleen maar even wakkerschudden.  Jij draait volgens mij een beetje door, met jouwn belachelijke analyses.  Ik heb jullie alleen antwoord gegeven over het feit of Nador wel of niettot het Rif gebergte behoort.


Citaat van: ! op 20/08/2005 om 22:59:33
Ondanks de flauwe ondertoon van thirli, is zijn reactie wel interessant. Hij ziet zichzelf niet als Ariffi en noemt als reden de geografische ligging. Over zijn reden kun je je bedenkingen hebben, maar zijn identiteit staat niet ter discussie. Iemand dom noemen vanwege zijn identiteit getuigt van geen enkel respect.
Wanneer heb ik gezegd dat Thirli dom is? Ik heb jullie verklapt dat Nador geografisch tot het Rif gebergte behoort en automatich ook tot de rif streek.  Andere redenen waarom Ikar3iyan zich geen riffijnen voelen, weet ik niet.
Moehim, ik zal jullie niet meer storen met deze faksghar topic.

Vindt jouw echt arrogant overkomen.


Over arrogantie gesproken.....lees je bericht maar nog een keer.

Zelfkritiek is bij jou geen luxe.

onwetend

he A_T waarom faksghar topic....

tazrout tabarchant

#72
ik zal maar geen antwoord geven op een echte domme opmerking van A_T. ik weet zeker dat het uit de hand loopt met die vent of wijf

tarift

de ikerien wonen misschien buiten arif, dat zal dan wel zo zijn, maar het blijven irifien want zijn spreken, tarift.
dus ikerien die denken niet bij de irfien te horen moet zeer dom zijn.
er is ook geen twijfel over mogelijk dat ikerien ooit van arif naar de kust zijn verhuist, om daar te wonen.
maar ze komen oorspronkelijk uit arif dus het zijn nog steeds irfien.
ik kom ook oorspronkelijk uit arif maar woon nu in nederland, maar toch blijf ik nog steeds, een tarift.
dus het maakt niet uit of je in arif woon of niet als je van de irfien afstamt blijf je een rif.


*-RiFFijn0s-*

Citaat van: e7eouaden op 21/08/2005 om 22:02:49
ik zal maar geen antwoord geven op een echte domme opmerking van A_T. ik weet zeker dat het uit de hand loopt met die vent of wijf
Tjaa…a thawmat, wie de bal naar mij kaatst kan hem terug verwachten.
Probeer inhoudelijk te reageren en niet persoonlijk. En ga vooral niet beginnen te schelden, pas ter op!

Azul inou