De EO wil Mo B. bekeren tot een nette Christen

Gestart door Isefrawen, 05/08/2005 om 10:20:01

Isefrawen

En jawel hoor, het Ghristelijk oorlogsfront heeft zich weer van een "aparte" kant laten horen...

De achterban van de EO roept alle leden op te bidden voor M.B zodat hij de rest van zijn leven in de isoleercel een goede ghristen wordt. Daarbij hoort een gezonde indoctrinate dmv brieven en kaarten in naam van here jezus, volgens eigen zeggen. Men moet vooral rekening houden met het "feit" dat de profeet Mohammed op een uiterst slinkse manier te werk ging om van het Ghristendom een verkapte versie te maken in de vorm van de Islam. "Zij wilden zoveel mogelijk op Jezus Ghristus lijken en geloofden dat Hij (Jezus) de zoon van God was, veel van hen (achterban' mohammed) waren Joden". Hij zou in 600 na ghristus in aanmerking  zijn geweest met het Ghristendom. Daar zou hij een hoop uit gekopieerd hebben en het in naam van Allah hebben omgezet. Met andere woorden, zij zien Mo.B als een verkapte variant van de Islamitische profeet, die toen ook niet wilde bekeren tot het Ghristendom. Het bekeren van Mo.B zou een ideaal streven zijn om de Moslims alsnog de "waarheid" van het Ghristendom in te laten zien... ;D

Poging tot bekering van Mohammed B.

HILVERSUM -- De Evangelische Omroep steunt een oproep van een lezer van het programmablad aan de achterban van de omroep om te bidden voor Mohammed B., de moordenaar van cineast Theo van Gogh. De initiatiefnemer hoopt dat het gebed ertoe leidt dat de moslim zich bekeert tot het christendom.

TheCFO

:-)

(wat zou de wereld toch saai zijn zonder idioten)

Isefrawen

(wat zou de wereld toch saai zijn zonder huppeltieten)

TheCFO

(beetje offtopic, maar het gaat over natuurlijk wel over nette christenen)

CDA'er laat anti-democratie-preek passeren

De lokale PvdA in Tholen en Algemeen Belang Tholen (ABT) zijn boos op CDA-wethouder Wim van Kempen. De boosheid richt zich op het feit dat Van Kempen niets zei over een anti-democratie preek van predikant J. Lohuis, die hij uitsprak bij zijn afscheid anderhalve week terug in Scherpenisse. De CDA-wethouder was bij dat afscheid aanwezig, toen Lohuis liet weten: ''Het is mijn diepste overtuiging dat de democratie een uitvinding van de duivel is.''

Lohuis zei verder onder meer: ''We moeten immers door God geregeerd worden. Ik hoopt dat er weer iemand opstaat als Willem van Oranje die de democratie gaat verjagen, zodat er een theocratie komt en God alleen verheerlijkt worde.''.

Zowel PvdA als ABT eisen uitleg van de wethouder. M. van der Linde (PvdA): ''Democratie is de basis van het politieke bestel in alle beschaafde landen. Voor het behoud of het terugwinnen van de democratie hebben mensen hun leven gegeven.'' Wethouder Van Kempen had volgens de PvdA'er de opmerkingen van de dominee niet zomaar voor kennisgeving mogen aannemen. CDA-fractievoorzitter J. Bout, partijgenoot van de wethouder, zegt dat hij wel iets zou hebben gezegd als hij erbij was geweest.
Van Kempen heeft aan de pers al laten weten dat je tijdens een kerkdienst niet de mogelijkheid hebt om iets terug te zeggen. Hij geeft wel toe Lohuis ook na afloop niet te hebben aangesproken. Het college van B&W van Tholen komt vandaag bijeen en praat dan over de kwestie.

Predikant Lohuis behoorde tot de hervormde gemeente in Scherpenisse wat verbonden is aan de orthodoxe gereformeerde bond. Deze is, in tegenstelling tot een aantal bondsgemeenten, wél meegegaan in de vorig jaar gevormde fusiekerk, de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). De verantwoordelijke kerkenraad wil geen commentaar geven. Lohuis die is verhuisd naar de Veluwe, weigert een toelichting ''vanwege slechte ervaringen met de pers''

Lâle

Tja. Kijk, ze moeten er nu wel wat van zeggen, omdat ze bang zijn anders beschuldigt te worden van het meten met 2 maten (elke scheet die een moslim laat valt men over). Maar wordt het nu niet een beetje overtrokken? Ik krijg steeds meer het gevoel dat je in dit land alles mag zeggen, behalve als het woordje religie eraan vastkleeft. Laten ze zich nou eens druk gaan maken om echt gevaarlijke uitspraken!

Samariaan

Geloof het of niet, maar er is ook een Christelijk Ramadan initiatief, waarin tijdens Ramadan wereldwijd wordt gebeden voor moslims door christenen om hun te bekeren tot t Christendom.

Timarzgha

Die freaks zijn echt doorgedraaid
Zag een aantal maanden terug hoe een paar priesters een leeuw wilden bekeren?
Helemaal gestoord die gasten om over de rug van moslims het christendom invulling proberen te geven nadat zij die zelf bedoezeld hebben

Dora

Citaat van: MohamedUK op 23/08/2005 om 18:59:06
Geloof het of niet, maar er is ook een Christelijk Ramadan initiatief, waarin tijdens Ramadan wereldwijd wordt gebeden voor moslims door christenen om hun te bekeren tot t Christendom.

meen je niet..wuuuhahahha...

waarom in die maand??...

Samariaan

Citaat van: L_L op 23/08/2005 om 19:27:45
Citaat van: MohamedUK op 23/08/2005 om 18:59:06

meen je niet..wuuuhahahha...

waarom in die maand??...

Omdat het een Christelijk RAMADAN initiatief is !  Maar ik denk dat ze denken dat als we alle gebeden concentreren in een beplaalde periode de gebeden eerder verhoord zullen worden, en elke christen weet dus wanneer ie voor de moslims moet bidden.

Ze bedoelen het goed en ze vallen je niet lastig met folders, preken of erger. En als Allah ze verhoort heeft het zo moeten zijn, en zo niet, dan niet.
Dus geen reden om je druk te maken lijkt me.

miss.F.

Citaat van: m7 op 24/08/2005 om 13:50:07
Ze bedoelen het goed en ze vallen je niet lastig met folders, preken of erger. En als Allah ze verhoort heeft het zo moeten zijn, en zo niet, dan niet.
Dus geen reden om je druk te maken lijkt me.

idd het si egen reden om je erover druk te maken, maar ik vind het wel triest dat ze dat doen, laat ons toch lekker met rust. Kennelijk zit die bekeringsdrang er nog steeds in, vroeger gin het met egweld gepaard en tegenwoordig doen ze het 'stilletjes'

Lâle

Maar die bekeringsdrang zie je overal. Het zit in de mens een ander te willen overtuigen van zijn of haar "gelijk". Ook moslims doen dat.

Het zit ingebakken in islam en christendom. Joden doen niet aan proselitisme (bekeren).

Je mag hun geloof gaan aanhangen als je dat zonodig wilt, maar het hoeft niet. Volgens de Thora zijn mensen uit de andere volken die zich rechtvaardig gedragen op de juiste weg en zal JHWH dat belonen. Op de Joden rust een extra verantwoordelijkheid omdat ze de Thora via Mozes kregen.

Dat niet zonodig iedereen willen bekeren (immers, alleen God zelf kan iemand veranderen, een moslim of christen die denkt iemand te bekeren, of zelfs maar zelf zijn geloof te hebben gekozen, is in feite hoogmoedig want het is een geschenk van God) vind ik een heel positief punt aan het Joodse geloof.

mara

dan heeft ie genoeg leesvoer in de cel eh, van lukas tot marcus...

Samariaan

Citaat van: m7 op 24/08/2005 om 15:35:36

Dat niet zonodig iedereen willen bekeren (immers, alleen God zelf kan iemand veranderen, een moslim of christen die denkt iemand te bekeren, of zelfs maar zelf zijn geloof te hebben gekozen, is in feite hoogmoedig want het is een geschenk van God) vind ik een heel positief punt aan het Joodse geloof.

Ik dacht dat dit eerder te maken had met de perceptie dat de hemel een limiet heeft, en dus niet iedereen er in past. Bekeren zou in dit geval alleen betekenen dat er minder ruimte zou zijn voor iedereen.